skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

بوش برندی خوشنام و آلمانی است که جاروبرقی های بسیار با کیفیتی تولید می کند، با این حال شما ممکن است به دلیل مواردی به خدمات تعمیر جاروبرقی بوش نیاز پیدا کنید.

به طور کلی یکی از خدمات پر متقاضی فنی، تعمیر و عیب یابی جاروبرقی است و تعمیر جاروبرقی بوش نیز از این قاعده مثتسنی نیست و ممکن است به دلایلی چون خاموش شدن ناگهانی، مشکل در مکش، روشن نشدن جاروبرقی، بوی سوختگی و مواردی از این دست به آن نیاز پیدا کنید.

دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش

ممکن است این اشکال برای شما پیش بیاید که به هنگام جارو کشیدن یکباره دستگاه تان خاموش شود؛ این مورد نیز یکی از رایج ترین ایرادها برای درخواست خدمات تعمیر جاروبرقی بوش است.

این مشکل عموماً به دلیل پر شدن فیلتر یا پاکت رخ می دهد و باعث بالا رفتن درجه حرارت ترموستات موتور و در نتیجه خاموشی اتومات دستگاه می شود. توصیه می شود فیلترهای جاروبرقی را به فراخور استفاده (عموماً ماهی یکبار) خارج کرده و در فضای آزاد تکان دهید تا خاک آن بریزند.

اگر دستگاه در حین کارکردن از کار افتاد و دیگر روشن نشد اجازه بدهید چند دقیقه ای بگذرد. گاهی اوقات ممکن است از دستگاه زیاد کار کشیده باشید و یا دستگاه شما برای مدت طولانی روشن مانده باشد.

دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش

چرا جاروبرقی بوش روشن نمی شود؟

روشن نشدن دستگاه یکی از عمده ترین مشکلاتی است که شما را به خدمات تعمیر جاروبرقی بوش می کشاند. این ایراد به دلایل مختلفی رخ می دهد، از جمله:

  • خرابی کلید: کلید خاموش و روشن کردن در جاروبرقی، می تواند به مرور زمان دچار اشکال شود که قطعی و یکسره شدن جاروبرقی از جمله نشانه های آن است.
  • خرابی دوشاخه یا کابل برق: دوشاخه و کابل برق جاروبرقی به شدت مستعد قطعی است. اگر تا قبل تر از روشن نشدن دستگاه این وسیله با خاموش روشن شدن ناگهانی مواجه شده، احتمالاً دو شاخه قطع شده است.
  • خرابی موتور: در صورت خرابی موتور جاروبرقی دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود. موتور جاروبرقی می تواند به دلایل مختلفی از جمله انسداد فیلتر ها، استفاده بیش از حد، پر شدن کیسه و ورود اجسام خارجی به درون آن دچار خرابی شود.

تعویض کلید جاروبرقی بوش

روشن نشدن دستگاه نیز یکی از مشکلاتی است که شما را نیازمند خدمات تعمیر جاروبرقی بوش می کند؛ یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی بوش یا حتی یکسره کارکردن آن، خرابی کلید خاموش و روشن است که اغلب در نتیجه استفاده نادرست و وارد آوردن ضربه و فشار رخ می دهد.

برای اطمینان از خرابی کلید نیاز به بررسی آن با استفاده از مولتی متر است. برای این منظور، در حالتی که جاروبرقی به برق نیست، مولتی متر بایستی عدد صفر را نشان دهد و در حالت خاموش هم بایستی عدد بی نهایت را نشان دهد، در غیر اینصورت نیاز به تعویض کلید خاموش و روشن است.

چرا جاروبرقی بوش روشن نمی شود؟

رفع ایراد یکسره کار کردن جاروبرقی بوش

دیگر مشکلی که ممکن است در هنگام بهره‌برداری شما را به تعمیر جاروبرقی بوش نیازمند کند، یکسره شدن جاروبرقی است. یکسره کار کردن یعنی دکمه روشن و خاموش یا همان پاور دستگاه کار نکند و برای خاموش کردن دستگاه مجبور باشید آن را از برق بکشید.

معمولاً ایراد یکسره شدن جاروبرقی به دلیل خرابی سیستم قطع و وصل رخ می دهد. با این حال دستگاه باید بررسی شود تا به خاطر دلیل ثانویه ای نباشد.

تعمیر جاروبرقی بوش به دلیل مشکل عدم مکش

گاهی نیز درخواست تعمیر جاروبرقی بوش به خاطر عدم مکش دستگاه است. اگر مکش جاروبرقی شما کاهش یافته باید کیسه و فیلترها را بررسی کنید.

فیلترهای خاک گرفته می تواند مکش جاروبرقی را کاهش دهد. برای این کار یا فیلترها را عوض کنید یا آنها را به خوبی در فضای باز بتکانید. همچنین خرطومی و تلسکوپی دستگاه را بررسی کنید تا توده ای درون آن گیر نکرده باشد. برای این کار کل لوله خرطومی، حتی قسمت برس چرخشی جاروبرقی را بررسی کنید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که وجود سوراخ یا پارگی در خرطومی جاروبرقی شما به طور چشم گیری می تواند قدرت مکش دستگاه را کاهش دهد.

عیب یابی برد و تعمیر جاروبرقی بوش

علاوه بر موارد بالا خرابی برد یکی از اشکالاتی است که جاروبرقی می تواند با آن مواجه شود. این بردها از قطعات و مدارهای الکتریکی متنوعی تشکیل شده اند و کارکرد موتور و مکش آن را مدیریت می کنند. هر اشکالی که در فرآیند مکش و اجزای آن از خرطومی گرفته تا برس جاروبرقی می تواند به برد نیز ارتباط پیدا کند.

برد جاروبرقی به نسبت سایر لوازم خانگی همچون لباسشویی و تلویزیون، ساختار ساده تری دارد. با این حال اگر خرابی دستگاه شما به دلیل برد باشد، در خدمات تعمیر جاروبرقی بوش در یدک تعمیر، قطعات آسیب دیده با انواع استاندارد جایگزین می شود.

تعمیر جاروبرقی بوش به دلیل مشکل عدم مکش

دلیل بوی سوختگی جاروبرقی بوش

دست آخر اینکه بوی سوختگی جاروبرقی می تواند نشانه ای از خرابی موتور، داغ شدن دستگاه، عدم گردش هوا در بدنه و مواردی از این دست باشد. در صورت استشمام بوی سوختگی جارو را خاموش کنید تا از خرابی بیشتر جلوگیری شود؛ علت بوی سوختگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سیم کشی: ظاهر سیم را بررسی کنید، با این حال احتمال آسیب به سیم کشی داخلی دستگاه نیز وجود دارد که باید توسط متخصص تعمیر جاروبرقی بوش بررسی شود.
  • نیم سوز شدن موتور: یکی دیگر از دلایل بوی سوختگی، خرابی و نیم سوز شدن موتور است.
  • خرابی برد: در جاروبرقی های دارای برد، بوی سوختگی می تواند نشان دهنده در آستانه خرابی بودن برد باشد.
  • فیلترها: مسدود شدن فیلتر یا پر شدن کیسه نیز دیگر علت بوی سوختگی است زیرا جلوی گردش هوای درون جاروبرقی گرفته می شود.

توصیه می شود اگر فیلترها کثیف یا کیسه بیش از حد پر شده است، آن ها را تمیز یا تعویض کنید تا فشار کمتری بر موتور وارد شود.

خدمات تعمیر موتور جاروبرقی بوش

حالا که صحبت از بوی سوختگی جاروبرقی به میان آمد باید به سوختن یا نیم سوز شدن موتور جاروبرقی نیز اشاره کنیم؛ مشکلی که هزینه رفع آن ممکن است به نسبت سایر خدمات تعمیر جاروبرقی بوش بالاتر باشد. متداول ترین علت سوختن موتور جاروبرقی، کارکشیدن بیش از حد و داغ شدن سیم پیچ های روتور است.

معمولاً سوختن موتور با بوی حاصل از سیم سوخته یا پلاستیک ذوب شده همراه است با این حال تشخیص این اشکال با تست موتور جاروبرقی میسر است و تعویض موتور یا تعمیر موتور به تشخیص تعمیرکار بستگی دارد.

قیمت سرویس و تعمیر جاروبرقی بوش

دست آخر اینکه اغلب افرادتصور دارند که تنها در زمان خرابی لوازم برقی خود باید از مراکز تعمیر کمک بگیرند. در صورتی که هر وسیله برقی نیاز به سرویس سالیانه دارد. در پروسه سرویس جاروبرقی معمولاً نیاز به تعویض قطعاتی چون کلید، چرخ، سیم، محافظ بدنه و فیلتر مشخص می شود.

این کار از بروز مشکلات احتمالی حاصل از تجمع خاک درون موتور، انسداد و گرفتگی فیلتر جاروبرقی، پارگی و قطع و وصلی کابل برق، خراب شدن کلید روشن و خاموش و… جلوگیری شود.

البته هزینه سرویس و تعمیر جاروبرقی بوش به عوامل مختلفی از جمله مدل دستگاه و قطعات ایراددار وابسته است و به همین دلیل نمی‌توان رقم ثابتی را برای آن تعیین کرد.

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر جاروبرقی بوش پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد عیب یابی مواردی چون کارنکردن جاروبرقی، خرابی کلید، خاموش شدن، مکش نداشتن، بوی سوختگی و… از جمله خدمات تعمیر برای جاروبرقی بوش به شمار می رود.

شما می توانید برای تعمیر جاروبرقی خود از تعمیرات سایت کمک بگیرید؛ کلیه خدمات تعمیر تا ۹۰ روز پس از تعمیر گارانتی می شود. بدین معنی که اگر طی این مدت مشکلی برای قسمت تعمیر شده پیش بیاید به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی خواهد شد و حتی هزینه ایاب و ذهاب مربوط به حضور تعمیرکار در محل نیز از شما اخذ نمی ‌شود.

Rate this page
Back To Top