skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با داغ شدن بدنه آبسردکن مواجه شده و به دنبال دلیل آن می گردید. این اتفاق به دلیل خرابی ترموستات، خرابی کندانسور یا کثیفی آن و تنظیم نبودن فاصله بدنه و دیوار رخ می دهد.

مشکل داغ شدن بدنه آبسردکن در برخی موارد توسط خود شما قابل حل است و در موارد دیگر نیاز به دریافت خدمات تعمیر آبسردکن خواهید داشت. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

کارکرد مداوم کمپرسور آبسردکن

یکی از دلایل داغ شدن بدنه آبسردکن به کارکرد مداوم کمپرسور باز می گردد؛ این موضوع به دلایلی از جمله خالی شدن شارژ گاز آبسردکن و همچنین خرابی سنسور تشخیص میزان برودت رخ می دهد.

توصیه می شود که برای پیشگیری حتما آبسردکن را در یک محیط خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. در صورت کارکرد مداوم کمپرسور در شرایط داغ کردگی، خطر از کارافتادن دستگاه وجود دارد.

همچنین در صورتی که قسمت مربوط به مخزن آب داغ به شدت داغ کرده و چراغ قرمز مربوطه همیشه روشن است، یعنی سنسور تشخیص دما یا ترموستات از کار افتاده و باید نسبت به تعویض آن اقدام شود.

کارکرد مداوم کمپرسور آبسردکن

ترموستات آبسردکن کجاست؟

همانطور که گفته شد یکسره کارکردن کمپرسور و داغ شدن بدنه آبسردکن می تواند به خرابی ترموستات مربوط باشد. در اکثر مدل های آبسردکن موجود در، ترموستات داخلی وظیفۀ تنظیم درجه آبسردکن را برعهده دارد و دارای یک کلید بیرونی است.

به طور کلی ترموستات داخلی آبسردکن دارای قابلیت تنظیم هستند و در حالت عادی و پیش فرض روی درجه دمایی استاندارد قرار دارند.

همچنین برخی دیگر از انواع آبسردکن دارای دکمه مخصوص تنظیم دمای آب هستند؛ این دکمه معمولاً در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است. به جهت عملکرد بهتر دستگاه، تنظیم ترموستات باید متناسب با شرایط آب و هوایی انجام شود و در گرمای تابستان نباید درجه ترموستات خیلی پایین باشد زیرا می تواند به موتور آبسردکن فشار زیادی وارد کند.

ترموستات آبسردکن کجاست؟

تاثیر تنظیم دمای آبسردکن بر کیفیت آب

حالا که از داغ شدن بدنه آبسردکن به خاطر عملکرد ترموستات صحبت به میان آمد، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که دما مهمترین فاکتور تأثیرگذار بر خواص آب آشامیدنی است. افزایش دمای آب باعث تغییراتی در املاح موجود در آب می شود.

بر همین اساس اگر دمای تنظیمی شما بسیار پایین باشد، چگالی آب کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین برعکس این موضوع نیز صادق است یعنی با افزایش دما، چگالی آب آشامیدنی هم افزایش پیدا می کند.

داغ شدن بدنه آبسردکن به دلیل کثیفی کندانسور

یکی از اجزای اساسی وسایل سرمایشی از جمله یخچال فریزر و آبسردکنف کندانسور و اواپراتور است. این قسمت با گذشت زمان گرد و غبار زیادی می گیرد که این ذرات ریز، مانع از گردش هوا و خنک شدن لوله های کندانسور خواهد شد.

در نتیجه گرم شدن این لوله ها می تواند علت داغ شدن بدنه آبسردکن باشد. برای تمیز کردن کندانسور یخچال و فریزر خود بهتر است از یک تعمیرکار متخصص آبسردکن کمک بگیرید تا دستگاه شما به بهترین شکل سرویس شود.

داغ شدن بدنه آبسردکن به دلیل کثیفی کندانسور

فاصله کم با دیوار

دیگر دلیل داغ شدن بدنه آبسردکن، فاصله کم آن با دیوار پشتی است که باعث گرم شدن بدنه و دیواره های دستگاه می شود. به عبارتی دیگر در هنگام فرآیند گردش گاز، لوله های کندانسور که در پشت آبسردکن قرار دارند، بسیار گرم می شوند.

برای خنک شدن این لوله ها باید هوا به صورت مطلوب جریان داشته باشد. اگر آبسردکن از پشت به دیوار چسبیده و اطراف آن نیز توسط کابیت هایی احاطه شده باشد، دیگر جریان هوا به خوبی صورت نخواهد گرفت و این باعث گرم شدن لوله های کندانسور تعبیه شده درون درب یخچال می شود.

برای رفع این مشکل باید آبسردکن را در فاصله ۱۵ متری از دیوار قرار داده و با کابینت های اطراف نیز به اندازه ۴ سانتیمتر فاصله بدهید.

بیشتر بدانید: تعمیر آبسردکن صنعتی

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد داغ شدن بدنه آبسردکن صحبت کنیم. همانطور که اشاره شد در بخی از موارد این مشکل با فاصله دادن دستگاه و دیوار یا نظافت کندانسور برطرف می شود ولی اگر موضوع مربوط به شارژ گاز یا خرابی ترموستات باشد باید از خدمات تعمیر آبسردکن بهره بگیرید.

شما می تواند برای تعمیر آبسردکن خود از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top