skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

برد اتو پرس یکی از مهمترین بخش ها برای اجرای تمامی برنامه های اتوپرس است از این رو در صورت خرابی، تعمیر برد اتو پرس اجتناب ناپذیر خواهد بود.

خراب شدن برد الکترونیکی به معنی مختل شدن عملکرد کلی دستگاه است و باید تعمیر برد اتو پرس را به تکنسین های مجرب تعمیر اتوپرس بسپارید.

برد الکترونیکی اتو پرس چیست؟

برد اتو پرس وظیفه رهبری، ارسال و دریافت پیغام های مختلف را برعهده دارد و دستگاه بدون برد، به معنای بدن بدون مغز و شبکه عصبی است.

برد دستگاه های الکترونیکی شامل مقاومت، دیود، خازن و ترانزیستورهای متعدد است و از کنار هم قرار گرفتن این قطعات تشکیل می شود. خرابی برد سبب بروز اشکال های فراوان در فرامین اتوپرس خواهد شد و برای تعمیر برد اتو پرس خودتان نمی توانید شخصاً عمل کنید بلکه نیاز به خدمات تعمیر اتوپرس خواهید داشت.

برد الکترونیکی اتو پرس چیست؟

علت خرابی برد اتو پرس

شاید از خود بپرسید چرا اتو پرس روشن نمی شود یا چرا بوق می زند؟ احتمال زیاد پای خرابی برد در میان است. بردهای الکترونیکی دارای قطعات بسیاری هستند که توانایی هر کدام از این قطعات در مقابل عوامل درونی و بیرونی متفاوت است و تحت شرایطی می توانند خراب شوند.

شما ممکن است به دلیل استهلاک، نوسان برق و استفاده نادرست به خدمات تعمیر برد اتو پرس نیاز پیدا کنید. در ادامه بیشتر به مواردی که خرابی برد اتوپرس را رقم می زند خواهیم پرداخت.

استفاده نادرست و خرابی برد اتوپرس

بی شک استفاده نادرست از اتوپرس می تواند خرابی برد الکترونیکی را رقم بزند. دستگاه های اتوپرس که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند دارای توانی بسیار محدودتر از اتوپرس های موجود در خشکشویی هستند.

بنابراین شما باید توجه داشته باشید که در دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه میزان توان و ظرفیت آن چقدر ذکر شده است و خارج از این توان از دستگاه خود کار نکشید. به عنوان مثال از برخی اتوپرس ها نمی شود بیش از ۱۵ دقیقه مداوم کار کشید، در غیر این صورت خرابی و تعمیر برد اتو پرس اجتناب ناپذیر است.

تعمیر برد اتو پرس بهتر است یا تعویض؟

نوسان برق

نوسانات برق قاتل اصلی بردهای الکترونیکی و قطعاتی آن از جمله ترانزیستور، مقاومت و خازن ها است و آسیب های جبران ناپذیری به این قطعات آن وارد می کند. توصیه می شود حتماً برای لوازم برقی خود محافظ های معتبر و مناسب تهیه کنید.

بیشتر موارد نیاز به تعمیر برد اتو پرس ناشی از آسیب به دلیل نوسانات جریان برق است. برخی از محافظ های برق جریان برق را تقویت می کنند و برخی دیگر نیز به هنگام نوسان شدید برق، جریان ورودی به دستگاه را قطع خواهند کرد. اما فارغ از اینکه کدام نوع از این محافظ ها را انتخاب کرده اید، حتماً پس از اتمام کار، دستگاه را از برق بکشید.

استهلاک اتو پرس

همچون هر وسیله ای، اتو پرس نیز به مرور زمان و در اثر کارکرد، دچار کاهش عمر مفید شده و دچار اشکالاتی خواهد شد. اگر عمر دستگاه شما بیش از ۵ سال باشد احتمال اینکه به مرور زمان به خدمات تعمیر برد اتو پرس نیاز پیدا کنید، بیشتر و بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که در صورت خرابی برد الکترونیکی اتو پرس، تصمیم تعمیر یا تعویض برد، بر عهده تکنسین است.

برد اتوپرس و نوسانات برق

عدم استفاده از اتوپرس

بر خلاف مورد قبلی، عدم استفاده از اتو پرس در بازه زمانی طولانی نیز می تواند به خرابی هایی از جمله از کار افتادن برد الکترونیکی منجر شود.
اگر شما اتو پرس را خریداری کرده اید و صرفاً ۲ یا ۳ بار از آن در طول کمتر از یک سال استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که با روشن کردن دستگاه با صدای بوق ممتد روبرو بشوید که این مشکل نشانگر خرابی برد و نیاز به خدمات تعمیر برد اتو پرس است.

توصیه می شود که حتماً هفته‌ای یکبار از اتوپرس استفاده کنید تا آسیبی به قطعات الکترونیکی آن وارد نگردد.

تعمیر یا تعویض برد اتوپرس؟

همانطور که اشاره شد اشکال در برد یکی از رایج ترین مشکلات اتو پرس است؛ از این رو باری آن راهکار وجود دارد. در تعمیرات سایت تلاش بر این است که تا حد امکان تعمیر برد اتو پرس صورت بگیرد و نیازی به تعویض این قطعه نداشته باشید. با این حال اگر خرابی بردبسیار زیاد و غیرقابل تعمیر باشد، تعویض برد اتو پرس با نوع کاملاً وارداتی صورت خواهد گرفت.

چنانچه دانش فنی تعمیراتی دارید و مایل به خرید برد اتو پرس هستید، می توانید با تیم پشتیبانی تعمیرات سایت تماس بگیرید؛ شما می توانید هزینه تعمیر برد اتو پرس را نیز از همکاران پشتیبانی استعلام کنید.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر برد اتوپ پرس صحبت شود. به دلیل تخصصی بودن تعمیر برد، هر شخصی توانایی کافی این کار را ندارد و بسیاری به محض اطلاع از خرابی برد تصمیم به تعویض آن می گیرد که البته هزینه آن نیز بیشتر است.

شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر برد الکترونیکی اتوپرس با تعمیرات سایت تماس بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top