skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷
5/5 - (60 امتیاز)

برند سامسونگ از دو-سه دهه گذشته با محصولاتی متفاوت وارد عرصه لوازم خانگی ایران شد؛ یکی از محصولات سامسونگ ماکروفر آن است که علی رغم کیفیت خوب ممکن است به خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ نیاز پیدا کنید.

خدمات تعمیر ماکروفر معمولاً شامل عیب یابی خاموش شدن دستگاه، خرابی ترانس، خرابی مگنترون، خرابی صفحه گردان جرقه زدن و سر و صدای دستگاه می شود که تعمیر ماکروفر سامسونگ Samsung نیز شامل همین موارد می شود.

دلیل دود کردن ماکروفر سامسونگ

اگر دستگاه شما دود کرد، بلافاصله آن را از برق جدا کنید و اگر به کابل دسترسی ندارید، مثلا اگر کابل پشت کابینت است، فیوز را قطع کرده و سپس کابل را پیدا کرده و از پریز جدا کنید.

علت دود کردن متفاوت است؛ به عنوان مثال شاید یکی از قطعات برد همچون رله سوخته و ذوب شده باشد یا اینکه ترانس و مگنترون دچار مشکل شده باشند. در هر صورت تعمیر ماکروفر سامسونگ در صورت دود کردن اصلاً کار شما نیست. گاهی نیز دود حاصل از غذای درون ماکروفر است، در این صورت با باز کردن در دستگاه متوجه خواهید شد.

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

جرقه زدن و تعمیر ماکروفر سامسونگ

جرقه زدن ماکروفر یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ کند. ترانس ماکروفر ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد، این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است و در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد.

همچنین گاهی نیز جرقه زدن به دلیل خرابی کاور میکا است که در جلوی مگنترون قرار گرفته و اشعه آن را کنترل می کند. در صورت خرابی این ورقه، که به مرور زمان رخ می دهد، حجم زیادی از اشعه به دیوار دستگاه برخورد و تولید جرقه می کند. مشابه همین موضوع برای استفاده از ظروف فلزی در ماکروفر قابل تصور است.

برق داشتن بدنه ماکروفر سامسونگ

برق داشتن بدنه ماکروفر سامسونگ می تواند به دلیل اتصال درون بدنه رخ داده باشد یا اینکه سطح زیر دستگاه خیس شده باشد. به هر صورت اگر دستگاه برق دارد باید برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار همچون برق گرفتگی آن را از برق کشیده و با تعمیرات سایت برای تعمیر ماکروفر سامسونگ تماس بگیرید.

برق داشتن بدنه ماکروفر سامسونگ

علت نچرخیدن سینی ماکروفر سامسونگ چیست؟

دیگر مشکلی که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ کند، نچرخیدن سینی آن است. سینی ماکروفر بخشی از سیستم کوپلینگ یا کوپلار است که از موتور گردان، کوپلینگ، ریل و غلتک تشکیل شده است، اگر سینی نچرخد خرابی هر کدام از این قطعات مطرح خواهد بود.

توصیه می شود که بیش از ظرفیت دستگاه بر روی صفحه چیزی نگذارید زیرا این کار به غلتک ها آسیب می رساند. همچنین در صورتی که موتور گردان ماکروفر دچار اشکال شده باشد، باید تعویض گردد.

علت روشن نشدن فن ماکروفر سامسونگ

درون تمام ماکروفرها یک عدد فن وجود دارد که وظیفه اش تهویه هوای درون محفظۀ ماکروفر است. گاهی این فن کار نمی کند، که دو حالت دارد؛ یا فن از کار افتاده که باید در خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ بررسی شود یا اینکه فن کار می کند ولی به دلیل کثیف شده فیلترهای کف دستگاه نمی تواند کارایی داشته باشد.

فیلتر چربی در قسمت زیرین دستگاه مایکرویو قرار دارد. این فیلتر بعد از گذشت مدتی از چربی پر می شود بنابراین باید آن را در طول زمان چندین بار تعویض کرد. بنابراین اگر زمان زیادی از آخرین تعویض فیلتر گذشته باشد احتمال دارد که روشن نشدن فن ماکروفر مربوط به گرفتگی فیلتر چربی باشد.

دلیل خاموش شدن ماکروفر سامسونگ چیست؟

خاموش شدن ناگهانی یکی دیگر از مشکلات در انواع ماکروفرها به شمار می رود و برند سامسونگ نیز از این مورد مستثنی نیست.

برای عیب یابی جهت تعمیر ماکروفر سامسونگ به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفرو قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است. تعمیر ماکروفر سامسونگ و برد آن امکان‌پذیر است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

دلیل خاموش شدن ماکروفر سامسونگ چیست؟

علت گرم نکردن غذا در ماکروفر

دیود ماکروفر به همراه با کمک خازن و ترانس بخشی از سیستم تامین ولتاژ برای مگنترون را تشکیل می دهند. خرابی این قطعه در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ نیاز است.

البته در کنار این موارد مگنترون دستگاه نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد که در این صورت قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر ماکروفر سامسونگ صحبت شود. همانطور که اشاره شد هچمون هر برند دیگری این ماکروفرها نیز ممکن است با اشکلاتی چون نچرخیدن صفحه، خرابی ترانس، جرقه زدن، خرابی برد، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این دست مواجه شوند که نیازمند عیب یابی است.

از آنجایی که عیب یابی ماکروفر کاری تخصصی است به شما توصیه می کنیم از خدمات مراکز تخصصی چون تعمیرات سایت بهره بگیرید. کلیه خدمات تعمیر تا ۹۰ روز شامل  گارانتی می شود، یعنی اگر در این مدت مشکلی برای قسمت تعمیر شده پیش بیاید به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی خواهد شد.

This Post Has 14 Comments

  1. با سلام و خسته نباشید، ماکرویو من سویچ تنظیم زمانش دچار اختلال شده، محلی که به برد وصل میشه جدا شده و تنظیم نمیشه، من زاهدان هستم اینجا قطعات نیست امکان ارسال هست جهت تعمیر؟؟

  2. سلام .وفت بخیر
    دستگاه مایکروویو من(مایکروویو سامسونگ CE321EB) وقتی روشن میکنم تمام چراغ ها و اخطارها روی صفحه نمایشگر روشن میماند و هیچ دکمه ای کار نمیکند چه مشکلی برای دستگاه پیش امده است.

    1. مشکل کار نکردن دکمه های ماکروویو باید توسط تعمیرکار ماکروفر سامسونگ بررسی شود. لطفا با شماره های شرکت تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام

      انرژی مایکروویو بیشتر از سایر روش های گرم کردن در مواد غذایی نفوذ می کند. مولکول های موجود در داخل مواد غذایی بسیار سریع تر از مولکول های خارجی حرارت می بینند و هنگامی که گرم شدند، با پوسته پوسته گشتن سطح مواد غذایی و افزایش یافتن مولکول های آب به بیشترین اندازه، منجر به ترکیدن برخی از مواد غذایی می گردند

  3. وقتی که غذام را می خوام گرم کنم در ماکرو خشک میشود درصورتی که تایمش هم کم باشه به این شکله لطفا راهنمایی کنید .

    1. سلام

      زمان پخت برخی اغذیه حتما باید کوتاه باشد تا غذا خشک نشود یا نسوزد و درب ظرف را هم محکم نبندید چون ذرات بخار نمی‌توانند خارج شوند و در نیتجه ممکن است در اثر فشار بخار و جنبش ذرات ظرف شما بترکد.

    1. سلام

      ۱- میزان حجم غذا بیشتر از زمان تعیین شده است لذا به زمان بیشتری برای گرم نمودن غذا نیاز است.

      ۲- احتمال دارد که فضای داخلی ماکروویو کثیف باشد در نتیجه به خوبی حرارت منتقل نشود. چون امواج باید به خوبی بتوانند از قطعه مگنترون ساطع و از جداره ها عبور کنند تا به ماده غذایی برسند لذا هر چه جرم دیواره ها بیشتر شود، این عمل سخت تر و دیرتر صورت می گیر

    1. سلام دوست عزیز

      شکر را در یک ظرف پلاستیکی بگذارید کمی آب به آن اضافه کنید ، و با حرارت متوسط ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در مایکروویو بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top