skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

زیمنس یکی از برندهای لوازم خانگی است که محصولاتی مختلف از جمله مایکروفر تولید می کند. محصولات این برند اگرچه شناخته شده است اما در صورت استفاده نادرست شما نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر زیمنس پیدا خواهید کرد.

خدمات تعمیر ماکروفر شامل عیب یابی و رفع ایرادات خاموش شدن دستگاه، خرابی ترانس، خرابی ترانس، خرابی صفحه گردان و همچین سر و صدای دستگاه می شود که تعمیر ماکروفر زیمنس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عیب یابی و تعمیر ماکروفر زیمنس

همانطور که گفته شد شما ممکن است به دلایلی مختلف به تعمیر ماکروفر زیمنس نیاز پیدا کنید. برای عیب یابی دستگاه بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیر ماکروفر زیمنس و استفاده از خدمات پس از فروش آن است. چنانچه گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده باید به سراغ مراکز تعمیر ماکروفر بروید.

حتماً پیش از مراجعه به مرکز تعمیراتی، از اصالت آن مطلع شوید. تعمیرات سایت با پشتوانه بیش از دو دهه فعالیت در تعمیرات لوازم خانگ، آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر از جمله برای برند زیمنس است.

عیب یابی ماکروفر زیمنس

خاموش شدن ماکروفر زیمنس

خاموش شدن ناگهانی دستگاه یکی از مشکلاتی که کاربران ماکروفر همواره با آن روبرو می شوند و برند زیمنس نیز از این مورد مستثنی نیست.

برای عیب یابی جهت تعمیر ماکروفر زیمنس به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفرو قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است. تعمیر ماکروفر زیمنس و برد آن امکان‌پذیر است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

علت جرقه زدن ماکروفر زیمنس

جرقه زدن دستگاه دیگر مشکلی است که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر زیمنس کند. ترانس ماکروفر، ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد. این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است.

در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد. همچنین ممکن است از دستگاه صدای وزوز بشنوید که در این صورت نیز احتمال خرابی یا در آستانه خرابی بودن ترانس ماکروفر مطرح است.

علت جرقه زدن ماکروفر زیمنس

چرا ماکروفر زیمنیس غذا را گرم نمی کند؟

دیود ماکروفر به همراه با کمک خازن و ترانس بخشی از سیستم تامین ولتاژ برای مگنترون را تشکیل می دهند. خرابی این قطعه در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر ماکروفر زیمنس نیاز است.

البته در کنار این موارد مگنترون دستگاه نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد که در این صورت قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند.

علت نچرخیدن سینی ماکروفر زیمنس

دگیر مشکلی که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر زیمنس کند، نچرخیدن سینی آن است. سینی ماکروفر بخشی از سیستم کوپلینگ یا کوپلار است که از موتور گردان، کوپلینگ، ریل و غلتک تشکیل شده است، اگر سینی نچرخد خرابی هر کدام از این قطعات مطرح خواهد بود.

توصیه می شود که بیش از ظرفیت دستگاه بر روی صفحه چیزی نگذارید زیرا این کار به غلتک ها آسیب می رساند. همچنین در صورتی که موتور گردان ماکروفر دچار اشکال شده باشد، باید تعویض گردد.

چرا ماکروفر زیمنیس غذا را گرم نمی کند؟

سر و صدای غیر عادی ماکروفر زیمنس

دست آخر اینکه در مورد تعمیر ماکروفر زیمنس باید به سر و صدای غیر عادی اشاره کرد. این اتفاق در چند حالت متفاوت ممکن است رخ دهد، یکی به خاطر خرابی کاور یا ورق میکا است.

اگر صدا شبیه به جرقه زدن یا ضربه به قوطی است، یعنی ظرفی که درون ماکروفر گذاشتید نامناسب بوده است و جرقه می زند. همچنین احتمال دارد ظرف سینی را بیش از حد سنگین کرده و در نتیجه دستگاه صدا می دهد.

همچنین گاهی اوقات نیز صدا به ویژه صدای نوسان دار مربوط به خرابی ترانس و مگنترون است و در این حالت باید دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی یا مرکز تعمیرات تخصصی تماس بگیرید.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر ماکروفر زیمنس صحبت شود. همانطور که اشاره شد هچمون هر برند دیگری این ماکروفرها نیز ممکن است با اشکلاتی چون نچرخیدن صفحه، خرابی ترانس، جرقه زدن، خرابی برد، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این دست مواجه شوند که نیازمند عیب یابی است.

از آنجایی که عیب یابی ماکروفر کاری تخصصی است به شما توصیه می کنیم از خدمات مراکز تخصصی چون تعمیرات سایت بهره بگیرید. کلیه خدمات تعمیر تا ۹۰ روز پس از تعمیر، گارانتی دارد؛ بدین معنی که اگر طی این مدت مشکلی برای قسمت تعمیر شده پیش بیاید به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی خواهد شد.

Rate this page
Back To Top