skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

با شروع فصل گرما وجود یک کولر آبی با موتور قوی از ضروریات هر ساختمان است. از آنجاییکه هر ساله بر مقدار آلودگی هوا و درنتیجه گرمای زمین اضافه می شود، قدرت موتور کولر آبی تاثیر مهمی در کشش کولر شما برای خنک نکه داشتن فضای منزل دارد. بنابراین اگر که موتور شما از توان کافی برخوردار نیست حتما باید به فکر تعویض موتور آن باشید چرا که دیر یا زود از کار خواهد افتاد. در غیر این صورت برای تعمیر آن ناچار به صرف هزینه های اضافی خواهید شد که حتی ممکن است از هزینه خرید آن نیز بیشتر باشد. بدتر از آن شما را مجبور به تحمل گرما تا اتمام تعمیر کولر آبی آن بکند. در این مقاله قصد داریم که به راهنمای خرید یک موتور کولر آبی مناسب و بادوام اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: تفاوت کولر آبی و کولر گازی

 

انواع موتور کولر آبی

موتور کولر آبیموتور های کولر در مدل های مختلف و همچنین قدرت های متفاوت در بازار وجود دارند که با معیار اسب بخار تعریف می شود. مدل های رایج با قدرت های ۱/۲ ،۳/۱، ۴/۳ اسب بخار یافت می شوند. البته باید بگوییم که تمامی موتورهای کولر دارای ۲ دور متفاوت تند یا زیاد و دیگری کم یا آهسته هستند.

 

کیفیت و قدرت بلبرینگ در موتور کولر و همچنین بی صدا بودن آن در هنگام کار می تواند به شما در تشخیص موتور خوب کمک کند.

 

بلبرینگ کولر آبی

موتور کولر آبیدر این رابطه باید خاطر نشان کرد که کولرهای آبی به وسیله بلبرینگ عملکرد مکانیکی دارند. باید در نظر داشته باشید که بلبرینگ به کار رفته در موتور کولر تا چه حد کیفیت و قدرت دارد. بعضی از بلبرینگ ها در هنگام کارکردن تولید صدا می کنند که این مورد نیز می تواند به شما در تشخیص یک موتور کولر خوب کمک کند.

 

کلاچ موتور کولر آبی

موتور کولر آبیدر موتور کولر ها برای بالا بردن سرعت و قدرت چرخاندن تسمه و پروانه از کلاچ استفاده می شود. بعضی کارخانه های تولید کننده موتور کولر برای اینکه بتوانند بهای تمام شده خود را کم کنند در محصولات تولید شده از کلاچ استفاده نمی کنند. این مسیله نکته مهمی در انتخاب کولر آبی مناسب است.

 

نحوه ساختار و سیم پیچی موتور کولر

موتور کولر آبیدر مدل های کولر آبی با قدرت های ۲/۱ ، ۳/۱ نحوه ساختار و سیم پیچی آنها به گونه ای است که نیاز به کاربرد خازن در آنها نیست. ولی در مدل های با قدرت ۴/۳ در ساختار آن ها حتماً باید از خازن استفاده شود تا بتواند با قدرت مناسب موتور کولر را راه اندازی کند و برای استارت زدن نیز نیاز به مصرف برق اولیه نداشته باشد.

 

استفاده از کلاچ برای بالا بردن سرعت و قدرت چرخاندن تسمه و پروانه در کولر آبی از مزیت‌های یک موتور خوب است.

 

سایز و ابعاد موتور کولر

موتور کولر آبیاز موارد مهم دیگر در جهت انتخاب موتور کولر مناسب توجه به اندازه، سایز و ابعاد موتور کولر است که باید متناسب با اندازه موتور کولر انتخابی ایده آل داشته باشید. در این باره باید خاطر نشان کرد که معمولاً در همه ابعاد موتور کولر آبی سایز بدنه یکسان است اما برخی از تعمیرکاران تمایل دارند که سایز بزرگ تری تهیه کنند که در رابطه با موتورهای کولر آبی با قدرت ۴/۳ ،۲/۱ اسب بخار اشتباه است و در دراز مدت باعث می‌شود که قطعات کولر به صدا درآیند.

 

بیشتر بدانید: ۲۰ نکته آموزشی برای خرید کولرگازی

 

نتیجه گیری

انتخاب یک موتور کولر مناسب و با دوام  خیال شما را از کارکرد مناسب کولر آبی و درنتیجه یک تابستان بی دردسر راحت می کند . همانطور که در متن اشاره شد موتور های کولر در مدل ها و قدرت های مختلف در بازار عرضه می شوند که با توجه به وع کولر و مکان های مختلف طراحی شده اند. برای تهیه موتور کولر نکاتی نظیر قدرت و توان آن که با معیار اسب بخار تعریف می شود، بلبرینگ به کار رفته در موتور کولر و کیفیت آن، به کار رفتن کلاچ برای بالا بردن سرعت و قدرت چرخش تسمه پروانه، نحوه ساختار و سیم پیچی و ابعاد و اندازه موتور کولر مهم است و می تواند به شما برای انتخاب مناسب کمک کند.

اگر که موتور کولر شما سوخته است و یا قدرت پایینی دارد، یک موتور بادوام و باکیفیت را می توانید از تعمیرات سایت تهیه کنید. تعمیرات سایت ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه تعمیر و نگهداری موتور کولر آبی است که علاوه بر این موارد اقدام به تعویض قطعات یدکی لوازم از انواع شرکتی و اورجینال می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top