skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

برندهای گوناگونی به تولید اسپرسوساز مشغول هستند که نسپرسو یکی از آنهاست؛ اگرچه دستگاه های قهوه ساز تولید نسپرسو از کیفیت بالایی برخوردار هستند ولی ممکن است به خدمات تعمیر اسپرسوساز نسپرسو نیاز داشته باشید.

موارد خرابی قهوه ساز نسپرسو شامل روشن نشدن دستگاه، گرم نکردن آب، بروز ایراد در کیفیت اسپرسوی خروجی و افت فشار خروجی آن است که برای رفع آن ها باید به سراغ خدمات عیب یابی و تعمیر اسپرسوساز بروید.

علت روشن نشدن اسپرسوساز نسپرسو چیست؟

روشن نشدن دستگاه یکی از موارد درخواست برای بررسی و تعمیر اسپرسوساز نسپرسو است. این موضوع مرتبط به تغذیه و اتصالات دستگاه است.

ساده‌ترین علت برای روشن نشدن اسپرسوساز نسپرسو مربوط به خرابی پریز برق است. برای همین نیز توصیه می شود پیش از تماس با خدمات تعمیر اسپرسوساز نسپرسو، دستگاه را با پریز دیگری نیز امتحان کنید.

در مراحل بعدی، این ایراد می تواند به سیم کشی داخل دستگاه شما مربوط شود. این ایراد سیم کشی در هر قسمت از دستگاه می تواند رخ دهد که و تعمیرکار ماهر باید با بررسی دستگاه آن را تشخیص دهد.

علاوه بر این دو مورد که برای روشن نشدن اسپرسوساز ذکر شد، خرابی دکمه خاموش و روشن دستگاه نیز می تواند علت روشن نشدن در نظر گرفت.

علت رقیق بودن قهوه در اسپرسوساز نسپرسو چیست؟

علت رقیق بودن قهوه در اسپرسوساز نسپرسو چیست؟

رقیق بودن قهوه در اسپرسوساز به عوامل گوناگونی برمی‌گردد؛ برخی از این موارد می تواند مربوط به خدمات تعمیر اسپرسوساز نسپرسو باشد و برخی دیگر نیز ارتباطی با وضعیت قهوه ساز ندارد.

دلایل اصلی رقیق بودن قهوه خروجی از قهوه ساز عبارتند از:

  • استفاده از ذرات کوچک قهوه: بهتر است ابتدا عواملی غیر از خرابی دستگاه را در نظر بگیریم؛ برای اسپرسوساز، استفاده از قهوه هایی توصیه می شود که حاوی ذرات کوچکتری هستند؛ اگر قهوه بسیار ریز باشد رقیق‌تر خواهد بود، بنابراین آسیاب قهوه را در نظر بگیرید.
  • زمان کوتاه عبور آب: در اسپرسوساز، زمان عبور آب از قهوه بسیار کمتر از سایر روش‌ها است. این زمان کم باعث می‌شود که کمترین میزان مواد جامد از قهوه استخراج شده و در نتیجه، قهوه به شکل رقیق‌تری سرو شود. بروز اشکال در آبگیری دستگاه می تواند غلظت قهوه را دستخوش تغییر کند.
  • فشار بالا: قهوه سازها از فشار بالایی برای عبور آب استفاده می‌کنند. این فشار بالا باعث استخراج مواد محلول و ذرات کوچک قهوه می‌شود.
  • حرارت بالا: اسپرسوساز برای آماده‌سازی یک قهوه مطلوب از حرارت بسیار بالا بهره می گیرد، به هم خوردن سیستم دمای دستگاه می تواند بر کیفیت قهوه تأثیر بگذارد.

اگر اخیراً قهوه خود را عوض نکرده اید و با همان میزان مواد سابق، خروجی قهوه شما رقیق شده است احتمال دارد پای خرابی ترموستات یا سیستم حرارت، فشار و آبرسانی در میان باشد. در این مورد نیاز است که تعمیر اسپرسوساز نسپرسو و سرویس آن را به تعمیرکار ماهر بسپارید.

تعمیر اسپرسوساز نسپرسو به دلیل افت فشار آب

اگر میزان آب ورودی به دستگاه قهوه ساز کم شده باشد با مشکلاتی در کیفیت قهوه روبرو خواهید شد. این خطا در کارکرد قهوه ساز خود را به صورت دم نکشیدن اسپرسو نشان می دهد.

بررسی علت ضعیف شدن فشار آب قهوه ساز هم نیازمند خدمات تعمیر اسپرسوساز نسپرسو است. معمولاً افت فشار آب قهوه ساز می تواند ناشی از خرابی شیر برقی، وجود رسوب در دستگاه و  کیپ شدگی شیلنگ ها رخ دهد.

همچنین اگر آب مصرفی در اسپرسوساز کم باشد یا املاح زیادی داشته باشد بر کیفیت اسپرسوی ساخته شده در دستگاه تأثیری منفی خواهد گذاشت.

چرا قهوه در اسپرسوساز نسپرسو سرد است؟

چرا قهوه در اسپرسوساز نسپرسو سرد است؟

گرم نکردن آب یکی ایرادهای رایجی است که انواع قهوه ساز از جمله اسپرسوساز نسپرسو به آن دچار می شود. در حقیقت اینطور می توان گفت که در این حالت دستگاه روشن می شود اما آب درون آن گرمایی ندارد و در نتیجه قهوه خروجی نیز سرد است.

تکنسین متخصص برای تعمیر اسپرسوساز نسپرسو در صورت بروز این مشکل به سراغ المنت دستگاه می رود. المنت وظیفۀ مهم تبدیل جریان الکتریکی به گرمایشی را بر عهده دارد.

در کنار المنت باید ترموستات را هم در نظر گرفت که نقشش کنترل کارکرد المنت است. خرابی ترموستات می تواند نقص در گرمایش دستگاه را رقم بزند یعنی یا اصلاً گرمایشی ایجاد نمی شود یا گرمایش به صورتی غیرقابل کنترل در می آید.

علت کف نکردن قهوه در اسپرسوساز نسپرسو چیست؟

نداشتن عصاره، کف یا خامه یکی دیگر از مهم ترین ایراداتی است که اسپرسوساز با آن مواجه می شود؛ در این مشکل خرابی پرتافیلتر (Portafilter) و هد گروپ (Grouphead) مطرح است.

هد گروپ بخشی از دستگاه فهوه ساز است که پورتافیلتر به آن وصل می شود و اجازه می دهد آب از میان تفاله های قهوه جاری شود. از طرف دیگر، پورتافیلتر یک جزء جداشدنی است که تفاله های قهوه را در سبد خود نگه می دارد.

حال اگر فیلترها کثیف شوند، آب با سختی بالا استفاده شود یا از قهوه دانه درشت استفاده کرده باشید، با عصاره ندادن اسپرسوساز روبرو خواهید شد. اگر با وجود تمیز کردن فیلتر باز هم دستگاه شما خامه نداد، برای بررسی مشکل از خدمات تعمیر اسپرسوساز نسپرسو کمک بگیرید.

نگهداری از اسپرسوساز نسپرسو

نگهداری از اسپرسوساز نسپرسو

حال که به تعمیر اسپرسوساز نسپرسو پرداختیم، بهتر است اشاره ای نیز به نحوۀ نگهداری از دستگاه داشته باشیم. اگر می خواهید دستگاه قهوه شما خراب نشود و به تعمیر نیاز پیدا نکند باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از آب مناسب: هرچه سختی آب کمتر باشد برای دستگاه بهتر است؛ البته به کارگیری آب مقطر می تواند روی طعم قهوه اثر منفی بگذارد. اگر هم از آب جوشیده کتری استفاده می کنید هنگام ریختن آب در دستگاه احتیاط کنید که املاح وارد قهوه ساز نشود.
  • نظافت قطعات بیرونی: قطعاتی چون سبد قهوه، پرتافیلتر، دریچه های بخار باید نظافت شوند ولی برای تمیز کردن آن ها از شوینده های غیرمجاز استفاده نکنید.
  • شستشوی قطعات درونی: لازم است که هر چند وقت یکبار مخزن و مسیرهای دستگاه تمیز شود. دوره زمانی نظافت این قطعات به میزان استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. این نظافت از کاهش عمر دستگاه و افت کیفیت قوه خروجی آن جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بدانید: تعمیر اسپرسو ساز کنوود – kenwood

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر اسپرسوساز نسپرسو پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد درخواست برای تعمیر قهوه ساز می تواند به دلایل مختلفی از جمله کیفیت قهوه آماده شده و همچنین سایر عملکردهای دستگاه باشد.

شما می توانید برای برخورداری از خدمات تعمیر قهوه ساز به تعمیرات سایت مراجعه کنید. تعمیرات سایت با سه دهه سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انسپرسوع لوازم برقی خانگی در خدمت شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top