skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷
Rate this page

تعمیرات سایت با ارائه ی خدمات فوق تخصصی در زمینه ی تعمیر ماشین ظرفشویی  LG در خدمت هموطنان عزیز در سراسر کشورمان می باشد. عیب یابی ، تعمیر ، سرویس و راه اندازی تخصصی انواع ماشین ظرفشویی ال جی (ماشین ظرفشویی LG) ، تعمیر ماشین ظرفشوئی ال جی ۴ نفره و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی ۶ نفره  در منزل شما و به دست سرویس کاران متعهد و متخصص ما صورت می گیرد.

ماشین ظرفشویی ال جی

انواع خدمات تعمیرات سایت در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی (ماشین ظرفشویی LG)

کلیه خدمات صورت گرفته در تعمیرات سایت در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی (تعمیر ماشین ظرفشویی LG) دارای ضمانت سه ماهه از طرف این شرکت می باشد. در کوتاهترین زمان ممکن (با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز) و استفاده از قطعات اورجینال و اصل شرکتی در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی (تعمیر ماشین ظرفشویی LG) استفاده می گردد .

خدمتگزاران شما در تعمیرات سایت علاوه بر تضمین عیب یابی محصول ، به شما اطمینان استفاده ی طولانی از محصولی سالم را خواهند داد. جهت بهره گیری از خدمات تعمیرات سایت در زمینه ی تعمیر ماشین ظرفشویی LG (تعمیر ماشین ظرفشوئی ال جی) کافی است با ما تماس حاصل نموده و از مشاوره ی تخصصی تیم فنی تعمیر ماشین ظرفشوئی LG (تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی) بهره مند شوید.

دستورالعمل های مهم ایمنی برای ماشین ظرفشویی ال جی :

  • ماشین ظرفشویی ال جی برای مصارف خانگی عادی طرحی شده است و استفاده از ماشین ظرفشویی برای کاربرد تجاری و یا سایر موارد مجاز نیست.
  • دستگاه درهنگام نصب باید در موقعیتی باشد که دسترسی به دو شاخه آسان باشد.
  • برای اتصال ماشین ظرفشویی به جریان آب از شلنگ نو استفاده کنید. استفاده از شلنگ های کهنه مجاز نیست که استفاده از شلنگ های کهنه باعث نشتی آب و البته خرابی و درنتیجه نیاز به تعمیر ظرفشویی احساس می شود.
  • فقط از ظروف مناسب برای شستشو در ماشین ظرفشویی استفاده کنید و از قرار دادن ظروفی که در برابر حرارت مقاوم نیستند و همچنین استفاده از ظروف دارای تزئینات فلزی مجاز نیست.
  • از استفاده از هرگونه حلال در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. ممکن است منجر به انفجار یا آتشسوزی شوند و در آن صورت باید تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی انجام گردد.
  • ماشین ظرفشویی ال جی مجهز به عملکرد ایمنی است که در صورت قرار دادن بیش از حد ظروف در آن به طور خودکار متوقف می شود.
  • از تماس مواد شوینده ظرفشویی با پوست و چشمها خودداری کرده و در هنگامی که درب ماشین ظرفشویی باز است کودکان را از آن دور نگه دارید.
  • در هنگام نصب ماشین ظرفشویی ال جی برای اتصال آسان به لوله آب و فاضلاب، محلی در نزدیکی سینک ظرفشویی را انتخاب کنید. البته برای پاسخ به سوالات خود در این زمینه می توانید با شماره تعمیرات سایت تماس حاصل نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

 

مشکلات رایج در تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی

⦁ تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی که نشتی آب دارد

ابتدا درب ماشین ظرفشویی ال جی را باز کنید و لاستیک دور درب جلوی آن را چک کنید که فرسوده یا پاره نشده باشد. اگر لاستیک درب دستگاه ایرادی دارد، از آنجایی که نشتی آب ماشین ظرفشویی به دلیل این لاستیک معیوب می باشد، باید آن را در بیاورید و تعویض کنید.اگر نشتی آب ظرفشویی ال جی از زیر دستگاه می باشد، معمول ترین قطعاتی که نشتی آب دارند، پمپ آب و شیر ورودی آب است که در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تعویض می شود.

یک پمپ آب در ظرفشویی ال جی شما وجود دارد و ممکن است درز های این پمپ کهنه و فرسوده باشند. این درز از جنس پلاستیک است و در طول زمان نشتی پیدا خواهد کرد. نشتی درز پمپ را می توان با چکه کردن آب از موتور یا لوله ی پمپ تشخیص داد. در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی که پمپ آن از دور درزش نشتی آب دارد، باید آن را در بیاورید و درز پلاستیکی دور آن را تعویض کنید تا از نشتی آب بعدی جلوگیری کنید.

نشتی آب ممکن است از شیلنگ گردش آب یا شیلنگ تخلیه باشد. این شیلنگ ها از جنس پلاستیک می باشند و ترک خوردگی پیدا می کنند که باعث نشتی آب از آنها می گردد. برای برطرف کردن این مشکل، به راحتی شیلنگ یا شیلنگ های فرسوده را تعویض کنید.

⦁تعمیر ظرفشویی ال جی که چراغهایش چشمک می زند.

در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی که این مشکل را دارد ابتدا المنت، ترموستات و سیم های رابط ظرفشویی که وظیفه رساندن دمای آب را به دمایی موثر دارد بررسی می شود.به مشکل خوردن هر کدام از قطعات گرمایشی موجب می شود تا آب گرم نشود.اگر آب بعد از مقدار زمانی مشخص به دمایی مناسب نرسد، چراغ کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. برای تعیین اینکه عنصر حرارتی کار می کند، با استفاده از یک مولتی متر تداوم کارکرد آن را بررسی کنید. اگر عنصر حرارتی تداوم عملکرد ندارد آن را تعویض کنید.

در صورتی که مدار کنترل دچار مشکل شده باشد مقدار گرمای آب با مشکل مواجه شده و برد اصلی نمی تواند میزان دمای آب را به درستی تشخیص دهد. اگر عنصر نمایشی پیوستگی ندارد نشانه آن است که باید تعویض گردد و قابل تعمیر نیز نمی باشد.

چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی و نمایش کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان از اخطار در یکی قسمت های ماشین ظرفشویی ال جی دارد، برای اطلاعات بیشتر در مورد این خطا ها از دفتر راهنمای ظرفشویی و یا از یک تکنسین متخصص در زیمنه تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کمک بگیرید.

پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه آب را از طریق شلنگ تخلیه خارج می کند. اگر پمپ تخلیه کار نمی کند، چراغ روی کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. اگر موتور آن به طور منظم کار نمی کند پمپ تخلیه را تعویض کنید. پمپ های تخلیه قابل تعمیر نمی باشند؛ اگر پمپ تخلیه معیوب است شما باید آن را تعویض کنید

⦁ تعمیر ظرفشویی ال جی که درب آن خوب چفت نمی شود.

قبل از چک کردن هر قسمتی بر روی درب ماشین ظرفشویی ال جی، مطمئن شوید که ظروف درون قفسه ها از قفسه به سمت جلو بیرون نزده باشد. اگر ظروف به یک دیگر چسبیده و انبوه باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. ظروف درون آن را دوباره مرتب کنید تا مانع بسته شدن درب آن نشوند. یکی دیگر از راه حل های ساده می تواند این باشد که درب ماشین ظرفشویی به کابینت های آشپزخانه گیر دارد یا پیچ های آن درب را نیمه باز نگه می دارد. چک کنید تا مطمئن شوید که درب ماشین به کابینت ها گیر ندارد یا پیچ ها درست بسته شده باشند

یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب می باشد.کلیه قفل های ماشین ظرفشویی را به نحوه های مختلف چک نمایید. در صورتی که قفل درب ظرفشویی ال جی مشکل داشت آن را تعویض نمایید.

چفت درب ماشین ظرفشویی دو کارایی دارد. چفت قفل، درب را محکم می کشد و آن را بسته نگه می دارد بنابراین هیچ آبی از آن نشت نمی کند. چفت قفل همچنین کلید را به سمت قفل ایمن می کشد تا ماشین ظرفشویی از بسته شدن درب خود اطمینان یابد. اگر چفت قفل ماشین هماهنگ نباشد، چفت را جابه جا کنید و سعی کنید درب را ببندید. چفت درب ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است مشکلات الکتریکی یا مکانیکی داشته باشد، چفت را عیب یابی کنید تا اطمینان یابید. اگر چفت درب شکسته یا ایرادی دارد، آن را با یک چفت نو تعویض کنید.

لولا های درب دستگاه بر روی چهارچوب پایینی ماشین می چرخد. این لولاها، درب ظرفشویی ال جی را باز نگه می دارند و اجازه می دهند تا درب آن باز و بسته شود. اگر لولا های دستگاه خمیده یا شل شده باشند درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. اگر خمیدگی یا ایرادی در لولا ها مشاهده کرده اید، لولا های درب ماشین را تعویض کنید.

درزگیر درب ماشین ظرفشویی، لاستیکی است که دور درب دستگاه کشیده شده است. این درزگیر بر روی درب ماشین ظرفشویی ال جی می باشد تا هنگام کار کردن ماشین، آبی از آن نشت نکند. اگر این لاستیک پاره، فرسوده، جابه جا یا صدمه دیده باشد، باید تعویض شود چرا که درزگیر می تواند باعث درست بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی شود.

• سرویس ماشین ظرفشویی ال جی که صدای غیر معمول دارد

یک پمپ معیوب می تواند دلیل صدای غیر معمول باشد. عملکرد پمپ این است که بر بازو های آب پاش فشار وارد می کند و در بیشتر مدل ها برای تخلیه ی آب هم کاربرد دارد. پمپ در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی ال جی قرار دارد و معمولا شامل دو بخش جداگانه است؛ بخشی برای شستشو یا چرخش و بخش دیگر برای تخلیه آب و خشک کردن می باشد.

اطمینان یابید که بازو های آب پاش آزادانه چرخش داشته و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی نداشته باشند.اگر بازو ها لق باشند، سپس بخش مرکزی یا مرکز چرخش بازوی آب پاش ممکن است ساییده و آسیب ببیند و در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب پاش باشد.
یکی دیگر از دلایل صدای غیر معمول ظرفششویی ال جی می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند. هر یک از این قطعات می توانند شل شده یا فرسوده شوند و باعث عملکرد نادرست بازوی آب فشان شود.

⦁تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی که آب را تخلیه نمی کند.

یکی از علت های اصلی ماشبن ظرفشویی ال جی که آب را تخلیه نمی کند،گرفتگی فیلتر است. در تعمیر ظرفشویی ال جی در اولین اقدام شما باید بررسی فیلتر در مخزن باشد. این امر شایع ترین علت و ساده ترین کار برای رفع آن می باشد.ابتدا سبد پایین تر ماشین ظرفشویی ال جی را خارج کنید سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن آن به سمت چپ و بلندکردن، خارج کنید.حالا فیلترها را خوب تمیز کنید. با آب گرم و صابون، هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده است را بشویید.

لوله تخلیه ظرفشویی ال جی محل خوبی برای بررسی های بعدی می باشد.این لوله در زیر سینک آشپزخانه شما متصل می باشد.بعید است که قطعه بزرگی از مواد غذایی در این لوله ها باقی بماند اما آبی که از ماشین ظرفشویی تخلیه می شود امکان دارد چربی ها و باقی مانده مواد غذایی که در لوله ها جریان دارد را سرد و جامد کرده و به لوله سفت بچسبد و باعث ایجاد انسداد شود.قبل از درآوردن شلنگ، آن را فشار دهید تا ببینید که آیا می توانید جامدات داخل شلنگ را شکسته و از بین ببرد. سپس ماشین ظرفشویی را بر روی برنامه ای که داغ ترین درجه دمای آب را دارد اجرا کنید تا بقیه بقایا را بشوید و تمیز کند.

ممکن است پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی شما خراب باشد.پمپ های شستشو و تخلیه بر روی یک ماشین ظرفشویی در بعضی اوقات به مخزن متصل می شوند و بنابراین همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارند . یکی از کارهایی که در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی که مشکل تخلیه دارد ابتدا پمپ تخلیه را خارج کرده و سپس آن را تعویض می کنند.

•ظرفشویی شروع به کار نمی کند.

•ماشین ظرفشویی ال جی ظروف را تمیز نمی کند.

•ظروف داخل دستگاه خشک نمی شود

•دکمه های دستگاه کار نمی کند.

جهت مطالعه در مورد مطالب آموزشی برای نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی می توانید مقالات زیر را مطالعه فرمایید :

۱- ۱۱نکته مهم تعمیر ماشین ظرفشویی

۲- چگونه تعمیر ماشین ظرفشویی را انجام دهیم

۳- تعمیر ماشین ظرفشویی خود را انجام دهید

۴- برای تعمیر ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

۵- نکات مهم برای ماشين ظرفشويي

چرا ماشین ظرفشویی الجی روشن نمیشه؟

وجود اشکال در سلکتور ظرفشویی، آسیب دیدگی رله ظرفشویی، خراب شدن سوئیچ قفل درب ظرفشویی، نقص فنی در تایمر یا برد الکترونیکی ظرفشویی و پریدن فیوز حرارتی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی است.

چرا ماشین ظرفشویی الجی کدر میشوره؟

استفاده از پودر یا قرص یا مایع جلای دهنده تاریخ گذشته، محکم بسته نبودن درب مخزن نمک، نشت آب نمک از مخزن نمک به محفظه شستشو کم بودن مایع جلادهنده نسبت به کثیفی ظروف و تنظیم نبودن میزان سختی آب ماشین باعث کدر شدن ظروف می شود.

Back To Top