skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

این مقاله یک مشاوره تخصصی است در مورد چگونگی تعمیر یخساز یخچال فریزی است که کار نمی کند و یا تولید یخ نمی کند. همچنین به شما کمک می کند که تعمیرات یخساز یخچالی را انجام دهید که یخ زده  و یا هیچ یخی را بیرون نمی دهد.این اطلاعات شامل نحوه جایگزینی اجزای یخساز می باشد.از شایع ترین مشکلات یخساز این است که یخ تولید نمی کند.

عیب یابی و تعمیرات یخساز ، حرفه ای است که باید با تجربه قبلی انجام شود و اگر شما تجربه ای در زمینه تعمیر یخچال ندارید بهتر است از یک تعمیرکار با تجربه یخچال بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

 

تعمیرات-یخساز-یخچال
تعمیرات-یخساز-یخچال

 

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر یخساز یخچال اطلاعات بیشتری بدست بیاورید بیایید به چگونگی عملکرد دستگاه نگاهی بیندازیم تا شما بتوانید درک درستی از مسائل و تعمیر یخساز یخچال داشته باشید.

آب را در طی یک مسیر که به سوپاپ آب در یخچال هدایت می شود از طریق لوله هایی به قسمت یخساز و قالب منتقل می شود که پس از این مرحله یخ سازی شروع می شود. شناور( الکترونیکی یا مکانیکی) ، آب را از طریق یک شیر برقی قطع و وصل می کند و بعد آن را به یک گرمکن تبدیل می کند تا مکعب های یخ کمی گرم شده و از قالب یخ آزاد شوند.در نتیجه در طی چند ثانیه سوپاپ آب برای پر کردن قالب یخ دوباره پر می شود و این چرخه تکرار می شود.زمانی که محفظه جمع آوری یخ پر شد، سنسور ها دستور قطع یخساز را میدهد تا سطح یخ در محفظه بسته شود.

سرویس-یخساز-یخچال
سرویس-یخساز-یخچال

مشکلات پیش آمده در تعمیر یخساز یخچال

• یخ ساز یخ تولید نمی کند

اگر مسیر آب مسدود شده باشد یا شیر برقی کار نکند و یا تسمه نگه دارنده به هر دلیلی درست کار نکند ، یخساز، یخ نخواهد داشت. (همچنین توجه داشته باشید که فشار کم آب در منزل شما هم ممکن است در فرآیند تولید یخ اختلال ایجاد کند)

در اینجا چند عمل برای تعمیر یخساز یخچال خود می توانید انجام دهید:

۱ ) سیم تسمه

اطمینان حاصل کنید که سیم تسمه در بالای محفظه یخ در موقعیت پایین قرار دارد. هنگامی که در موقعیت بالایی قفل شود یخساز خاموش می شود.

۲ ) یخ زدگی مسیر آب

مسیر تامین آب را بررسی کنید. اگر یخساز یخ نداشته باشد اما شما بتوانید نوسان بازوی در حال حرکت را ببینید و صدای وزوز را برای حدود ۱۰ ثانیه بشنوید این به این معنا است که دریچه ی آب درخواست آب می کند و دریچه ی الکترومغناطیسی احتمالا خوب است ولی هیچ آبی وارد نمی شود. اطمینان حاصل کنید که مسیر لوله ی آب را  در پشت و یا زیر یخچال قرار ندهید

شیر مسدود کننده آب در پشت یخچال فریزر و یا زیر سینک را پیدا کنید و آن را ببندید لوله  آب را از پشت یخچال خارج کرده و آن را در یک سطل قرار دهید. شیر را باز کنید و ببینید که آیا آب ریخته می شود یا خیر.

۳ ) بررسی شیر ورودی

اگر به هر دلیلی شیر ورودی اصلی که معمولا در زیر سینک ظرفشویی قرار میگیرد معیوب شود به طبع آب توانایی عبور نخواهد داشت دلیل دیگری که میتواند عبور آب را مختل کند رسوب گرفتن شیر میباشد که این رسوبات در داخل شیر ورودی در پشت یک توری فلزی گیر میکند که این توری هر چند وقت یک بار باید تمیز شود.

در صورت لزوم شیر ورودی و شیر آب را تعویض کنید. شما می توانید یک کیت اتصال دستگاه یخ ساز را خریداری کنید . این کار را هم می توانید خودتان انجام دهید و هم می توانید از یک تعمیرکار یخچال برای تعویض فیلتر داخلی شیر آب خود استفاد کنید.

شیر-برقی-یخساز-یخچال
شیر-برقی-یخساز-یخچال

۴ ) معیوب بودن شیر برقی

مسیر آب به یک شیر برقی در پشت و یا پایین یخچال متصل می شود و سپس وارد قسمت یخساز میشود و پس از طی فرایندی تبدیل به یخ  می شود. شیر برقی ممکن است معیوب باشد و با قدرت مسیر آب را باز نکند. این مشکل میتواند از گرفتن رسوب باشد و باید شیر برقی را باز کرده وداخل آن را تمیز کنیم و در صورتی که مشکل برطرف نگشت مشکل میتواند از دیافراگم داخلی و یا بوبین خود شیر برقی باشد که اگر یکی از دو مشکل اخیر اتفاق افتاده بود باید شیر برقی توسط یک تعمیر کار یخچال ماهر تعمیر یا تعویض گردد

• یخ ساز خاموش نمی شود

اگر یخ ساز خاموش نمی شود ( یخ را نگه می دارد) حتی زمانی که محفظه یخ پر است موارد زیر را انجام دهید:

۱ ) کابل برق را از پریز بکشید تا یخ ساز خاموش شود و مخزن یخ را بردارید و خالی نمایید. در صورت لزوم با استفاده از یک پیچ گوشتی مخزن یخ را بردارید و آن را کاملا تمیز کنید و سپس آن را دوباره نصب کنید.

۲ ) اگر مشکلی باقی ماند یخ ساز و دریچه ی آن را تعویض کنید . شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید و یا از یک تعمیرکار یخچال برای تعمیر یخساز یخچال خود استفاده کنید.

در مواجهه با این مسئله می توانید به سراغ تعمیر یخساز یخچال بروید .اما اغلب عاقلانه تر و ساده تر و ارزان تر است که آن قسمت را به طور کامل تعویض کنید.

• یخساز منجمد شده است

اگر یخساز شما یخ زده باشد مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل حل شود:

۱ ) یخچال را خاموش کنید و یا مداری که برق به آن متصل می شود را خاموش کنید. محفظه یخ را از یخچال خارج کنید و یخ ها را از درون آن خارج کنید.

۲ ) لوله آب را پیدا کنید. این یک شیلنگ لاستیکی سفید است که آب را به یخساز می رساند.

۳ ) شیلنگ و اطراف آن را گرم کنید برای انجام این کار می توانید سشوار را بر روی یخساز بگیرید تا یخ را آب کند. اما بسیار مراقب باشید ( آب هر قسمت را با یک پارچه تمیز کنید) زیرا برق و آب می تواند خطر جدی را از طریق شوک الکتریکی ایجاد کند. همچنین مراقب باشید تا قسمت های پلاستیکی را ذوب نکنید.

۴) اگر نمی خواهید از یک سشوار استفاده کنید می توانید لوله های تغذیه را با آب داغ بشویید با استفاده از یک لیوان آب جوش و آن را در کاسه سرریز کنید. گاهی اوقات راحتتر است یخ لوله های منجمد شده را در جای خود آب کنید.

عیب-یابی-یخساز-یخچال
عیب-یابی-یخساز-یخچال

• یخساز یخ نمی ریزد

اگر یخساز شما یخ تولید می کند اما آن را بیرون نمی ریزد مشکل می تواند از موتور داخل آن باشد

• درباره ی تعویض یخ ساز

اگر مشکل با تعمیر یخساز یخچال حل نشد شما باید کل واحد یخساز را تعویض کنید.

این همچنین نشان می دهد که چگونه باید سیستم داخلی یخساز را از حالت قدیمی به حالت جدید تغییر دهید.

نکته : هنگامی که یخ ساز جدیدی را نصب می کنید ممکن است ۲۴ ساعت طول بکشد تا به درستی کار خود را شروع کند

 

تعمیر یخساز یخچال در تعمیرات سایت

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر فریزر ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.تعمیر ساید بای ساید خود را به تعمیرکار یخچال مطمئن بسپارید تا با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی ، به سرعت و با بهینه ترین قیمت انجام می دهند.همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه بهرمند شوند.

 

مطالب مرتبط:

سوالات متداول در مورد یخچال

تعمیر آبسردکن یخچال

مناسب ترین درجه حرارت یخچال

ده ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری شود

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top