skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیر ماشین لباسشویی در تعمیرات سایت با قطعات با کیفیت و اصل شرکتی و با ضمانت ۹۰ روزه انجام می گردد. کلیه خدمات تعمیرات لباسشویی توسط تعمیرکاران ماشین لباسشویی متخصص و با تجربه انجام می گردد.

تکنسین های تعمیرات سایت با طی کردن دوره های آموزشی تخصصی در زمینه عیب یابی و سرویس لباسشویی در طول سال همیشه علم خود را نسبت به پیشرفت دستگاه ها و قطعات جدید بروز می کنند.

همچنین تعمیرکاران لباسشویی تعمیرات سایت با تجربه کاری بالا در زمینه عیب یابی لباسشویی، قادر به تشخیص انواع مشکلات پیش آمده در لباسشویی هستندو در کم ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما را برطرف می کنند و اولویت خود را ابتدا بر روی تعمیر قطعات می گذارند.

 

مشکلات شایع در تعمیرات ماشین لباسشویی

۱- تعمیر لباسشویی که دیگ آن نمی چرخد.

• اگر سوئیچ درب لباسشویی معیوب باشد و یا در دستگاه به درستی بسته نشده باشد، موجب نچرخیدن ماشین لباسشویی می شود. برای اطمینان از سالم بودن سوئیچ، تعمیرکار لباسشویی آن را با مولتی متر تست می کند.

• کوپلینگ موتور ممکن است دچار ساییدگی و یا شکستگی شده باشد. وظیفه کوپلینگ انتقال نیروی موتور به دیگ لباسشویی است.

• پارگی و یا شل بودن تسمه نیز یکی از علت های این مشکل می باشد.

• قفل درب معیوب موجب می شود تا درب به درستی بسته نشود و در نتیجه سوئیچ درب مانع حرکت ماشین لباسشویی شود.

• سوختگی و معیوب شدن برد کنترل موتور

• کلاچ وظیفه انتقال نیرو بین گیربکس و دیگ را دارد و در صورت فرسوده شدن قابل تعمیر نمی باشد و باید تعویض گردد.

• بلربینگ شفت وظیفه صاف مگه داشتن دیگ لباسشویی دارد و در صورت فرسودگی و یا بار اضافه بر روی آن، ممکن است قفل شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

تعمیرات ماشین ظرفشویی که دیگ آن نمی چرخد-

۲- تعمیرات ماشین لباسشویی که صدا می دهد

• دیگ لباسشویی برای روان چرخیدن بر روی بلرینگ هایی قرار دارد. چنانچه این بلبرینگ ها معیوب شده باشد با صدای بلندی همراه خواهد شد.

• صدمه دیدن کوپلینگ موتور که وظیفه انتقال قدرت موتور را دارد. در صورتی که دستگاه زیادی پر شود، مانع حرکت دیگ می شود.

• معیوب شدن کلاچ لباسشویی نیز ایجاد سر و صدا می کند.

• خراب شدن پمپ تخلیه دستگاه که در فاصله زمانی هنگام تخلیه شروع به صدا دادن می کند.

• ضعیف شدن ضربه گیرها و فنر ها در ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی که صدا می دهد-

قبل از تعمیر ماشین لباسشویی صرف نظر از سن ماشین لباسشویی، چند روش ساده برای نگهداری و تضمین کارکرد روان یک ماشین لباسشویی وجود دارد. این روش ها در این قسمت و مقالاتی که تهیه شده اند عنوان شده است. به یاد داشته باشید که همیشه برای تعمیر لباسشویی خود از تعمیرکار لباسشویی  باتجربه استفاده کنید تا متحمل هزینه و زمان بالای تعمیر ماشین لباسشویی نشوید.

اگر ماشین لباسشویی شما یک سیستم خود شوی دارد خیلی عالی است، اما کارهایی برای جلوگیری از مشکلات پیش رو وجود دارد. لزومی به انجام کارهای پر هزینه و سنگین نیست و انجام چند تغییر کوچک در عادت های شست وشو نتایج زیادی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه چند نکته برای سالم و سلامت نگه داشتن و عمر طولانی تر و جلوگیری از تعمیر لباسشویی به شما عزیزان توصیه می کنیم.

Repairing-the-washing-machine
Repairing-the-washing-machine

نکات نگهداری و پیشگیری از تعمیر لباسشویی :

استفاده از مواد شوینده مناسب

همیشه از مواد شوینده ساخته شده برای ماشین های لباسشویی با بازدهی بالا (HE) و همچنین از کمترین مقدار ممکن استفاده کنید. ماده شوینده زیاد لزوما به معنی شستشوی بهتر نیست. مواد شوینده عادی کف بیشتری تولید می کنند که به مرور زمان روی مخزن ماشین لباسشویی تشکیل یک لایه می دهد که یک محیط مناسب برای رشد قارچ می شود .

حتی ممکن است از لحاظ الکتریکی یا مکانیکی به ماشین لباسشویی آسیب بزند.توضیحات روی مواد شوینده را به خوبی بخوانید . بعضی شوینده ها برای ماشین های HE هستند اما همچنان کف زیادی تولید می کنند که برای ماشین های HE مناسب نیستند چرا که این ماشین ها از آب کم برای شستشو استفاده می کنند.

میزان استفاده نرم کننده و سفید کننده

از مقادیر خیلی کم نرم کننده های مایع پارچه استفاده کنید (یک قاشق چای خوری کل محتوای یک ماشین لباسشویی را نرم می کند). همچنین در مورد سفید کننده ها (یک قاشق چای خوری برای سفید کننده های غلیظ و دو قاشق چای خوری برای سفید کننده های معمولی). به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی های با بازدهی بالا آب کمی مصرف می کنند ، بنابرین مواد کمتری مورد نیاز است.

استفاده مناسب از دستگاه

لباس های شسته شده را بلافاصله تخلیه کنید. اجازه ندهید لباس های مرطوب درون ماشین بمانند (این کار محیط ایده ایده آل برای پوسیدگی و کپک ایجاد می کند ).
وقتی از ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید در آن را نیمه باز بگذارید، تا گردش هوا درون ماشین بهبود یابد و از ایجاد بوی نای و کپک جلوگیری شود.

تعمیر ماشین لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

شستشوی دستگاه

به طور مرتب درز پلاستیکی در ماشین لباسشویی را با مخلوط نصف نصف آب و سرکه شستشو دهید. هرگونه تکه ای از مو یا پارچه که پیدا می کنید را بردارید. این مواد بو و لجن را جمع می کنند و یک خانه عالی برای قارچ ها مهیا می کنند. درون مخزن را نیز بامحلول شستشو دهید.

برای شستشو ماهانه به جای شوینده در محل ریختن شوینده از سرکه سفید تقطیر شده استفاده کنید و یک فنجان جوش شیرین را مستقیما به داخل مخزن بریزید، این کار PH را خنثی می کند اما عمل سایش و مالش را بوجود می آورد.ماشین را در داغ ترین برنامه خود به همراه شستشوی با آب اضافی روشن کنید. برای موارد خیلی زیاد بوی کپک به جای سرکه از مواد سفید کننده استفاده کنید و ماشین را با چند برنامه کوتاه با آب داغ روشن کنید.

تعویض فیلتر

فیلتر پمپ تخلیه را هر چند هفته یک بار یا هر وقت که متوجه مشکلاتی مانند تخلیه آب یا لرزش شدید، خیس بودن لباس ها بعد از خشک کردن نهایی، زمان های طولانی تر از زمان برنامه ها ، یا توقف های غیر عادی در بین برنامه های شستشو تمیز کنید. مو ، الیاف پارچه و هر قطعه دیگری امکان دارد در فیلتر پمپ تخلیه انباشته شده و منجر به تخلیه آب لجن مانند شود. محل این فیلتر در مدل های مختلف متفاوت است اما معمولا در جلو و پایین ماشین پشت یک دریچه کوچک قرار دارند. بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی متخصص کمک بگیرید.

انتخاب سرعت مناسب

مطمئن شوید که سرعت چرخشی که انتخاب می کنید متناسب با مقدار لباس هایی است که درون ماشین می گذارید.سرعت هایی خیلی بالا ممکن است باعث شود لباس ها پیش از رسیدن به مرحله خشک کن ، خشک شوند اما باعث استهلاک بیش از حد قطعات داخلی ماشین می شوند که عمر ماشین را کوتاه می کند.از قرار دادن لباس بیش تر از ظرفیت تعیین شده برای دستگاه پرهیز کنید زیرا این کار موجب آسیب دیدگی دستگاه می شود و نیاز به تعمیر لباسشویی برای شما ایجاد می شود.

انتخاب مکان مناسب

به توصیه تعمیرکار لباسشویی در زمان نصب دستگاه توجه داشته باشید که دستگاه را در سطح صاف قرار دهید ، این کار موجب جلوگیری از لرزش دستگاه میشود و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی کم تر می شود.توجه داشته باشید در هنگام نصب دستگاه ،ماشین لباسشویی از سطح دیوار بیش از ۵سانتی متر فاصله داشته باشد .ازقرار دادن ماشین لباسشویی در مکان هایی که رطوبت دارند مانند حمام خوداری کنید زیرا وجود رطوبت باعث تولید و تکثیر هر چه سریع تر میکروب‌ و باکتری‌ها می‌شود.

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی

نکات مهم برای تعمیر ماشین لباسشویی :

•اگر زمانی این شکل رو به رو شدید که ماشین لباسشویی روشن نمی شود ویا اگر روی برنامه ای قرار میدهید و هیچ صدایی تولید نمی شود احتمال دارد که برق به ماشین لباسشویی نمیرسد و وقت تعمیر لباسشویی رسیده است.
•اگر ماشین لباسشویی در هنگام کار کاردن و چرخش صدای زیادی تولید میکند ،مشکل از یاتاقان دستگاه میباشد و باید برای سرویس ماشین لباسشویی اقدام کنید و دستگاه باید توسط تعمیرکار لباسشویی بازدید و عیب یابی شود .

•روغن کاری به موقع اتصالات دیگ شستشوی ماشین لباسشویی باعث کاهش صدای آن می شود و نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی را برای شما کم تر کند.برای این کار می توانید از روغن چرخ خیاطی ، روغن مایع خوراکی و یا روغن زیتون استفاده کنید.

•به یاد داشته باشید که شیر آب ورودی ماشین لباسشویی هر چند وقت یکبار ممکن است مواد رسوبی داخل آن گیر کند. سعی کنید برای آب بندی آن از نوار تفلون استفاده نگردد و البته برای تمیز کردن مواد رسوبی درب پشت آن را باز کرده و با چند ضربه مواد رسوبی جمع شده خارج می گردد.

•در صورتی که خروجی آب ماشین لباسشویی به درستی انجام نشود ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای ماشین لباسشویی گردد فیلتر خروج آب را بعد از مدتی تمیز و یا تعویض کنید. در صورتی که خروجی آب دچار مشکلی شده باشد، برای تعمیر یا تعویض فیلتر خروجی آب می توانید دستگاه را به بغل بخوابانید تا شکستگی و یا پارگی شلنگ خروجی را بررسی کنید. بهتر است از یک تعمیرکار لباسشویی متخصص استفاده کنید.

تعمیرکار لباسشویی متخصص در تعمیرات سایت

تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تعمیرکار لباسشویی مطمئن بسپارید تا بهترین نتیجه حاصل گردد.
در نهایت تمامی این خدمات به همراه سایر خدمات تعمیر لباسشویی را می توانید به تعمیرات سایت بسپارید تا در اسرع وقت و با بهینه ترین قیمت توسط سرویس کار لباسشویی متخصص ما انجام گیرد.تمامی خدمات تعمیراتی تعمیرات سایت دارای گارانتی سه ماهه است.همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه ای بهرمند شوند.برای اطلاع از این خدمات با تماس بگیرید.

می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری و تعمیر لباسشویی از مقالات زیر استفاده کنید، این مقالات دائما در حال به روز رسانی می باشند و هرگاه مطلب جدید و تازه ای در سایت قرار بگیرد ، لینک آن اینجا قرار داده خواهد شد. ضمن اینکه کارشناسان تعمیرات سایت آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند و می توانید با تعمیرات سایت تماس حاصل فرمایید.

۱ – ده نکته مهم نگهداری و تعمیر  لباسشویی

۲ – ۴ نکته برای سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

۳ – ۸ مورد که در شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی مهم می باشد

۴- مشکلات معمول و راه حل های تعمیر لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود؟

این مشکل می تواند به دلیل عدم اتصال به برق و یا خرابی اتصالات برق رسانی، باز بودن درب ماشین لباسشویی و خرابی سوئیچ باشد.

چرا ماشین لباسشویی صدا می دهد؟

دلیل صدای زیاد و ناهنجار لباسشویی اغلب خرابی بلبرینگ ها، صدمه دیدن کوپلینگ موتور، معیوب شدن کلاچ لباسشویی، خراب شدن پمپ تخلیه و ضعیف شدن ضربه گیرها و فنر ها در ماشین لباسشویی است.

چرا ماشین لباسشویی نمی چرخد؟

اگر سوئیچ درب لباسشویی معیوب باشد و یا درب دستگاه به درستی بسته نشده باشد، موجب نچرخیدن ماشین لباسشویی می شود. همچنین ساییدگی کوپلینگ موتور، پارگی و یا شل بودن تسمه از دیگر دلایل عدم چرخش دیگ لباسشویی است.

5/5 - (60 امتیاز)

This Post Has 14 Comments

  1. با سلام ماشین لباسشویی من برند اسنوا است که پس از انتخاب برنامه و زدن استارت چراغ های آن روشن میشود اما کار نمی کند علت این اتفاق چیست؟

    1. باسلام
      اگر درب ماشین لباسشویی شما به طور کامل و محکم بسته می‌شود، لذا ایراد از میکروسوئیچ نیست اما برد الکترونیکی به احتمال زیاد دچار نقص فنی شده است.

  2. سلام ماشین لباسشویی من برند زیرووات است که در حالت خاموش صدایی شبیه به حرکت چرخ دنده میده منشا این صدای چه چیز می‌تواند باشد؟

    1. با سلام
      به طور کلی لباسشویی در حالت خاموش هیچ گونه صدایی نمی دهد تنها بایستی شیر برق مورد بررسی قرار گیرد که صدای شرشر آب ندهد.

  3. سلام ماشین لباسشویی مارک سپهر الکتریک دارم مشکل دستگاه اینه که خشک کن بدون لباس با سرعت خوب کار میکنه اما زمانی که لباس را در اون قسمت میریزم چرخش اون بسیار کند هست و به طوری که هیچگونه آبی از لباس‌ها گرفته نمیشه. علت این اتفاق چیه؟

    1. باسلام
      خازن و موتور لباسشویی شما بایستی بررسی شود همچنین تسمه هم ممکن است نیاز به رگلاژ داشته باشد.

    1. با سلام
      دوست عزیز اگر این اتفاق برای ماشین لباسشویی شما رخ داده است باید بگوییم که موتور لباسشویی شما آمپر می کشد.

  4. سلام و وقت بخیر ماشین لباسشویی مارک اسنوا را دارم که به جای استفاده از پودر ماشین لباسشویی اشتباها پودر دستی را ریختم. ماشین لباسشویی کف زیادی کرد و کنتور برق قطع شد و الان ماشین روی ۱۲ دقیقه آخر عملیات شستشو متوقف شده است. وقتی آن را به پریز برق وصل می‌کنم، کنتور برق می پرد و برق قطع می شود. با وجود آنکه چند روز گذشته و ماشین خشک شده است اما باز هم این مشکل برطرف نشده.

    1. با سلام
      احتمالا برد الکترونیکی و موتور دستگاه شما آسیب دیده است و بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

  5. سلام ماشین لباسشویی قدیمی از برند ارج دارم که مشکل اون جا به جا شدن جای آبریز است. یعنی به جای آنکه آب در قسمت شوینده وارد شود، وارد قسمت نرم کننده می شود. ممنون می شوم که علت این مشکل را توضیح دهید

    1. باسلام
      معمولاً در بالای جاپودری های ماشین لباسشویی های قدیمی یک دوش آب تعبیه شده که در مورد لباسشویی شما به دلیل گرفتگی، آب را به قسمت نرم کننده وارد می‌کند. این قسمت باید توسط سرویسکار تمیز شود.

  6. با سلام و وقت بخیر متاسفانه ماشین لباسشویی من مرحله آخر شستشو که مربوط به خشک کردن لباس است و دور موتور افزایش پیدا میکند را استاپ می کند ممنون می شوم که برای تعمیر ماشین لباسشویی مرا راهنمایی کنید.

    1. باسلام
      مشکل ماشین لباسشویی شما وجود نقص فنی در خازن یا تاخوی موتور است که بایستی تعویض شود برای درخواست خدمات تعمیر میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top