skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

کم شدن مکش جاروبرقی سطلی یکی از مشکلاتی احتمالی برای استفاده از این وسیله است. در حقیقت بسیاری می خواهند محل کار خود را با این جاروهای همه فن حریف مورد نظافت قرار بدهند تا ضمن صرف زمانی کوتاه، تمیزی بیشتری نیز برای محیط به ارمغان بیاید.

اگر شما با کم شدن مکش جاروبرقی سطلی روبرو شده باشید، احتمالاً این کاهش به دلیل مواردی است که در ادامه مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

چرا قدرت مکش جاروبرقی سطلی کم می شود؟

یکی از دلایل رجوع به تعمیر جاروبرقی کاهش قدرت مکش آن است. کاهش مکش جاروبرقی عمدتاً به دلایلی از جمله پر بودن کیسه یا کثیف بودن فیلترها رخ می دهد. در این صورت کارایی موتور تا حد محسوسی کم خواهد شد.

از سویی دیگر گرفتگی لوله خرطومی و تلسکوپی جاروبرقی یا برس آن می تواند مکش جاروبرقی را کاهش داده و حتی باعث ایجاد سر و صدا، فشار به دستگاه و داغ کردن بیش از حد بدنه آن بشود. در نهایت خرابی موتور را نیز می توان به دلایل کاهش مکش جاروبرقی مرتبط دانست.

نقش فیلتر در مکش جارو

نقش فیلتر در مکش جارو

فیلترهای جاروبرقی به سرعت پر شده و باعث کم شدن مکش جاروبرقی سطلی می شوند. هرچه این فیلترها را در بازه زمانی نزدیک تری تمیز کنید، کارتان راحت تر خواهد بود زیرا اگر این فیلترها بسیار کثیف شوند تمیز کردنشان سخت خواهد بود و باید با صرف هزینه آن را عوض کرد.

فیلتر هوا وظیفه تصفیه هوای ورودی به جاروبرقی را بر عهده دارد؛ در صورتی که این فیلتر آلوده یا خراب شود، جریان هوا را به طور قابل توجهی محدود خواهد کرد که این موضوع بر مکش جاروبرقی تاثیرگذار است.

مسدود شدن لوله خرطومی و تلسکوپی

پر شدن لوله تلسکوپی می تواند به کم شدن مکش جاروبرقی سطلی و وارد آمدن فشار بر موتور آن منجر شود. گاهی ممکن است یک تکه کاغذ یا دستمال کاغذی در مسیر این لوله گیر کرده باشد و قدرت مکندگی آن را کاهش دهد.

برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی باید اطمینان حاصل کنید که ضایعاتی در مسیر لوله وجود نداشته باشد. برخی جاروها دریچه پمپاژ هوا دارند و می توان لوله را به آن متصل کرد تا به پمپ باد، ضایعات مسدود کننده را از خرطومی خارج کنند.

پر شدن کیسه جاروبرقی سطلی

پر شدن کیسه جاروبرقی سطلی

موثرترین راهکار برای جلوگیری از کم شدن مکش جاروبرقی سطلی خالی کردن کیسه آن است. در صورتی که کیسه جاروبرقی پر بشود، مکندگی موتور پشت حجم وسیعی از ضایعات کاسته می شود و بنابراین دستگاه به سختی مکان مورد نظر را تمیز خواهد کرد.

خالی کردن کیسه جاروبرقی یا تعویض پاکت علاوه بر اقزایش مکش جاروبرقی به سلامت موتور نیز بسیار کمک می کند. زیرا در صورت پر بودن پاکت امکان سرریز گرد و خاک به موتور یا بالا رفتن دمای آن وجود دارد.

نیاز موتور جاروبرقی به سرویس دوره ای

در نهایت اینکه تست موتور جاروبرقی به صورت دوره ای نیز برای پیشگیری از کم شدن مکش جاروبرقی سطلی توصیه می شود، به ویژه اگر قدرت مکش جاروی شما کاهش بسیار محسوسی داشته است، حتماً باید موتور و کارکرد آن بررسی شود.

یکی از مزایای سرویس دوره ای موتور جاروبرقی سطلی، بررسی فن خنک‌کننده در موتور است. این فن وظیفه تهویه و خنک‌کنندگی قطعات موتور را برعهده دارد. اگر فن خنک‌کننده دچار خرابی شود یا عملکرد آن کاهش یابد، مکش جاروبرقی نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

چرا قدرت مکش جاروبرقی سطلی کم می شود؟

نکته پایانی

در صورتی که متوجه کم شدن مکش جاروبرقی سطلی شده اید و دستورالعمل های بالا کارساز نیست، دستگاه شما باید از سوی تعمیرکاران ماهر مورد بررسی قرار بگیرد.

شما می توانید تعمیرات جاروبرقی خود را به تعمیرات سایت بسپارید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی در حوزه جاروبرقی و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top