skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷
Rate this page

از اواخر دهه هفتاد شمسی برند ال جی LG با محصولات متفاوت خود از جمله ماکروفر در خانه ایرانی ها شناخته شد. همچون هر محصولی نیاز به خدمات تعمیر مایکروفر ال جی LG گاهی اجتناب ناپذیر می شود.

خدمات تعمیر مایکروفر معمولاً شامل عیب یابی خاموش شدن دستگاه، خرابی ترانس، خرابی مگنترون، خرابی صفحه گردان جرقه زدن و سر و صدای دستگاه می شود. در ادامه بیشتر به عیب یابی و تعمیر مایکروفر ال جی پرداخته ایم.

علت جرقه زدن ماکروفر ال جی

جرقه زدن ماکروفر یکی از مشکلاتی است که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر مایکروفر ال جی کند. ترانس ماکروفر ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد، این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است و در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد.

همچنین گاهی نیز جرقه زدن به دلیل خرابی کاور میکا است که در جلوی مگنترون قرار گرفته و اشعه آن را کنترل می کند. در صورت خرابی این ورقه، که به مرور زمان رخ می دهد، حجم زیادی از اشعه به دیوار دستگاه برخورد و تولید جرقه می کند. مشابه همین موضوع برای استفاده از ظروف فلزی در ماکروفر قابل تصور است.

عیب یابی و تعمیر مایکروفر ال جی

سر و صدای غیر عادی ماکروفر

این مورد می تواند در راستای علت جرقه زدن ماکروفر دسته بندی شود؛ برای عیب یابی و تعمیر مایکروفر ال جی در این حالت باید چند دلیل را متصور بود.

اگر صدا شبیه به جرقه زدن یا ضربه به قوطی است، یعنی ظرفی که درون ماکروفر گذاشتید نامناسب بوده است و جرقه می زند. همچنین احتمال دارد ظرف سینی را بیش از حد سنگین کرده و در نتیجه دستگاه صدا می دهد.

همچنین گاهی اوقات نیز صدا به ویژه صدای نوسان دار مربوط به خرابی ترانس و مگنترون است و در این حالت باید دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی یا مرکز تعمیرات تخصصی تماس بگیرید.

دلیل دود کردن ماکروفر ال جی

اگر دستگاه شما دود کرد، بلافاصله آن را از برق جدا کنید و اگر به کابل دسترسی ندارید، مثلا اگر کابل پشت کابینت است، فیوز را قطع کرده و سپس کابل را پیدا کرده و از پریز جدا کنید.

علت دود کردن متفاوت است؛ به عنوان مثال شاید یکی از قطعات برد همچون رله سوخته و ذوب شده باشد یا اینکه ترانس و مگنترون دچار مشکل شده باشند. در هر صورت تعمیر مایکروفر ال جی در صورت دود کردن اصلاً کار شما نیست. گاهی نیز دود حاصل از غذای درون ماکروفر است، در این صورت با باز کردن در دستگاه متوجه خواهید شد.

علت خاموش شدن ماکروفر ال جی

علت خاموش شدن ماکروفر ال جی

خاموش شدن ناگهانی دستگاه یکی از پر فراوانی ترین مشکلات در انواع ماکروفرها به شمار می رود و برند ال جی نیز از این مورد مستثنی نیست.

برای عیب یابی جهت تعمیر مایکروفر ال جی به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفرو قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است. تعمیر مایکروفر ال جی و برد آن امکان‌پذیر است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

علت گرم نکردن غذا در ماکروفر

دیود ماکروفر به همراه با کمک خازن و ترانس بخشی از سیستم تامین ولتاژ برای مگنترون را تشکیل می دهند. خرابی این قطعه در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر مایکروفر ال جی نیاز است.

البته در کنار این موارد مگنترون دستگاه نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد که در این صورت قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند.

چرا سینی ماکروفر ال جی نمی چرخد؟

دیگر مشکلی که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر مایکروفر ال جی کند، نچرخیدن سینی آن است. سینی ماکروفر بخشی از سیستم کوپلینگ یا کوپلار است که از موتور گردان، کوپلینگ، ریل و غلتک تشکیل شده است، اگر سینی نچرخد خرابی هر کدام از این قطعات مطرح خواهد بود.

توصیه می شود که بیش از ظرفیت دستگاه بر روی صفحه چیزی نگذارید زیرا این کار به غلتک ها آسیب می رساند. همچنین در صورتی که موتور گردان ماکروفر دچار اشکال شده باشد، باید تعویض گردد.

علت روشن نشدن فن ماکروفر ال جی

علت روشن نشدن فن ماکروفر ال جی

درون تمام ماکروفرها یک عدد فن وجود دارد که وظیفه اش تهویه هوای درون محفظۀ ماکروفر است. گاهی این فن کار نمی کند، که دو حالت دارد؛ یا فن از کار افتاده که باید در خدمات تعمیر مایکروفر ال جی بررسی شود یا اینکه فن کار می کند ولی به دلیل کثیف شده فیلترهای کف دستگاه نمی تواند کارایی داشته باشد.

فیلتر چربی در قسمت زیرین دستگاه مایکرویو قرار دارد. این فیلتر بعد از گذشت مدتی از چربی پر می شود بنابراین باید آن را در طول زمان چندین بار تعویض کرد. بنابراین اگر زمان زیادی از آخرین تعویض فیلتر گذشته باشد احتمال دارد که روشن نشدن فن ماکروفر مربوط به گرفتگی فیلتر چربی باشد.

عیب یابی و تعمیر مایکروفر ال جی

دست آخر اینکه شما ممکن است به دلایلی مختلف به تعمیر مایکروفر ال جی نیاز پیدا کنید. برای عیب یابی دستگاه بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی و استفاده از خدمات پس از فروش آن است. چنانچه گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده باید به سراغ مراکز تعمیر ماکروفر بروید.

اگر هم کاربر سولاردام ال جی هستید، باید بگوییم که خدمات عیب یابی و تعمیر سولاردام ال جی نیز شباهت زیادی به مایکروفر دارد؛ تعمیرات سایت با پشتوانه بیش از دو دهه فعالیت در تعمیرات لوازم خانگی، آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر و سولاردام برند ال جی است.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر مایکروفر ال جی صحبت شود. همانطور که اشاره شد هچمون هر برند دیگری این ماکروفرها نیز ممکن است با اشکلاتی چون نچرخیدن صفحه، خرابی ترانس، جرقه زدن، خرابی برد، خاموش شدن ناگهانی، کار نکردن فن و مواردی از این دست مواجه شوند که نیازمند عیب یابی است.

از آنجایی که عیب یابی ماکروفر کاری تخصصی است به شما توصیه می کنیم از خدمات مراکز تخصصی چون تعمیرات سایت بهره بگیرید. کلیه خدمات تعمیر تا ۹۰ روز شامل  گارانتی می شود، یعنی اگر در این مدت مشکلی برای قسمت تعمیر شده پیش بیاید به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی خواهد شد.

Back To Top