skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیر مایکروفر اینورتر پاناسونیک | ماکروفر های اینورتر پاناسونیک از ماکروفر های قدیمی است به دلیل قدرت مداومشان متفاوت هستند. مدل های اینورتر مختلفی وجود دارد، اما بیشتر ویژگی های اصلی آنها یکسان می باشد. در صورت بروز مشکل در مایکروفر اینورتر پاناسونیک نکات کوتاه و مفید زیر می تواند به شناسایی دلایل  عدم کار کرد صحیح ماکروفر کمک کند و  در بعضی از مواقع می توانید تعمیرات مایکروفر پاناسونیک خود را با توجه به نکات زیر در خانه نیز انجام دهید.

تعمیرات مایکروفر اینورتر پاناسونیک-

نکات مفید در تعمیر مایکروفر اینورتر پاناسونیک

چک کردن دو شاخه

برای تعمیر مایکروفر پاناسونیک اینورتر که روشن نمی شود ابتدا دو شاخه آن را چک کنید. ممکن است کاملا در پریز قرار نگرفته باشد. دو شاخه را از پریز بکشید و ۱۰ ثانیه صبر کنید. سپس دوباره سیم برق آن را به پریز بزنید.

فیوز ها

اگر ماکروفر روشن نشد، مدار قطع کننده یا جعبه فیوز را چک کنید. اگر هر یک از فیوز ها پریده بود، آن را برگردانید. مدار های متوقف شده را دوباره تنظیم کنید.

بسته نشدن درب مایکروفر

درب دستگاه

یکی از عواملی که در تعمیر مایکروفر اینورتر پاناسونیک که شروع به کار نمی کند در نظر گرفته می شود، مطمئن شدن از کامل بسته شدن درب دستگاه است. درب  دارای چندین سوئیچ است که وظیفه آن ها اطمینان حاصل شدن از درست بسته شدن درب مایکروفر است. اگر درب دستگاه را به درستی نبندید و یا یکی از این سوئیچ ها یه درستی عمل نکند، ماکروفر شروع به کار نخواهد کرد. البته تعویض سوئیچ ماکروفر باید بدست تعمیرکار ماکروفر متخصص انجام شود و تنها کاری که شما در این مورد می توانید انجام دهید این است که از بسته شدن درب مایکروفر اطمینان حاصل کنید.

 دکمه استارت

اگر ماکرووفر شروع به کار نکرد دکمه ی “استارت” را فشار دهید. پس از تنظیم چگونگی پخت، تا زمانی که دکمه ی استارت را فشار ندهید، ماکروفر روشن نمی شود.

دکمه های پنل ماکروفر پاناسونیک-

پاک کردن برنامه های قبلی

اگر دکمه کنترل پنل کار نمی کند، دکمه “استوپ یا ریست” را فشار دهید. اگر برنامه دیگری نیز به صفحه کلید اضافه شده است، اجازه ی انتخاب برنامه دیگر داده نمی شود. دکمه ی “استوپ-ریست” را فشار دهید تا برنامه ی اول پاک شود.

سینی ماکروفر

اگر سینی شیشه ای درون ماکروفر اینورتر پاناسونیک طی دوره ی پخت تکان می خورد، سینی شیشه ای و حلقه غلتکی را در آورید. سینی به درستی در جای خود قرار نگرفته است. سینی و حلقه را با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا هر ماده ی اضافی از روی آن پاک شود. حلقه غلتکی را به درستی در جای خود قرار دهید و سینی شیشه ای را بر روی آن سوار کنید تا شیار های غلتک بر روی خط های سینی شیشه ای قرار گیرند و چفت شوند.

قفل شدن دستگاه

اگر بر روی صفحه نمایش کلمه ی “لاک-قفل” نمایان شد، باید قفل کودک را کنسل کنید. “فانکشن” را فشار دهید سپس برای انتخاب “قفل کودک” شماره ۵ و برای خاموش کردن قفل کودک شماره ۲ را فشار دهید.

 

بیش تر بخوانید : چگونه از ماکروفر استفاده کنیم؟

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top