skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷
5/5 - (1 امتیاز)

دلایل مختلفی برای تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی وجود دارد اما خوشبختانه در اکثر موارد یک انسداد و یا گرفتگی خیلی ساده وجود دارد و نیاز به تعمیر ظرفشویی و تعویض قطعات نیست.

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی یکی از شایع ترین مشکلات موجود در ماشین های ظرفشویی می باشد.

تشخیص آن بسیار آسان است زیرا آب ایستاده در قسمت آبگیر آشکار و واضح است.

اگر ماشین ظرفشویی شما مشکل تخلیه آب دارد، چرخه شست و شو را برای جلوگیری از هرگونه نشتی متوقف می کند و یک کد خطا نمایان می شود که این کد منبع خطا را به شما نشان می دهد.

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

انسداد-فیلتر-در-تخلیه-نشدن-آب-ظرفشویی

۳ دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

  1. مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی.
  2. انسداد لوله تخلیه ماشین ظرفشویی.
  3. خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی.

۱) مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

یکی از علت های اصلی تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی است.

اولین اقدام شما باید بررسی فیلتر در مخزن باشد این امر شایع ترین علت و ساده ترین کار برای رفع مشکل می باشد.

ابتدا سبد پایین ماشین ظرفشویی را خارج کنید سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن به سمت چپ و بلندکردن خارج کنید، حالا فیلترها را خوب تمیز کنید با آب گرم و صابون، هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده است را بشویید، فیلتر مشبک بزرگتر اغلب با باقی مانده چربی و مواد غذایی مسدود می شود برای رفع انسداد آن آب جوش را بر روی آن ریخته و سپس تمیز کنید.

پیشنهاد می کنید مقاله چند نکته مراقبت از ماشین ظرفشویی را حتما بخوانید.

قبل از جایگزینی فیلترها، نگاهی به محفظه (که در آن فیلتر مرکزی قرار دارد) بیندازید و مطمئن شوید هیچ نوعی از مواد غذایی در آن جا نمانده باشد.

هنگامی که فیلتر ها تمیز شده و به صورت کامل پاکسازی شدند می توانید فیلتر ها را جایگذاری کنید.

ابتدا فیلتر شبکه ای بزرگ و سپس فیلتر مرکزی را وارد کنید و در جهت عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا زمانی که در مکان مناسب خودش قفل شود.

با گذشت زمان، فیلتر به صورت ناگهانی با بقایای مواد غذایی مسدود شده و مجدد نیاز پیدا می کند تا تمیز شود.

زمانی این مشکل می تواند تشدید شود که شما اغلب از برنامه های شست و شوی اقتصادی و یا کوتاه مدت برای شست و شو استفاده می کنید چون دمای آب سرد باعث می شود باقی مانده مواد غذایی بر روی فیلتر ها قرار بگیرد و آن را مسدود کنید سعی کنید هر چند وقت یک بار از چرخه کامل شست و شو استفاده کنید.

مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی
شلنگ-تخلیه-آب-در-ماشین-ظرفشویی-

۲) انسداد لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما پس از اینکه فیلتر ها را پاک کردید باز هم تخلیه نشد و  آب ماشین ظرفشویی ادامه داشت لوله تخلیه دچار انسداد شده است.

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی محل خوبی برای بررسی های بعدی می باشد و ساده ترین مکان برای دسترسی به آن است، این لوله در زیر سینک آشپزخانه شما متصل می باشد.

بعید است که قطعه بزرگی از مواد غذایی در این لوله ها باقی بماند اما آبی که از ماشین ظرفشویی تخلیه می شود امکان دارد چربی ها و باقی مانده مواد غذایی که در لوله ها جریان دارد را سرد و جامد کرده و به لوله سفت بچسبد و باعث ایجاد انسداد شود.

قبل از درآوردن شلنگ، آن را فشار دهید تا ببینید که آیا می توانید جامدات داخل شلنگ را شکسته و از بین ببرد سپس ماشین ظرفشویی را بر روی برنامه ای که داغ ترین درجه دمای آب را دارد اجرا کنید تا بقیه بقایا را بشوید و تمیز کند.

با استفاده از این توضیحات شما می توانید در آینده با اجرای یک چرخه شستشو با آب داغ هرگونه باقی مانده مواد غذایی و مسدود شدن را به صفر برسانید.

بیش تر بخوانید : علت بد شستن ماشین ظرفشویی

خرابی-پمپ-تخلیه-ماشین-ظرفشویی
خرابی-پمپ-تخلیه-ماشین-ظرفشویی

۳) خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر به نظر نرسد که علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی انسداد لوله آب باشد پس خرابی پمپ تخلیه می تواند علت آن باشد.

اگر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما خراب باشد خبر خوب این است که پمپ های ماشین ظرفشویی ارزان هستند و خبر بد این است که دسترسی به این پمپ ها ممکن است زمان بر باشد و یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی با تجربه می تواند موتور را به سرعت خارج کند.

پمپ های شستشو و تخلیه بر روی یک ماشین ظرفشویی در بعضی اوقات به مخزن متصل می شوند و بنابراین همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارند.

شما معمولا می توانید با بیرون آوردن پنل در زیر ماشین ظرفشویی به راحتی به پمپ دسترسی پیدا کنید (بسیار آسان تر است اگر ماشین ظرفشویی خود را از پشت باز کنید).

هنگامی که شما به قسمت زیر ماشین ظرفشویی دسترسی پیدا کردید پمپ تخلیه (آن را کوچکتر از دو پمپ) خواهید یافت و فقط با چند پیچ و یا قفل ساده به پایه متصل می شود، در آنجا فضا بسیار تنگ است با این حال نگه داشتن پمپ برای تعویض آن می تواند برای شما خسته کننده باشد.

قبل از خرید و نصب پمپ تخلیه، بررسی کنید که ببینید آیا مانعی که احتمال فشرده شدن وضعیت بد پمپ را ایجاد کنند وجود دارد یا خیر این امر غیر قابل معمول نیست و می تواند موجب صرفه جویی در مصرف خرید پمپ جدید شما شود.

۵ نکته نگهداری از ماشین ظرفشویی 

  1. ماشین ظرفشویی نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد و در صورتی که از عمر مفیدش بگذرد، کارایی سابق خود را ندارد به صورت کلی ماشین های ظرفشویی معمولی ۷ سال عمر مفید دارد البته که عمر مفید به برند و مدل ماشین ظرفشویی ارتباط دارد.
  2. برنامه ای که انتخاب می کنید باید با حجم، جنس و میزان آلودگی ظروف قابل شست و شو همخوانی داشته باشد زیرا در صورتی که قدرت برنامه شست و شو بیشتر از حجم ظروف شما باشد قطعات بیش از اندازه درگیر می شوند و عمر مفید ماشین ظرفشویی کاهش پیدا میکند.
  3. برای اینکه از واشر درب ماشین ظرفشویی محافظت کنید، باید بعد از هربار شست و شو واشر را به خوبی تمیز کنید و بگذارید که درب ماشین ظرفشویی باز بماند تا واشر به خوبی خشک شود.
  4. بهتر است همیشه بازوی آبپاش را تمیز کنید ممکن است که این قطعات مسدود شده باشند و نتواند کار خود را به درستی انجام دهند برای اینکه این انسداد را برطرف کنید، هر چند وقت یکبار آن ها را از جایگاهشان خارج کنید و با استفاده اشیای نوک تیز مانند خلال دندان یا سوزن آن ها را به خوبی تمیز نمایید.
  5. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید سرکه و آب را با یکدیگر مخلوط نمایید و بگذارید که یکی از برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی خالی را که با آب و سرکه مرطوب کرده اید بشورد.

هنوز مشکل ماشین ظرفشویی شما ادامه دارد؟

انسداد و یا خرابی پمپ تخلیه در ۹۹% موارد احتمال تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی می باشد اما اگر علت مورد دیگری باشد احتمالا شما قادر به تشخیص و حل مشکل خود نخواهید بود و باید از یک مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

کلیه خدمات تعمیر و تعویض قطعات در این مرکز با ضمانت ۹۰ روز به مشتریان ارائه می شود.

اگر طی مدت مذکور مشکل مشابهی برای دستگاه به وجود بیاید به رایگان برطرف خواهد شد.

هزینه های تعمیر کاملاً مورد تایید نهادهای نظارتی بوده و بر اساس نرخنامه اتحادیه تعیین می‌شود.

برای تمامی خدمات نیز فاکتور رسمی صادر خواهد شد.

به مشتریانی که برای بار اول از خدمات تعمیرات سایت استفاده می‌کنند کد اشتراک داده می شود که در مراجعات بعدی می توانند از کدهای تخفیف ویژه مشترکین استفاده نمایند.

چرا ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند؟

مسدود شدن فیلتر و لوله تخلیه به همراه خرابی پمپ تخلیه از دلایل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی است.

چرا ماشین ظرفشویی بوی بد می دهد؟

رشد میکروب ها به دلیل تجمع بقایای مواد غذایی در فیلتر، چسبیدن غذا به کابین ظرفشویی و لاستیک دو درب آن و نصب اشتباه شلنگ تخلیه باعث ایجاد بوی بد در ظرفشویی می شود.

در صورتی که نیاز به عیب یابی ماشین ظرفشویی و تعمیر لوازم خانگی خود دارید، می توانید از فرم زیر مشخصات دستگاه خود را ثبت کنید تا تکنسین های تعمیرات سایت سریعا با شما تماس گیرند.



    ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

    پاسخ دهید:

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top