skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

شوفاژ برقی همچون سایر وسایل برقی دارای المنت است و حرارت المنت روغن موجود در دستگاه را به حرکت در می آورد. این وسیله همچنین از ترموستات، فن، سوئیچ روشن و خاموش و سیم کشی درونی بهره می گیرد که اشکال در هرکدام از این قطعات باعث گرم نشدن شوفاژ برقی و نیاز به خدمات تعمیر شوفاژ برقی بیم خواهد شد.

شوفاژ برقی بیم یکی از انواع شوفاژ برقی شناخته می شود که بدنه ای رادیاتور شکل داشته و درون پره های آن به جای آب، روغن جریان دارد. برای تعمیر شوفاژ برقی بیم نخست باید به عیب یابی این وسیله پرداخت.

این موضوع بسیار اهمیت دارد که به سراغ خدمات عیب یابی و تعمیر شوفاژ برقی در نمایندگی های معتبر و مجاز بروید تا از قطعات اورجینال برای تعمیر شوفاژ برقی شما استفاده شود.

علت روشن نشدن شوفاژ برقی بیم چیست؟

یکی از مشکلات رایج شوفاژ برقی، روشن نشدن آن است که می تواند ناشی از سیم کشی، خرابی ترموستات و همچنین المنت شوفاژ باشد.

بهتر است پیش از تماس با مرکز تعمیر شوفاژ برقی بیم جریان ورودی برق به پریز را با یک فازمتر چک کنید، اگر برق در پریز جریان داشت، وضعیت کابل را بررسی کرده و در صورتی که کابل نیز سالم است، با تعمیرگاه شوفاژ برقی بیم تماس بگیرید.

اشکالی که در این مورد ممکن است برای شوفاژ برقی شما پیش آمده باشد، به اتصالات درون دستگاه مربوط است؛ این موارد و هزینه تعمیرات آن پس از بررسی دستگاه اعلام خواهد شد.

 

خرابی المنت شوفاژ برقی

علت روشن نشدن چراغ شوفاژ برقی بیم

اگر چراغ شوفاژ برقی بیم روشن نمی شود نیز احتمال بسیار زیاد ایرادی در ترموستات و المنت دستگاه به وجود آمده که روشن نشدن آن را رقم می زند.

گاهی نیز ممکن است این ایراد در سمت سیم کشی داخلی دستگاه رخ داده باشد که در این صورت نیز چراغ دستگاه و به عبارتی کل دستگاه روشن نمی شود و برای رفع این مشکل باید دستگاه در مرکز تخصصی تعمیر شوفاژ برقی بیم مورد بررسی قرار بگیرد.

عیب یابی ترموستات و تعمیر شوفاژ برقی بیم

دیگر مورد از مشکلات رایج در شوفاژ برقی مربوط به خرابی ترموستات دستگاه است. این قطعه که در برخی از برندها زیر فن دستگاه قرار دارد، دمای دستگاه را تنظیم کرده و المنت را در صورت رسیدن محیط به دمای تنظیم شده خاموش می کند.

ترموستات ها قطعاتی حساس هستند و تکنسین های تعمیر شوفاژ برقی بیم به واسطه تجربه مداوم خود می توانند وضعیت صحت و سلامت آن ها را بررسی کنند. در صورتی که ترموستات خراب شده باشد باید مورد تعویض قرار بگیرد.

خرابی المنت شوفاژ برقی

خرابی المنت شوفاژ برقی

وسایل برقی گرمایشی دارای المنت هستند؛ این قطعه پس از آنکه ترموستات درجه تعیین شده را تشخیص داد، روشن می شده و گرمای مورد نیاز برای پره های شوفاژ برقی را فراهم می کند.

در صورت سوختن المنت شوفاژ برقی، دستگاه روشن نمی شود و گرمایشی ندارد و نیاز به خدمات تعمیر شوفاژ برقی بیم خواهید داشت. این قطعه تعمیر پذیر نیست و در صورت خرابی باید تعویض شود.

خرابی سوئیچ برق و برد شوفاژ برقی

اکثر شوفاژ برقی ها دارای سوئیچ روشن و خاموش هستند و برخی نیز از برد الکترونیکی استفاده می کنند. برد الکترونیکی از قطعات متعددی تشکیل شده که هر کدام کارکرد دستگاه را تعیین می کند.

سوئیچ ها از جمله قطعاتی هستند که خرابی شان اشکال کلی در کارکرد شوفاژ برقی ایجاد خواهد کرد؛ تعویض کلید شوفاژ برقی باید توسط نمایندگی تعمیر شوفاژ برقی بیم انجام شود زیرا جایگذاری این قطعات نیازمند دقت بالا است در غیر این صورت کارکرد شوفاژ برقی مختل خواهد شد.

به طور کلی عیب یابی شوفاژ برقی های دارای برد الکترونیکی به نسبت انواع دیگر شوفاژ برقی از پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهد بود و نیازمند تخصص بیشتری است.

عیب یابی و تعمیر شوفاژ برقی بیم

علت سرد بودن پره های شوفاژ برقی بیم چیست؟

سر و صدا دادن پره های شوفاژ برقی و همچنین گرم نشدن یا نیمه سرد بودن آن یکی دیگر از مشکلات رایج در شوفاژ برقی به شمار می رود. همانطور که در ابتدا گفته شد پره‌ های شوفاژ برقی ساختار و عملکردی شبیه به شوفاژهای معمولی دارند و با تحریک گرمای هوا آن را در محیط اطراف به گردش در می آورند.

اگر پره شوفاژ برقی به درستی عمل نکند، این احتمال وجود دارد که سیم های مرتبط با پره ها به درستی اتصال داشته باشند و صدمه و قطعی در آن ها به وجود آمده باشد.

همچنین در صورت صدا دادن پره ها باید وضعیت داخلی بدنه شوفاژ برقی بررسی شود؛ تشخیص اینکه بدنه شوفاژ برقی باید تعویض شود یا خیر بر عهده تعمیرکار مرکز تعمیر شوفاژ برقی بیم است.

هزینه تعمیرات شوفاژ برقی

هزینه عیب یابی شوفاژ برقی و تعمیرات آن به دلایلی بسیار متغیر خواهد بود؛ بنابراین تا پیش از بررسی دستگاه نمی توان برآوردی ارائه داد.

برآورد هزینه در تعمیرات سایت پس از عیب یابی دستگاه انجام می شود و پس از اعلام به مشتری قطعات معیوب با قطعات وارداتی و معتبر جایگزین خواهد شد.

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر شوفاژ برقی بیم پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد شوفاژ برقی کارکردی همچون بخاری برقی دارد ولی در برخی موارد همچون سیستم گرمایشی پیچیده‌تر است.

شما می توانید برای تعمیر شوفاژ برقی بیم به وبسایت تعمیرات سایت مراجعه کنید. کلیه خدمات ارائه شده در تعمیرات سایت با ۹۰ روز گارانتی قطعه تعمیر شده همراه خواهد بود.

5/5 - (60 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top