skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

بررسی دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش | ماشین ظرفشویی زندگی را راحت تر می سازد. ماشین های ظرفشویی باعث می شوند تا ما بدون روبرو شدن با انبوهی از ظروف نشسته و کثیف پس از یک ضیافت بزرگ، با خیالی آسوده از شام خود لذت ببریم. آنها نسبت به اسکاچ آشپزخانه بهداشتی تر هستند. حتی پس از به اتمام رسیدن چرخه ی شستشو، تمام ظروف را خشک می کنند.

همچنین ماشین های ظرفشویی گران قیمت هستند، بنابراین طبیعی است که هنگام شنیدن صدا هایی غیر معمول از چنین دستگاه پر کاربردی، گوش به زنگ شویم و به فکر حل مشکل و تعمیر ظرفشویی خود باشیم.

صداهای شایع ظرفشویی بوش-

دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش

بیشتر اوقات صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش شما در هنگام چرخه شستشوی دستگاه امری کاملا عادی است.در زیر رایج ترین موارد  در سر و صدا ایجاد کردن ماشین ظرفشویی بوش و نحوه ی شناسایی اینکه این صدا ها عادی هستند یا نشانه ای از یک مشکل می باشند برای شما آورده شده است.در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش دارید، می توانید از تعمیرکاران متخصص تعمیرات سایت کمک بگیرید.

•صدای جیر جیر ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین های ظرفشویی مجهز به یک کنترل الکترونیکی می باشند که یک دستگاه سويیچینگ الکتریکی موتوری در پنل دارد.هنگام کارکرد موتور، طی چرخه ی شستشوی ماشین ظرفشویی، ممکن است صدایی جیر جیر مانند ایجاد کند. این امری عادی است و جای نگرانی نیست.

به هر حال، اگر ماشین ظرفشویی بوش شما ناگهان شروع به جیر جیر کرد، در وسط کار شستشو درب آن را باز کنید، اجازه دهید بخار درون آن از بین برود، قفسه ی زیرین را بیرون بکشید و چک کنید که چیزی دور پروانه ی تخلیه ی آب (پره های پلاستیکی چرخان) گیر نکرده باشد. اگر این صدا ادامه داشت، پروانه را در بیاورید و چک کنید موادی در ناحیه ی تیغه هلی کوپتری آن نچسبیده باشد.

اگر هیچ چیز در ظرفشویی شما گیر نکرده است، این صدای جیر جیر ممکن است به دلیل اسپری کردن نامناسب آب در ماشین شما باشد. دریچه ی ورودی آب را چک کنید.

• صدای وز وز ماشین ظرفشویی (صدایی مثل: ززززز…)

این صدا زمانی ایجاد می شود که ماشین ظرفشویی در حال هدایت آب به سمت تخلیه است. همچنین وقتی قسمت دفع مواد غذایی در طول چرخه شستشو کار می کند، چنین صدایی عادی می باشد.

اگر این صدای وز وز به تدریج بلند شد (صدایی شبیه کوبیدن)، ممکن است مشکل هوا گرفتگی در لوله ی آب داشته باشید. این زمانی اتفاق می افتد که فشار سریع آب باعث می شود لوله ها به اطراف خود ضربه وارد کنند.

•صدای وز وز ماشین ظرفشویی (صدایی مثل: ممممم…)

بیشتر ماشین ظرفشویی ها طی شستشوی منظم این نوع صدای وز وز را ایجاد خواهند کرد. اگر متوجه شده اید که این صدای معمول وز وز ماشین شما بلند تر شده است، ممکن است نیاز به تعویض فن دستگاه باشد. همیشه به یاد داشته باشید قبل از تعویض یا هر کار دیگر بر روی دستگاه خود آن را خاموش کنید.

اگر صدای وزوز بلندی به گوشتان رسید، می تواند نشانه ای از نقص موتور باشد. خوشبختانه، شما می توانید بدون تعویض ماشین ظرفشویی خود، یک موتور خریداری کنید. قبل ازرفتن به فروشگاه مربوطه، مدل و ساخت دستگاه خود را یادداشت کنید.

•صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش، صدایی مثل جیغ

اگر ماشین ظرفشویی بوش شما نو است و چندین مرتبه از آن استفاده کرده اید، این صدای جیغ مانند، جایی برای نگرانی ندارد. ماشین های نو ممکن است آبی در خود نداشته باشند که این امر باعث ایجاد صدای جیغ مانند یا تلق تلق می شود. همچنین اگر شما برای مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نکرده باشید، می تواند علت صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش باشد .

صدای جیغ دادن ماشین ظرفشویی بوش-

 •تیک تیک کردن ظرفشویی

برخی ماشین های ظرفشویی مجهز به یک کنترل الکترونیکی می باشند که در هنگام چرخه ی شستشو صدای تق تق ایجاد می کند. این صدا از کنترل پنل دستگاه می باشد، صدایی طبیعی است و جای نگرانی نیست.

•تلق تلق کردن ماشین ظرفشویی

در صورتی که ظروف و وسایل آشپزخانه به درستی در قفسه های ماشین ظرفشویی بوش قرار نگرفته باشند، این صدا می تواند ناشی از این بشقاب ها، وسایل آشپزخانه، یا سایر ظروف باشد. به هر حال، اگر بین ظروف فاصله ایجاد نکنید و ظروف را روی هم سوار کنید، به هم دیگر برخورد کرده و صدایی بلند ایجاد می کنند. همچنین ممکن است مشکل لوله کشی وجود داشته باشد

گاهی اوقات صدای تق تق ماشین می تواند به دلایل دیگر مربوط به موتور معیوب اتفاق بیافتد. اگر شک دارید که صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش از ظروف داخل آن نیست اما مربوط به موتور می باشد، ماشین ظرفشویی خود را خالی، بدون ظروفی در آن روشن کنید و ببینید صدا همچنان ادامه دارد یا نه.

•صدای کوبیدن ماشین ظرفشویی

آیا صدای کوبیدن پی در پی به گوشتان می رسد؟ به احتمال زیاد این صدا به دلیل برخورد کردن بازوی آب فشان در هنگام چرخش آن به چیزی درون ماشین ظرفشویی می باشد. اگر متوجه این صدا شده اید، ماشین ظرفشویی را باز کنید و تمام اجزای داخلی آن را طوری تنظیم کنید که بازوی آب فشان بتواند آزادانه چرخ داشته باشد.

•صدای تالاپ و تولوپ ماشین ظرفشویی

صدای تالاپ و تولوپ هنگام چرخه ی شستشوی ماشین ایجاد می شود و کاملا طبیعی است. این صدا به دلیل باز ماندن نیمه ی درب محفظه ی قرار گیری مواد شوینده در حین شستشو می باشد.

•صدای بنگ (ضربه) ماشین ظرفشویی

اگر صدای ضربه یا کوبش را در صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش شنیدید، احتمالا نشانه ای از نقصی در لوله کشی خانگی است که به آن چکش آب می گویند. این اتفاق وقتی می افتد که مشکلی در فشار آب خانه وجود داشته باشد. با چکش آب، همانطور که شیر آب ماشین ظرفشویی بسته می شود، فشار آب می تواند باعث تکان دادن لوله ها شود. این موضوع باعث ایجاد صدای کوبش می شود.اگر فکر می کنید خانه شما مشکل چکش آب دارد، با لوله کش محل خودتان تماس حاصل نمایید.

•صدای شکستگی از ماشین ظرفشویی

اگر در وسط چرخه ی شستشو صدای بلند شکستگی شنیدید، بدانید که این صدایی است که هنگام باز بودن محفظه ی مواد شوینده به وجود می آید. اگر به طور مداوم این صدا را در حین شستشو شنیدید، ممکن است صدایی عادی باشد که دستگاه هنگام تخلیه ی آب از داخل (که چندین بار در طول هر چرخه انجام می شود)، ایجاد می کند.

ماشین های ظرفشویی هنگام شستشو یا هنگام باز بودن درب آنها می توانند چنین صدایی ایجاد کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما هنگام کار کردن صدایی مانند شکستن ایجاد می کند، احتمالا به دلیل شارژ سلونويید می باشد. همانطور که ماشین ظرفشویی شما چندین بار در طول یک چرخه شستشو پر شده و تخلیه می شود، شارژ سلونويید باعث ایجاد صدای شکستگی می شود. ممکن است متوجه شوید که این موضوع طی چرخه ی شستشو چندین مرتبه اتفاق می افتد و معمولا جای نگرانی نیست.

ماشین ظرفشویی شما همچنین ممکن است هنگام باز کردن درب آن چنین صدایی ایجاد کند. اگر ماشین ظرفشویی شما مدلی است که دارای محفظه ی مواد شوینده ی مایع می باشد که شما باید برای بسته شدن آن را فشار دهید، این امر کاملا عادی است.

صدای فش فش کردن ماشین ظرفشویی

همانطور که ماشین ظرفشویی شما چرخه ی شستشو خود را طی می کند، شما صدایی فش فش مانند می شنوید. این صدا به سادگی صدای اسپری کردن آب داخل آبگیر طی شستشو و چرخه شستشو اصلی می باشد.

•صدای تاپ تاپ کردن ماشین ظرفشویی

این صدا وقتی ماشین روشن است و در حال کار کردن، می تواند به دلیل تخلیه ی پی در پی ماشین که به کناره ها یا دیوار پشتی ماشین ظرفشویی بوش ضربه وارد می کند، باشد. اگر ماشین ظرفشویی به تازگی نصب شده است ممکن است دوباره تنظیم شود.

اگر این صدا ظرفشویی در فواصل منظم و مکرر ایجاد می شود، بازوی آب فشان هنگام چرخیدن احتمالا به قطعه ای درون ماشین ظرفشویی بوش برخورد می کند. ماشین را باز کنید، ظروف درون آن را دوباره مرتب کنید و این صدا باید از بین برود.

چرا ماشین ظرفشویی بوش صدا می دهد؟

گیر کردن خرده های ظروف شکسته در محفظه پمپ و برخورد آنها با پروانه، عدم نصب صحیح ماشین ظرفشویی، وجود اشکال در یاتاقان ها و یا خرابی بازوی آبپاش باعث می شود تا ماشین ظرفشویی صدای غیر عادی بدهد.

چرا ماشین ظرفشویی بوش برق دارد؟

خرابی هیتر المنت ظرفشویی، نشتی در ظرفشویی، خرابی سیم کش، موتور ظرفشویی، پریز برق، دوشاخه و اتصالی سیم پیچی داخلی از عوامل برق داشتن بدنه ظرفشویی است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top