skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

هیتاچی یکی از برندهای ژاپنی و از شرکت های بزرگ شناخته می شود که محصولات متفاوتی دارد و ماکروفر یکی از آن ها است. برندهای ژاپنی از دیرباز خوشنام بوده اند ولی گاهی تعمیر محصولات آن از جمله تعمیر ماکروفر هیتاچی اجتناب ناپذیر می شود.

خرابی های ماکروفر شامل جرقه زدن درون دستگاه، دود کردن، روشن نشدن یا برعکس خاموش شدن ناگهانی دستگاه، نچرخیدن یا سخت چرخیدن صفحه و مواردی از این قبیل می شوند.

اگر ماکروفر شما هم دچار موارد بالا یا غیر از آن شده با تعمیر ماکروفر تعمیرات سایت تماس بگیرید. در ادامه بیشتر به عیب یابی و تعمیر ماکروفر هیتاچی پرداخته ایم.

تعمیر ماکروفر هیتاچی و رفع عیب جرقه زدن

جرقه زدن ماکروفر یکی از رایج ترین مشکلات آن است که به فراخور اشکال، دلیلش نیز نشأت گرفته از ترانس، ورق میکا یا ظرف غذا است. بیایید دقیق تر به عوامل جرقه زدن ماکروفر نگاه کنیم:

  • عامل ظرف غذا: مهمترین عامل در جرقه زدن ماکروفر ظرف است؛ از ظرف فلزی استفاده نکنید.
  • عامل ترانس: خرابی ترانس می تواند در ماکروفر جرقه ایجاد کند ولی این جرقه ها درون بدنه هستند و صدای آن را می شنوید.
  • عامل ورق میکا: ورق یا کاور میکا بین مگنترون و محفظه است و شتاب تابش اشعه را کنترل می کند. اگر حد بالایی از اشعه به بدنه بخورد تولید جرقه می کند و این یعنی کاور میکا خراب شده و وقت تعویض آن است.

اگر جرقه زدن ماکروفر هیتاچی شما ناشی از ترانس یا هر قطعۀ درونی است، از دستگاه استفاده نکنید و برای تعمیر ماکروفر هیتاچی با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید. اما مورد ورق یا کاور میکا زیاد پیچیده نیست هرچند بهتر است که عیب یابی آن را افراد متخصص انجام دهند.

تعمیر ماکروفر هیتاچی و رفع عیب جرقه زدن

دلیل دود کردن ماکروفر هیتاچی

حالا بیایید از مورد جرقه فراتر برویم، البته قرار نیست ماکروفر آتش بگیرد، به شرطی که سریع جلوی این موردی که می خواهیم بگوییم یعنی دود کردن را بگیرید. اما چرا دود از سر ماکروفر بلند شده است؟ سؤال خوبی است!

درون ماکروفر قطعات مختلفی قرار دارند، یکی از این قطعات برد الکترونیکی ماکروفر است که بر روی همان نیز یک جین قطعه قرار گرفته است و هر کدام از آن ها مستعد خرابی، سوختن، ذوب شدن و دود کردن هستند. اگر ماکروفر شما دود کرد، سریعاً آن را از برق جدا کنید، اگر هم دسترسی به کابل آن ندارید برق را قطع کنید.

بلند شدن دود از ماکروفر می تواند با بویی شبیه پلاستیک سوخته همراه باشد. متخصص تعمیر ماکروفر هیتاچی پس از بررسی دستگاه به شما اعلام خواهد کرد که چه چیزی باعث دود شده است.

دلیل روشن نشدن ماکروفر هیتاچی چیست؟

پیش از پاسخ دادن به این سؤال باید روشن شود که منظور شما از روشن نشدن ماکروفر چیست؟ آیا تایمر و چراغ های دستگاه روشن می شود ولی غذا را گرم نمی کند؟ یا اصلاً طوری خاموش است که انگار به برق نیست؟ به فراخور برای شما دو جواب متفاوت خواهیم داشت.

اگر ماکروفر هیتاچی شما کلاً روشن نمی شود، شاید کابل دستگاه خراب شده باشد یا اینکه منبع تغذیه درون دستگاه دچار مشکل شده باشد. در هر صورت دستگاه باید باز شود و باز کردن ماکروفر قطعاً نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر هیتاچی دارد.

اگر لامپ ماکروفر روشن می شود ولی سینی دستگاه نمی چرخد، یا سینی می چرخد ولی غذا گرم نمی شود، اینجا با دو مشکل درونی که به ترتیب اشکال در سیستم کوپلینگ و خرابی مگنترون نام دارند روبرو هستیم که برای برآورد هزینه و تعویض قطعه در هر دو مورد باید با خدمات تعمیر ماکروفر هیتاچی تماس بگیرید.

دلیل روشن نشدن ماکروفر هیتاچی چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر هیتاچی

خاموش شدن ناگهانی یکی دیگر از مشکلات در انواع ماکروفرها به شمار می رود و برای عیب یابی جهت تعمیر ماکروفر هیتاچی به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفر و قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

برق داشتن بدنه ماکروفر هیتاچی

برق داشتن بدنه ماکروفر هیتاچی

آیا با لمس بدنه ماکروفر هیتاچی برق دست تان را گرفته است؟ داشتن بدنه ماکروفر هیتاچی می تواند به دلیل اتصال درون بدنه رخ داده باشد یا اینکه سطح زیر دستگاه خیس شده یا اینکه با دست خیس دستگاه را لمس کرده باشید.

به هر صورت اگر دستگاه برق دارد باید برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار همچون برق گرفتگی آن را از برق کشیده و با تعمیرات سایت برای تعمیر ماکروفر هیتاچی تماس بگیرید.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر ماکروفر هیتاچی صحبت شود. همانطور که اشاره شد هچمون هر برند دیگری این ماکروفرها نیز ممکن است با اشکلاتی چون نچرخیدن صفحه، خرابی ترانس، جرقه زدن، خرابی برد، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این دست مواجه شوند که نیازمند عیب یابی است.

از آنجایی که عیب یابی ماکروفر کاری تخصصی است به شما توصیه می کنیم از خدمات مراکز تخصصی چون تعمیرات سایت بهره بگیرید. کلیه خدمات تعمیر تا ۹۰ روز شامل  گارانتی می شود، یعنی اگر در این مدت مشکلی برای قسمت تعمیر شده پیش بیاید به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی خواهد شد.

5/5 - (60 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top