skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

دلایل نچرخیدن صفحه ماکروفر | ماکروفر یکی از پر کاربرد ترین لوازم در آشپزخانه و به طور کلی یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی می باشد. به طوریکه وقتی حتی یک مشکل کوچک برای آن پیش می آید، ممکن است نظم همیشگی آشپزخانه ی ما را بر هم زند و کار ها را در آشپزخانه برای ما مشکل سازد. یکی از این مشکلات نچرخیدن بشقاب ماکروفر است.

بشقاب گردون صفحه ای است که شما ظروف غذای خود را برای گرم کردن بر روی آن قرار می دهید. چرخش بشقاب برای گرم کردن یکنواخت مواد غذایی امری مهم است. برای نچرحیدن صفحه ماکروفر  راه حل هایی وجود دارد که در تعمیر ماکروفر در نظر گرفته می شود و ما در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

نچرخیدن بشقاب ماکروفر-

بررسی دلایل نچرخیدن صفحه ماکروفر

۱- مشکل از موتور گرداننده بشقاب

مشکل: اولین و محتمل ترین دلیل برای نچرخیدن بشقاب ماکروفر، ایرادی از موتور بشقاب می باشد.استفاده از ظروف سنگین غذا بر روی صفجه گردان ماکروفر به موتور گرداننده فشار وارد می کند و موجب فرسودگی آن می شود. این مشکل در بیش تر مواقع با تعویض موتور بر طرف می شود.

مشکل از موتور گرداننده بشقاب-

۲- مشکل از کوپلینگ موتور

یکی دیگر از دلایل رایج عدم نچرخیدن صفحه ماکروفر اشکال از کوپلینگ موتور چرخاننده ی بشقاب شیشه ای آن می باشد. پایه اتصال می تواند شکسته شده یا از جای خود در آمده باشد. اکثر ماکروفر ها دارای یک بشقاب شیشه ای گرد هستند که توسط  یک پایه ی چرخاننده کار می کند. اکثر این بشقاب ها دارای یک پایه ی سه جانبه می باشند که به راحتی از موتور جدا شوند.

راه حل: شما باید پایه ی چرخاننده را به منظور چک کردن کوپلینگ موتور برای هر نوع ایرادی به آرامی از موتور جدا کنید. اگر آسیب دیده باشد، ممکن است لازم باشد کوپلینگ موتور چرخاننده بشقاب را تعویض کنید.

مشکل از کوپلینگ موتور-

۳-ریل صفحه ماکروفر

دلیل نچرخیدن بشقاب ماکروفر می تواند از حلقه ی گرداننده ی بشقاب باشد. این قطعه دقیقا زیر بشقاب شیشه ای قرار گرفته است و کمک می کند که بشقاب در هنگام چرخش بر روی صفحه باقی بماند. این قطعه به کمک کوپلر کار چرخش صفحه گردان را انجام می دهد.

راه حل: برای چک کردن این قسمت، بشقاب شیشه ای را بیرون آورید و هر نوع شکستگی، صدمه یا قرار گیری نادرست در زیر بشقاب را چک کنید. در صورت هر نوع مشکلی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکل در ریل ماکروفر

۴- مانعی در حرکت صفحه گردان

 یک دلیل محتمل دیگر برای نچرخیدن صفحه ماکروفر می تواند وجود مانعی در مسیر گردش آن باشد. برخی مواقع ممکن است خرده غذا هایی زیر صفحه گردان بچسبد و مانع حرکت آن شود.در این صورت، ممکن است نیاز باشد صفحه گردان را به خوبی تمیز کنید. بشقاب شیشه ای و پایه ی چرخاننده ی آن را در بیاورید. هر دو را با آب گرم و صابون بشویید تا تمام ذرات چسبیده بر روی آن که مانع حرکت صفحه گردان می شود از بین بروند.

بیش تر بخوانید:نحوه چربی زدایی ماکروفر

 

تمیز کردن صفحه ماکروفر-

حال که رایج ترین دلایل احتمالی برای نچرخیدن بشقاب ماکروفر را می دانید، می توانید به راحتی مشکل را با توجه به علت آن حل کنید. برای داشتن بهترین کارآیی از این قطعه باید مرتبا آن را تمیز و به خوبی از آن نگهداری کنید. اگر صفحه گردان ماکروفر شما نمیچرخد برای تعویض یا تعمیر آن با تعمیر کاران ماکروفر متخصص تعمیرات سایت تماس بگیرید.

 

بیش تر بخوانید:سوالات متداول در مورد ماکروفر

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top