skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟ جاروبرقی تان اخیرا سر و صدای زیادی تولید می کند؟ این صداها برایتان جدید است نگرانید که چه اتفاقی برای دستگاهتان خواهد افتاد؟ بسیار خب! این مطلب برای شماست.

جاروبرقی (vacuum cleaner) این روزها به یکی از ابزار حیاتی برای خانه تبدیل شده است، تا آنجا که آن را می توان عصای دست هر خانه ای نامید؛ در ادامه به ۵ علت صدای زیاد جاروبرقی و راه حل آن پرداخته ایم.

بررسی فنی جاروبرقی

قبل از عیب یابی و پرداختن به ۵ علت صدای زیاد جاروبرقی، بهتر است نگاهی فنی به این وسیله بیندازیم. جاروبرقی ها از یک موتور پرقدرت، کیسه، سیستم برق و بدنه تشکیل شده اند.

با توجه به کارکرد اصلی جاروبرقی، یعنی مکندگی، موتور  حیاتی ترین بخش آن شناخته می شود. موتور بیشترین علت صدای زیاد جاروبرقی است اما نه همه آن. در ادامه این دلایل را مورد بررسی قرار داده ایم.

بیشتر بدانید: تعمیر جاروبرقی رادکس

از دررفتگی موتور تا شکست پره ها

ممکن است موتور جاروبرقی به هر دلیلی اعم از شکستگی پره ها، اشکال در بلبرینگ، در رفتگی و به هم ریختگی آب بندی دچار صدای غیرطبیعی جاروبرقی بشود.

این امکان وجود دارد که موتور به مرور زمان و به دلیل تکان یا آب شدن پلاستیک نگهدارنده در اثر حرارت، از جای خود خارج شود؛ همچنین ورود شیء بیرونی به موتور می تواند پره های آن را بشکند. فارغ از هر دلیل، تعمیر موتور کار هر کسی نیست و این مورد را باید به نمایندگی تولیدکننده جاروبرقی یا تعمیرکاران معتبر سپرد.

گرفتگی فیلتر، علت صدای زیاد جاروبرقی

انسداد در مکش

ممکن است هنگام جاروکشیدن صدایی شبیه به خرناس یا ناله از داخل لوله شنیده شود. در چنین وضعیتی به احتمال بسیار زیاد شیئی همچون دستمال کاغذی، نایلون و مواردی اینچنینی در مجرای لوله گیر کرده است.

علت صدای زیاد جاروبرقی مرتبط با گرفتگی خرطومی به راحتی قابل تشخیص است؛ کافی است لوله را از دستگاه جداکنید. اگر صدای زیاد برطرف شد قطعا مشکل از لوله بوده است. برخی دستگاه ها قابلیت معکوس یعنی پمپ باد دارند. می توان با پمپاژ کردن هوا درون لوله، آن را از شر هرگونه گرفتگی رها کنید.

بیشتر بدانید: علت جرقه زدن موتور جاروبرقی چیست؟

فیلتر کثیف را دریابید

کثیفی فیلتر می تواند دیگر علت صدای زیاد جاروبرقی باشد. اگر تا به حال فیلتر جاروبرقی خود را تمیز نکرده اید، این می تواند دلیلی بر ایجاد صدای غیرمعمول در جاروی شما باشد.

توجه داشته باشید که استفاده مداوم از آخرین حد قدرت مکش می تواند به سریع کثیف تر شدن فیلتر جاروبرقی منجر شود و کثیف شدن فیلتر نیز سبب ایجاد سر و صدا در جارو خواهد شد زیرا در این وضعیت موتور، زور بیشتری برای مکش می زند.

علت صدای زیاد جاروبرقی، شکستگی برس

شکستگی برس

برس جاروبرقی که همواره رابط خرطومی و سطح فرش و موکت است، به مرور زمان دچار شکستگی خواهد شد. شکستگی برس سبب گیرکردن بیش از حد آشغال بین دهانه آن می شود که مکش را کند کرده و علت صدای زیاد جاروبرقی می شود.

همچنین این مورد را هم در نظر بگیرید که اگر برس جاروبرقی شسکته و احتیاج به تعویض دارد حتما این کار را انجام بدهید زیرا ورود قطعات شکسته برس به درون دستگاه می تواند صدماتی به موتور وارد کند.

اشکال در بدنه جاروبرقی

بخش زیادی از پیچ و مهره های جاروبرقی، به ویژه در مدل های قدیمی تر، درون بدنه قرار گرفته است. در صورتی که هرکدام از این قطعات به دلیل ضربه یا استهلاک دچار شکستگی شوند سبب ایجاد صدا و لرزش در جاروبرقی خواهند شد.

در حقیقت اگر با تمیز کردن فیلتر جارو برقی، چک کردن خرطومی و تعویض برس، علت صدای زیاد جاروبرقی پیدا نشد مشکل درونی است که مرتبط به بدنه یا موتور می شود.

بررسی فنی علت صدای زیاد جاروبرقی

نتیجه گیری

جاروبرقی در مقابل لوازم خانگی دیگری همچون تلویزیون، چندان هایتک نیست و تعمیر و عیب یابی آن راحت تر است. طبیعتا اگر برای یافتن علت صدای زیاد جاروبرقی بهتر است در ابتدا موارد مرتبط با خرطومی، فیلتر، پاکت و برس را چک کنید.

چنانچه با موارد فوق مشکل شما برطرف نشد، احتمالا اشکال درونی است و تعمیرکاران ماهر یا نمایندگی خدمات پس از فروش محصول شما را می طلبد.

اگر به دنبال تعمیرگاه تخصصی جاروبرقی  در تهران میگردید ما به شما تعمیرات سایت را پیشنهاد می‌کنیم.

زیرا این مرکز با بیش از ۳۰ سال سابقه کاری، قادر به رفع کلیه مشکلات جاروبرقی های مدل جدید و قدیمی  است.

در این مرکز تیمی متشکل از سرویس کاران و فنی کاران متعهد و با سابقه مشغول به فعالیت هستند که به طور مستمر در حال کسب مهارت و ارتقاء دانش فنی خود می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top