skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

آبسردکن ها یکی از اجزای مهم زندگی مدرن هستند و برخی از انواع آبسردکن ها برای گرم کردن آب نیز استفاده می شوند؛ خرابی آن ها نیز می تواند مشکلات زیادی را برای محیط های اداری ایجاد کند. یکی از این اشکالات خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن است.

به طور کلی ایراداتی همچون خرابی لامپ، ایراد در سیم کشی داخل دستگاه، خالی شدن شارژ گاز و بسته نشدن درچه های داخلی می تواند علت خاموش نشدن چراغ سبز آب سردکن باشد و شما را نیازمند خدمات تعمیر آبسردکن کند.

کارکردهای چراغ آبسردکن

پیش از بررسی علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن بهتر است نگاهی به چراغ های آن داشته باشیم. آبسردکن ها دارای دو چراغ هستند؛ عموماً رنگ یک چراغ سبز و دیگری قرمز است. چراغ سبز وضعیت کارکرد دستگاه در مورد آب سرد را نشان می دهد و چراغ قرمز نیز نشان گر عملکرد دستگاه برای آب گرم است.

در حقیقت وقتی شما دستگاه را به برق می زنید، خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن تا هنگام سرد شدن آب ادامه پیدا می کند و پس از آن دستگاه اتومات خواهد کرد. همین مورد برای چراغ قرمز نیز صدق می کند و خاموش شدنش به معنی رسیدن دمای آب به گرمای مورد تنظیم شده است.

بیشتر بدانید: روش تمیز کردن آبسردکن

خاموش نشدن چراغ آبسردکن و شارژگاز

خاموش نشدن چراغ آبسردکن و شارژگاز

آبسردکن ها از لحاظ سیستم سرمایشی شباهت بسیاری به یخچال دارند. این دستگاه از یک کمپرسور و کندانسور تشکیل شده است و همچون یخچال برای تولید برودت از گاز فریون استفاده می کند.

بنابراین یک علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن می تواند به شارژ گاز مربوط باشد. وقتی که چراغ دستگاه روشن می ماند یعنی اینکه دستگاه در حال تلاش برای سرد کردن آب است اما نمی تواند این کار را انجام دهد.

دلیل خالی شدن شارژ گاز آبسردکن

همانطور که اشاره شد، خالی شدن شارژ گاز می تواند علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن باشد. اگر به هر دلیلی گاز موجود در کمپرسور از دستگاه خارج شود، رد فرآیند سرمازایی دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد.

خالی شدن شارژ گاز می تواند به دلیل ضربه به بدنه، سوراخ شدن لوله ها، قرار گرفتن دستگاه در جای گرم و همچنین مرور زمان ایجاد شود. در صورت خالی شدن شارژ گاز باید نوع گاز مورد استفاده در آن را پیدا کرده و سپس اقدام به شارژ دستگاه کرد. نوع گاز مورد استفاده در آبسردکن پشت دستگاه نوشته شده است.

خرابی چراغ آبسردکن

خرابی چراغ آبسردکن

خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن علاوه بر اشکال در شارژ گاز می تواند به خرابی لامپ هم مربوط باشد. لامپ های آب سردکن معمولاً از نوع LED هستند؛ این لامپ ها در صورت ایجاد اتصال بر روی برد دچار مشکل شده و خاموش نمی شوند.

برای عیب یابی مرتبط با لامپ باید دستگاه از برق کشیده شود و تعمیرکار متخصص آن را بررسی کند تا در صورت لزوم اقدام به تعویض لامپ دستگاه آبسردکن کند.

کارکردهای چراغ آبسردکن

بازبودن دریچه های داخلی دستگاه

دست آخر اینکه علاوه بر موارد اشاره شده، باید این نکته را هم در نظر بگرید که گاهی علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن، به خاطر بسته نشدن درچه های داخل دستگاه یا همچنین درست قرار نگرفتن فیلترهای آن رخ می دهد.

این موضوع می تواند پس از سرویس های دوره ای دستگاه و عدم دقت کافی در بستن دوباره قطعات آن رخ بدهد.

بیشتر بدانید: نحوه بستن مخزن آبسردکن

نکته پایانی

چنانچه به دنبال علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن هستید اما به دلیلی برای آن نمی رسید بهتر است که از تعمیرکارانی ماهر کمک بخواهید. در این زمینه تعمیرات سایت در خدمت شماست.

تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top