skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

از دستگاه ماکروفر چندین بار در روز استفاده می شود، از این دستگاه نه تنها برای گرم کردن مواد غذایی و مایعات بلکه برای پخت و پز غذا، کیک، نان و کباب کردن و غیره استفاده می شود. ماکروفر ها در اندازه و مدل های مختلف می باشند اما قطعات و ویژگی های اصلی آنها یکی می باشد. یکی از آن چیز هایی که تمام ماکروفر های دنیا در آن مشابه هستند، داشتن چراغی است که هنگام باز کردن درب آن، این چراغ روشن می شود. اما اگر با مشکل روشن نشدن چراغ ماکروفر مواجه شوید، چه می کنید؟ خب در ادامه برخی از علل و راه حل های ممکن برای تعمیر مایکروفر که چراغ آن روشن نمی شود، آورده شده است.

بررسی دلایل روشن نشدن چراغ ماکروفر و راه حل های آن

•ممکن است چراغ ماکروفر سوخته باشد

یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن چراغ ماکروفر این است که شاید خود لامپ سوخته باشد. برای بررسی و برطرف کردن این مشکل، شما باید ابتدا ماکروفر را از برق بکشید و سپس فیوز قسمتی که ماکروفر می باشد را قطع کنید. دریچه ی ماکروفر خود را شناسایی کنید و پنل آن را با باز کردن پیچ های آن در بیاورید. محفظه ای دارای لامپ هالوژن را پیدا کرده و پوشش آن را در آورید. لامپ را باز کنید و آن را بیرون آورید و لامپی جدید را جایگزین آن کنید.

اخطار : مایکروویو می تواند هزاران ولت برق را در خازن های ولتاژ ذخیره کند حتی پس از اینکه مایکروویو خاموش شده باشد. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض قطعات الکترونیکی در مایکروویو بسیار خطرناک است. پس بهتر است تعمیرات ماکروفر خود را بدست یه یک تعمیرکار ماکروفر باتجربه بسپارید.

مشکل در برد ماکروفر-

بیش تر بخوانید : دلایل روشن نشدن ماکروفر

•مشکل از صفحه کنترل اصلی

دلیل دیگر روشن نشدن چراغ ماکروفر شما ممکن است وجود مشکلی در صفحه کنترل اصلی دستگاه باشد. قبل از چک کردن صفحه کنترل اصلی، اطمینان یابید که لامپ، سیم کشی ها و سوکت و … همگی، ایرادی نداشته باشند. حال با استفاده از یک مولتی متر، صفحه کنترل اصلی را چک کنید. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که صفحه کنترل، ولتاژ مناسبی به سوکت لامپ ارسال می کند. اگر نه، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید و این کار تنها توسط یک تکنسین ماکروفر متخصص انجام می شود.

مشکل در برد ماکروفر-

بیش تر بخوانید: علت گرم نکردن ماکروفر

•مشکل از سوکت لامپ

یکی دیگر از دلایل کار نکردن چراغ ماکروفر می تواند مشکل سوکت لامپ آن باشد. اما قبل از چک کردن یا تعویض سوکت لامپ، باید لامپ را به طریقی که در بالا ذکر شد، تعویض کنید. با این حال اگر لامپ چراغ هنوز کار نمی کند، شما باید با یک مولتی متر سوکت آن را برای تداوم جریان برق در آن چک کنید. اگر سوکت لامپ هیچ تداوم جریان الکتریکی ای نشان ندهد، در این صورت ممکن است نیاز به تعویض آن توسط یک تکنسین متخصص داشته باشید.

حال که ۳ دلیل اصلی روشن نشدن چراغ ماکروفر را می دانید، به راحتی می توانید دلیل اصلی این مشکل را شناسایی کنید. اما اگر بی تجربه هستید به هیچ عنوان دست به تعمیرات مایکروفر خود نزنید، زیرا هزاران ولت برق را در خازن های ولتاژ ذخیره می کند، حتی پس از اینکه مایکروویو خاموش شده باشد. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض قطعات الکترونیکی در مایکروویو بسیار خطرناک است و بهتر است با یک تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید.

 

بیش تر بخوانید: ۴ علت جرقه زدن ماکروفر

 

 

 

 

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top