skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷
5/5 - (65 امتیاز)

ماکروفرها به دلایل متفاوتی نیازمند به تعمیر می شوند، یکی از این دلایل جرقه زدن است. دلایل متفاوتی می تواند باعث ایت مشکل باشد از جمله خرابی ترانس ماکروفر که ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد، این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است و در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد.

همچنین گاهی نیز جرقه زدن به دلیل خرابی کاور میکا است که در جلوی مگنترون قرار گرفته و اشعه آن را کنترل می کند. در صورت خرابی این ورقه، که به مرور زمان رخ می دهد، حجم زیادی از اشعه به دیوار دستگاه برخورد و تولید جرقه می کند. مشابه همین موضوع برای استفاده از ظروف فلزی در ماکروفر قابل تصور است.

همه مشکلات نیازمند به خدمات عیب یابی و تعمیر ماکروفر اما مربوط به جرقه زدن نیست بلکه مواردی دیگر نیز مطرح است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

دلیل دود کردن ماکروفر دوو

اگر دستگاه شما دود کرد، بلافاصله آن را از برق جدا کنید و اگر به کابل دسترسی ندارید، مثلا اگر کابل پشت کابینت است، فیوز را قطع کرده و سپس کابل را پیدا کرده و از پریز جدا کنید.

علت دود کردن متفاوت است؛ به عنوان مثال شاید یکی از قطعات برد همچون رله سوخته و ذوب شده باشد یا اینکه ترانس و مگنترون دچار مشکل شده باشند. در هر صورت تعمیر ماکروفر دوو در صورت دود کردن اصلاً کار شما نیست. گاهی نیز دود حاصل از غذای درون ماکروفر است، در این صورت با باز کردن در دستگاه متوجه خواهید شد.

بیشتر بدانید: موتور گردان مایکروفر چیست؟

سر و صدای غیر عادی ماکروفر

سر و صدای غیر عادی ماکروفر

اگر صدا شبیه به جرقه زدن یا ضربه به قوطی است، یعنی ظرفی که درون ماکروفر گذاشتید نامناسب بوده است و جرقه می زند. همچنین احتمال دارد ظرف سینی را بیش از حد سنگین کرده و در نتیجه دستگاه صدا می دهد.

همچنین گاهی اوقات نیز صدا به ویژه صدای نوسان دار مربوط به خرابی ترانس و مگنترون است و در این حالت باید دستگاه را خاموش کرده و برای تعمیر ماکروفر دوو با نمایندگی یا مرکز تعمیرات تخصصی تماس بگیرید.

علت روشن نشدن فن ماکروفر دوو

درون تمام ماکروفرها یک عدد فن وجود دارد که وظیفه اش تهویه هوای درون محفظۀ ماکروفر است. گاهی این فن کار نمی کند، که دو حالت دارد؛ یا فن از کار افتاده که باید در خدمات تعمیر ماکروفر دوو بررسی شود یا اینکه فن کار می کند ولی به دلیل کثیف شده فیلترهای کف دستگاه نمی تواند کارایی داشته باشد.

فیلتر چربی در قسمت زیرین دستگاه مایکرویو قرار دارد. این فیلتر بعد از گذشت مدتی از چربی پر می شود بنابراین باید آن را در طول زمان چندین بار تعویض کرد. بنابراین اگر زمان زیادی از آخرین تعویض فیلتر گذشته باشد احتمال دارد که روشن نشدن فن ماکروفر مربوط به گرفتگی فیلتر چربی باشد.

خاموش شدن ماکروفر دوو

خاموش شدن ماکروفر دوو

خاموش شدن ناگهانی یکی دیگر از مشکلات در انواع ماکروفرها به شمار می رود و برند دوو نیز از این مورد مستثنی نیست.

برای عیب یابی جهت تعمیر ماکروفر دوو به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفرو قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است. تعمیر ماکروفر دوو و برد آن امکان‌پذیر است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

 

علت گرم نکردن غذا در ماکروفر

دیود ماکروفر به همراه با کمک خازن و ترانس بخشی از سیستم تامین ولتاژ برای مگنترون را تشکیل می دهند. خرابی این قطعه در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر ماکروفر دوو نیاز است.

البته در کنار این موارد مگنترون دستگاه نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد که در این صورت قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند.

عیب یابی و تعمیر ماکروفر دوو

چرا سینی ماکروفر دوو نمی چرخد؟

دیگر مشکلی که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر دوو کند، نچرخیدن سینی آن است. سینی ماکروفر بخشی از سیستم کوپلینگ یا کوپلار است که از موتور گردان، کوپلینگ، ریل و غلتک تشکیل شده است، اگر سینی نچرخد خرابی هر کدام از این قطعات مطرح خواهد بود.

توصیه می شود که بیش از ظرفیت دستگاه بر روی صفحه چیزی نگذارید زیرا این کار به غلتک ها آسیب می رساند. همچنین در صورتی که موتور گردان ماکروفر دچار اشکال شده باشد، باید تعویض گردد.

بیشتر بدانید: کوپلینگ مایکروفر چیست؟ 

عیب یابی و تعمیر ماکروفر دوو

دست آخر اینکه شما ممکن است به دلایلی مختلف به تعمیر ماکروفر دوو نیاز پیدا کنید. برای عیب یابی دستگاه بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیر ماکروفر دوو و استفاده از خدمات پس از فروش آن است. چنانچه گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده باید به سراغ مراکز تعمیر ماکروفر بروید.

حتماً پیش از مراجعه به مرکز تعمیراتی، از اصالت آن مطلع شوید. تعمیرات سایت با پشتوانه بیش از دو دهه فعالیت در تعمیرات لوازم خانگی، آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر از جمله برای برند دوو است.

چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟

علت گرم نکردن ماکروفر می تواند از درست تنظیم نکردن زمان پخت دستگاه باشد. در سایر موارد می توان به سوختن مگنترون و دیود اشاره کرد.

درب ماکروویو به درستی بسته نمی شود

مکانیسم چفت های در مایکروفر دارای سه سوییچ است که باید با یک ترتیب خاص بسته شوند. محکم بستن درب این ترتیب را به هم می زند و باعث خرابی آن می شود.

چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

اگر زیر سینی ماکروفر تمیز است و نمی چرخد، به احتمال زیاد موتور گردان دستگاه شما دچار مشکل شده است.

This Post Has 23 Comments

  1. سلام.ماکروفر دوو من لمسش کار نمیکنه. بردیم واسه تعمیر گفتن ک برد تاچش خرابه و نداشتن. میخواستم ببینم شما فروش لوازم ندارین ک پست کنین واسه ی شهر دیگه؟

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  2. فلت صفحه کلید مایکرویو دوو خراب شده باشد قطعه صفحه کلید موجود و قابل تعویض میباشد؟
    فلت از جنس غشاع میالار است

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

    1. با سلام. شرکت تعمیرات سایت تعمیرگاه مجاز ماکروفر دوو است. بهتر است مقاله علت صدا دادن ماکروفر را از قسمت مطالب آموزشی مطالعه کنید

    2. سلام. شرکت تعمیرات سایت تعمیرگاه ماکروفر دوو است و صدا دادن ماکروفر دوو شما باید بررسی شود.

    1. سلام. صدای غیر معمول دستگاه ممکن است از برد یا اشعه ساز دستگاه باشد. به هیچ عنوان از دستگاه استفاده نکنید زیرا با این کار متحمل هزینه بالای تعمیرات ماکروفر دوو می شوید.

  3. سلام من به تازگی متوجه شدم که واشر درب مایکروویوم خراب شده است اگه از آن استفاده کنم تا زمانی که برای تعمیر اقدام کنم ایرادی دارد؟

  4. نگات کلیدی در هنگام استفاده از مایکروفر جهت کاهش میزان نیاز به استفاده از خدمات تعمیرات را نداشته باشد را ذکر کنید لطفا .

    1. سلام

      قبل از استفاده از دستگاه دقت کنید که نوسانات برقی وجود نداشته باشد. نوسان برق خسارات و آسیب های زیادی را به لوازم الکترونیکی وارد می کند؛ بنابراین سعی کنید حتما از محافظ الکترونیک لوازم خانگی استفاده کنید.
      ماکروفر را به صورت خالی روشن نکنید؛ زیرا این کار باعث آسیب دیدن قطعات داخلی آن می شود. در واقع مکانیسم این دستگاه به این صورت است که انرژی برق به انرژی های گرمایی تبدیل می شود و این انرژی توسط مواد غذایی موجود در دستگاه جذب خواهد شد. اگر دستگاه بدون قرار گرفتن مواد غذایی در آن روشن شود، انرژی تولید شده گرمای زیادی را به قطعاتی داخلی آن وارد می کند.
      پس از هر بار استفاده ،دستگاه مایکروفر را تمیز کنید. این کار علاوه بر اینکه مصرف انرژی برق را کاهش می دهد و در پرداخت هزینه های جانبی صرفه جویی خواهد شد، طول عمر و راندمان دستگاه را افزایش خواهد داد؛ بنابراین سعی کنید پس از هر بار استفاده سطوح داخلی دستگاه را تمیز کرده و مواد غذایی باقی مانده را از آن خارج کنید.
      از بسته بودن درب ماکرویو در حین استفاده اطمینان حاصل کنید. درست بسته نشدن درب آن آسیب های شدیدی را به دستگاه وارد می کند.
      از جوشاندن آب در مایکروفر خودداری کنید. این کار به دلیل اینکه دستگاه مورد نظر برای این نوع استفاده طراحی نشده است و مکانسیم کار آن مناسب عمل جوشاندن آب نیست، می تواند برای شما خطرات زیادی را ایجاد کند.
      در صورت خرابی دستگاه و یا کاهش عملکرد و راندمان آن، ابتدا سعی کنید موارد بالا را بررسی نمایید.

  5. سلام من تازه ماکروویو دوو خریدم میخواستم بدونم چجوری میتونم از مشکلات رایجی که برای اکثر دستگاه ها رخ میدهد پیشگیری کنم؟

    1. سلام

      یکی از عواملی که می‌تواند باعث طول عمر دستگاه مایکروویو شما شود، جنس ظرف‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. ظرف‌های آهنی و فلزی باعث ایجاد جرقه‌هایی می‌شوند که خطر زیادی دارند یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به طول عمر دستگاه کمک کند، استفاده درست و متعادل از آن است. اگر مرتب از مایکروویو دوو کار بکشید به دلیل حرارت بالایی که در دستگاه وجود دارد، قطعات الکترونیکی کوچک‌تر ممکن است در اثر گرما تغییر شکل دهند و یا بسوزند که در این صورت نیاز به تعمیر مایکروفر دوو می باشد . برای این کار می توانید از شرکت تعمیرات سایت کمک بگیرید .

    1. سلام دوست عزیز

      سلام خیر به هیچ عنوان اقدام به تعویض آن نکنید زیرا ایت لامپ حاوی بریلیوم است و تعویض آن باید توسط تکنسین انجام شود. بهتر است از تکنسین تعمیر مایکروفر استفاده کنید .

  6. سلام بعضی از ظروفی که برای ماکروویو استفاده میکنم در پایان گرم کردن ظرف غذا خیلی داغ میشود .چرا این اتفاق برتی بعضی از ظروف میوفتد؟

    1. سلام

      این ظروف برای استفاده در ماکروویو مناسب نیستند و برای امتحان کردن مناسب بودن ظروف میتوانید ظرف خالی مورد نظر را داخل دستگاه قرار دهید و لیوان آبی داخل آن بگذارید، دستگاه را با آخرین توان مایکروویو با زمان ۱ دقیقه به کار بیندازید، اگر ظرف مناسب باشد پس از مدت یک دقیقه نباید شود در آن صورت قابلیت استفاده در مایکروویو را دارد.

  7. سـلام وقت بخیـر
    ماکروویـو من هنگام داغ کردن غذا بخار داخل اتـاق جمع میکند قبلا به این شکل نبوده ، غذای آبکی هم گذاشته نمی شود که بگم از اون می باشد . مشکل از چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top