skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر سر و صدا یا لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی برای تان به آزار دهنده شده است، باید به سراغ تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بروید. البته لزرش دستگاه چندان اختلالی در عملکرد آن ایجاد نمی کند با این حال سرو صدای آن زیاد خواهد بود. همچنین در برخی از موارد خرابی کمک فنر می تواند به دستگاه شما آسیب وارد کند.

کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

پیش از پرداختن به تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، بد نیست به نقش این وسیله در دستگاه نگاهی کنیم. کمک فنر قطعه ای است که در تمام ماشین لباسشویی های امروزی وجود دارد و وظیفه اش کنترل حرکت دیگ است.

در حین عملیات شستشو و آب کشی دیگ ماشین لباسشویی دچار تکان های شدیدی می شود؛ این تکان ها باید کنترل شده باشد تا به دیگ لباسشویی آسیب نرسد. بنابراین برای تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نخست باید به تکان ها و لرزش های بیش از حد ماشین لباسشویی دقت کنید.

بیشتر بدانید: تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

 خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و حرکت دستگاه

 خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و حرکت دستگاه

احتمالاً بسیار با اصطلاح هایی مثل راه افتادن یا حرکت کردن ماشین لباسشویی را شنیده اید. معمولاً این اتفاق از جمله نشانه های تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی است.

اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد، سر و صدای زیادی را در مرحله آبکشی و خشک کردن خواهید شنید، در حدی که تحمل آن غیرممکن خواهد بود

برخی دیگر از علائم خرابی کمک فنر

علاوه بر مواردی همچون لرزش شدید ماشین لباسشویی هنگام استفاده و صدای بلند در زمان چرخش دیگ، نشانه های دیگری همچون عدم توانایی ماشین لباسشویی در چرخش کامل دیگ، قرار گرفتن لباس به طور نامتناسب درون ماشین لباسشویی
و حتی حرکت ناهموار دستگاه به هنگام باز کردن درب آن می تواند از دیگر نشانه های تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی باشد.

تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

در صورت بروز مواردی که پیشتر ذکر شد، باید کمک فنر ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت خرابی، تعویض شود. البته تعویض کمک فنر نیاز به دانش و تجربه کافی دارد و کار افراد عادی نیست.

با این حال در ادامه مراحل تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بی شک این مراحل توسط تعمیرکاران ماهر انجام خواهد شد.

مراحل تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

پس از تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نوبت به تعویض کمک فنر معیوب می رسد. برای این کار و پیش از هرچیز باید دو شاخه دستگاه را از برق جدا کرده، سپس لوله تخلیه را از دیدوار خارج و شیر برقی را از شیر آب جدا کنید.

کمک فنر ماشین لباسشویی به بدنه خارجی دستگاه چسبیده است و دسترسی به آن مستلزم باز کردن پنل جلویی و عقبی دستگاه است. در نعایت اینکه پس از باز کردن پیچ های بالایی و پایینی کمک فنر، این قطعه از دیگ و کف ماشین لباسشویی جدا می شود و می توان آن را با کمک فنر جدید جایگزین کرد.

مراحل تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی

جلوگیری از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

نکته ای که در حاشیه تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی بسیار مهم تلقی می شود، جلوگیری از خرابی این قطعه است؛ برای این موضوع اول از همه باید به لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی توجه کنید.

همچنین کمک فنرهای ماشین لباسشویی برای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر به روغن کاری نیاز دارند. توصیه می شود برای این منظور از خدمات سرویس کاران معتبر بهره بگیرید. این کار در صورت بالا رفتن سر و صدا دستگاه بهتر است انجام شود.

بیشتر بدانید: علت برق داشتن ماشین ظرفشویی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا درباره تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و چگونگی تعویض آن صحبت شود. همانطور که تاکید شد این کار تخصصی است زیرا یک اشتباه می تواند سیم کشی دستگاه یا حتی دیگ آن را معیوب کند.

برای تعویض کمک فنر ماشین لباسشویی خود می توانید از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top