skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیرات سایت یکی از تخصصی‌ ترین مراکز تعمیر جارو شارژی رادکس در تهران بزرگ میباشد.

تعمیرات سایت سال‌ هاست به‌ صورت کاملاً تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و لازم به ذکر است در صورت هرگونه خرابی جهت تعمیر جارو شارژی خود از متخصصین تعمیرات سایت کمک بگیرید.

تعمیر جارو شارژی رادکس وزن سبکی دارد و می توان به راحتی آن را حمل کرد و به همین دلیل است که این وسیله به یکی از لوازم ضروری در منازل و ادارات تبدیل شده است.

جارو شارژی مانند هر دستگاهی دارای طول عمر مفیدی است و این موضوع با چگونگی استفاده و نحوه نگهداری شما ارتباط مستقیم دارد.

جارو شارژی رادکس یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند های تولید کننده جارو شارژی می باشد.

تعمیر جارو شارژی رادکس

رایج ترین مشکلات جاروشارژی رادکس

  1.  شارژ نشدن جارو شارژی
  2. نداشتن مکش کافی جارو شارژی
  3. گرم شدن بیش از حد جارو شارژی
  4. صدای غیر طبیعی جارو شارژی
  5. نچرخیدن غلتک جارو شارژی
  6. روشن نشدن جارو شارژی
  7. خاموش شدن جارو شارژی در حین کار

 ۱) شارژ نشدن جارو شارژی

اگر با مشکل شارژر نشدن جارو شارژی رو به رو شدید ابتدا پایه شارژر را چک کنید و از اتصال صحیح جارو شارژی و پایه اطمینان حاصل کنید توجه داشته باشید جریان برق را چک کنید که برق بطور صحیح به پایه شارژر برسد.

حتی ممکن است عمر مفید باتری تمام شده باشد جهت جلوگیری از فاسد شدن باطری جارو شارژی، حداقل ماهی دو بار از دستگاه استفاده نمایید.

لازم به ذکر است بعد از خرید دستگاه یا تعویض باطری آن، اجازه دهید جارو شارژی شما ۲۴ ساعت متصل به شارژ باشد.

بیشتر بدانید: تعمیر جارو شارژی دلمونتی

۲) نداشتن مکش کافی جارو شارژی

  • از دلایل اصلی نداشتن مکش کافی جارو شارژی پر بودن  محفظه جارو است ‌است.
  • توصیه می‌ شود بعد از هر بار استفاده از جارو شارژی محفظه را خالی کنید.
  • لازم به ذکر است امکان دارد با گیر کردن یک تکه آشغال در لوله جارو شارژی مکش جارو پایین آمده باشد.
  • برای رفع آن نیز تمامی لوله‌های جارو شارژی را بررسی کنید.
  • برس جارو شارژی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده تجمع آلودگی‌ها، اقدام به برطرف کردن آن نمایید.
  • غلتک برس‌ها باید با اعمال کمی نیرو به صورت آزادانه بچرخد.
  • توجه داشته باشید که غلتک برس را در جهت مناسب قرار دهید.
  • فیلتر جارو شارژی را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید.
  • و اگر بعد از آن هم مشاهده کردید که مکش ضعیفی دارد، بایستی اقدام به تعویض فیلتر نمایید.

۳) گرم شدن بیش از حد جارو شارژی

اگر مدت زمان زیادی از جارو شارژی استفاده شود، طبیعتا جارو شارژی داغ خواهد شد. در این مواقع بهتر است آن را خاموش کنید تا دستگاه خنک شود. اما اگر دوباره گرم شد، بایستی احتمالات دیگری همچون کثیف شدن بیش از حد فیلتر‌ها، مسدود شدن برس جارو شارژی و پر شدن بیش از حد مخزن جارو شارژی را مورد بررسی قرار دهید. اگر فیلتر دستگاه کثیف شده باشد باید آن را تمیز کنید. در صورت تمیز نشدن اقدام به تعویض آن نمایید. همچنین اگر برس جارو شارژی مسدود شده باشد برای رفع ایراد آن نیز بایستی آن را تمیز نمایید. پر بودن مخزن جارو شارژی یکی از دلایل مهم گرم شدن جارو شارژی خواهد بود. اگر به موقع آن را خالی نکنید، باعث نیم­سوز شدن موتور دستگاه خواهد شد.

۴) صدای غیر طبیعی جارو شارژی

در مقاله آموزش تعمیرات جارو شارژی از دلایل ایجاد صدای غیرطبیعی در دستگاه جارو شارژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای زیاد جارو شارژی نیز ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلتر باشد که با شستشوی آن برطرف می‌شود؛ اما در صورت تمیز نشدن فیلتر بایستی تعویض گردد.
  • صدای زیاد جارو شارژی نیز احتمال دارد به دلیل شکستن بلبرینگ تولید شود که در این صورت بلبرینگ نیاز به تعویض خواهد داشت.
  • همچنین این صدای غیر طبیعی ممکن است با وجود گرفتگی در لوله، برس و یا پارویی دستگاه ایجاد شود. با چک کردن آنها یکی از احتمالات ایجاد صدای غیرعادی را برطرف کنید.

۵) نچرخیدن غلتک جارو شارژی رادکس

در صورتی که غلتک برس جارو شارژی به طور صحیح نمی‌چرخد. برای رفع آن ابتدا تسمه را چک کنید و در صورتی که پاره و یا کشیده شده بود، اقدام به تعویض آن نمایید. تسمه یکی از قطعات مهم دستگاه جارو شارژی است که باعث نچرخیدن غلتک آن می‌شود. همچنین در مورد تسمه دستگاه بایستی به این نکته توجه کنید که تسمه در محل مناسب قرار گرفته باشد. اگر مشاهده کردید که تسمه از جای خود خارج شده است، آن را در جای خود قرار دهید تا دستگاه به خوبی کار کند و دچار مشکلات بیشتری نشود.

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن غلتک در آموزش تعمیرات جارو شارژی چسبیدن مو و یا پرز به آن است. با رفع این ایراد اصطکاک در آن دستگاه بالا می‌رود و با نظافت آ‌نها برس به خوبی بر روی هر سطحی حرکت می‌کند. اگر غلتک برس پس از تمیز کردن آن باز هم نمی‌چرخد، بایستی اقدام به تعویض آن نمایید. برای تعویض قطعات جارو شارژی می‌توانید از تعمیرکار آن کمک بگیرید؛ زیرا تعویض قطعات کار هر فردی نیست و این کار نیاز به مهارت خاصی دارد.

۶) روشن نشدن جارو شارژی

یکی از ایرادات متداول جارو شارژی، روشن نشدن آن است که با استفاده از نکات ذکر شده در آموزش تعمیرات جارو شارژی می‌توانید به راحتی در منزل اقدام به رفع ایراد آن کنید. برای رفع این ایراد دستگاه ابتدا تمام اتصالات داخلی دستگاه جارو شارژی را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می‌توانید از یک فازمتر استفاده کنید. اما اگر در این قسمت مشکلی وجود ندارد بهترین کار چک کردن کلید روشن و خاموش دستگاه ‌است. برای رفع ایراد آن در مرحله اول برق‌رسانی کلید را بررسی کرده و سیم‌هایی که به آن وصل هستند را چک کنید. سپس اگر کلید روشن و خاموش جارو شارژی نیاز به تعویض داشت، آن را تعویض نمایید.

سپس موتور یا برد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. در صورت وجود مشکل در این بخش از قطعات جارو شارژی حتما از یک تعمیرکار جهت تعمیر آن کمک بگیرید؛ زیرا در اکثر مواقع موتور نسوخته و تنها با تعویض سیم‌پیچی آرمیچر می‌توان دستگاه را تعمیر کرد. اما اگر موتور سوخته باشد در این حالت نیز نیاز است که موتور تعویض شود.

بیشتر بدانید: علت شارژ نشدن جارو شارژی

۷) خاموش شدن جارو شارژی در حین کار

دلایل زیادی در خاموش شدن جارو شارژی وجود دارد. طبق توضیحات آموزش تعمیرات جارو شارژی در این بخش چند مورد از این دلایل را برایتان ارائه می‌دهیم. برای بررسی عیب‌یابی دستگاه جارو شارژی بهتر است:

  • تمام اتصالات اعم از پریدن فیوز برق منزل و نبود برق را چک کنید.
  • برای بررسی آن می‌توانید از اهم‌متر استفاده کنید.
  • پر بودن محفظه جارو شارژی منجر به خاموش شدن دستگاه در حین کار می‌گردد.
  • برای رفع آن محفظه جارو شارژی را خالی کنید.
  • فیلتر جارو شارژی یکی از دلایل مهم خاموش شدن آن در حین کار ‌است.
  • هنگامی که فیلتر پر از آلودگی باشد، مانع از گردش هوا در داخل دستگاه شده و به این ترتیب باعث خاموش شدن جارو شارژی می‌شود. برای رفع آن بهتر است هر ماه فیلتر جارو شارژی را چک کنید
Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top