skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند| وقتی ماشین ظرفشویی شما نتواند آب باقی مانده را تخلیه کند، این امر می تواند خیلی ناامید کننده باشد. آب مصرف شده پس از آنکه در ماشین ظرفشویی باقی می ماند بوی بدی می گیرد. این امر باعث می شود هنگام باز کردن درب ماشین ظرفشویی، ماندن در آشپزخانه غیر قابل تحمل شود.

قبل از اینکه از یک تکنسین حرفه ای برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید بهترین راه این است که چگونگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را خودتان بلد باشید. تعمیر ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند آنقدرها که همه فکر می کنند هم کار پیچیده ای نیست.

مدل های مختلفی از ماشین ظرفشویی سامسونگ وجود دارد و این ممکن است در روند تعمیرات کمی تغییر ایجاد کند. در این مقاله، مروری کلی بر راه حل های موجود برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند ارائه می دهیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند

پیدا کردن مشکلی که چرا ماشین ظرفشویی سامسونگ شما به درستی آبکشی نمی کند، اولین مرحله برای رسیدن به یک راه حل است. در اینجا برخی از نقص ها در تخلیه آب آورده شده که ممکن است روند تخلیه آب دستگاه را محدود کنند:

۱. بررسی شلنگ تخلیه در تعمیر ظرفشویی سامسونگ

شلنگ تخلیه، ماشین ظرفشویی شما را به محل دفع آب های کثیف متصل می کند. معمولا این شلنگ در زیر سینک شما قرار دارد. در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند شلنگ تخلیه بررسی می شود و هر گونه گرفتگی آن آزاد می شود.عدم تخلیه درست ناشی از شلنگ تخلیه ی معیوب است که می تواند به دو صورت رخ دهد:

– گرفتگی توسط خرده های غذا

– وجود مانع در آبکشی به دلیل پیچ خوردگی در شلنگ

– پیچ خوردگی می تواند باعث ایجاد سوراخ در شلنگ شود. نشانه هایی از نشتی آب در شلنگ تخلیه در جایی که پیچ خوردگی وجود دارد مشکل را آسان می سازد چرا که آن همان مشکل می باشد. اگر پیچ خوردگی بدی ایجاد شده است ما توصیه می کنیم شلنگ تخلیه خود را تعویض کنید.

اگر خرد کن مواد غذایی دستگاه شما معیوب باشد،خرد های مواد غذایی در ماشین ظرفشویی شما می تواند موجب انباشته شدن و در نتیجه گرفتگی در شلنگ تخلیه شود. برای برطرف کردن این مشکل شلنگ تخلیه را از پمپ جدا کنید و آن را تمیز کنید. با این حال، این یک راه حل موقت است چرا که اگر خرد کن مواد غذایی دستگاه شما تعمیر نشود، شلنگ تخلیه مجددا توسط خرده های مواد غذایی گرفتگی پیدا می کند.

بررسی شلنگ تخلیه در تعمیر ظرفشویی سامسونگ-۲. لوله ی تخلیه

لوله تخلیه در نزدیکی موتور دستگاه قرار دارد. این لوله ها مسئول هدایت فاضلاب به خارج از ماشین ظرفشویی شما و جلوگیری از برگشت جریان این فاضلاب می باشند. بیشتر اوقات گرفتگی های ناشی از خرده های مواد غذایی در لوله ها خروج آب از ماشین ظرفشویی را محدود می سازند.در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ این لوله بیرون آورده می شود و آشغال های درون آن را تمیز می شود.

با این حال اگر متوجه شوید که لوله ایرادی دارد، شما باید آن را تعویض کنید. لوله های معیوب قابل تعمیر نیستند. بیشتر لوله های معیوب آب های کثیف را مجددا به ماشین ظرفشویی برمی گردانند یا به طور کامل باز نمی شوند تا تمام فاضلاب از ماشین خارج شود.

برای تشخیص اینکه آیا لوله قسمت معیوب دستگاه می باشد، شلنگ تخلیه را خارج کنید و ماشین ظرفشویی را با آب پر کنید و سعی کنید آن را تخلیه کنید. از یک سطل استفاده کنید تا آب تخلیه شود. در طول فرآیند تخلیه شما قادر به دیدن باز شدن شیر آب خواهید بود و پس از تخلیه آب هم این شیر بسته نمی شود یا به طور کامل تخلیه نخواهد شد.

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی-۳. پمپ تخلیه و موتور در تعمیر ظرفشویی سامسونگ

معیوب بودن پمپ در مدل های ماشین ظرفشویی سامسونگ یک اتفاق نادر است، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. پمپ تخلیه برای تخلیه ی آب از ماشین ظرفشویی از یک پروانه استفاده می کند. پمپ می تواند به دلایل متعددی ایراد پیدا کند.

یک شیء خارجی (در اکثر موارد خرده های شیشه) پمپ را مسدود کرده است. هنگام شروع چرخه شستشو شما می توانید صدای کلیک کلیک خفیفی از موتور بشنوید. این صدا حاکی از آن است که شیء خارجی در پمپ تخلیه می باشد.

شما می توانید با قطع شلنگ تغذیه و هر اتصال دیگری که می تواند هنگام چرخش ماشین ظرفشویی صدمه دیده باشد، این مشکل را برطرف کنید. پیچ های صفحه پایه ی ماشین ظرفشویی خود را باز کنید، سپس سويیچ جریان آب را قطع کنید.

معمولا پمپ توسط پیچ ها در جای خود نگه داشته می شوند. پیچ های آن را باز کنید و آن را بیرون بکشید. شما باید هنگام باز کردن پیچ ها و همچنین هنگام کشیدن پمپ به بیرون دقت کنید. اگر هنگام بیرون کشیدن پمپ متوجه هر نوع مانعی بر سر راه آن شده اید، سپس بررسی کنید که آیا پیچی یا هر نوع اتصالی وجود نداشته باشد که پمپ را نگه دارد.

پروانه را برای وجود هر نوع مانعی از خرده های مواد غذایی گرفته تا اشیاء خارجی دیگر، چک کنید. شما به سادگی می توانید با از بین بردن خرده های مواد غذایی آن را تمیز کنید. سپس سعی کنید پروانه را با انگشت خود بچرخانید تا ببینید که به درستی می چرخد یا خیر.

عدم عملکرد موتور یا عملکرد اشتباه آن می تواند باعث عدم تخلیه ی ماشین ظرفشویی سامسونگ شما باشد. بررسی کنید که موتور در جهت درست بچرخد. اگر موتور چرخش ندارد سپس با استفاده از یک متر چک کنید که آیا مدار به پایانه ها می رسد یا خیر.

در صورتی که جریان در پایانه ها وجود داشته باشد سپس پمپ تخلیه ی شما کار نمی کند چرا که در سیم پیچ موتور مشکلی وجود دارد یا موتور شما قفل شده است. در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ،  موتور قفل شده تعویض می شود.

اگر جریان به پایانه ها نمی رسد، سپس ممکن است مشکل از کنترل الکتریکی، تایمر، یا سويیچ های درب دستگاه باشد. اگر با اتصالات و مدار های الکتریکی آشنا نمی باشید، به یک تعمیرکار حرفه ای ظرفشویی نیازمند خواهید بود.

۴. تایمر

تایمر معمولا در کنترل پنل ماشین ظرفشویی شما قرار گرفته است. تایمر، موتور و همچنین سلونويید تخلیه را کنترل می کند. ماشین ظرفشویی  شما احتمالا به دلیل تایمر معیوب، آب کثیف را تخلیه نمی کند. ما توصیه می کنیم که تایمر معیوب را تعویض کنید.

در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که آب را تخلیه نمی کند، اگر تایمر شما معیوب باشد، ماشین ظرفشویی را سیم کشی مجدد می کنند. ماشین ظرفشویی های متفاوت نمودار سیم کشی های متفاوتی دارند. شما قادر خواهید بود تا اتصالات دقیق تایمر که سیستم تخلیه را مدیریت می کنند، را پیدا کنید. شما می توانید با بررسی تداوم جریان مشکل را شناسایی کنید.

اگر جریان به تایمر می رسد اما جریان را نشان نمی دهد، سپس تایمر معیوب است. اگر جریان خارج است، سپس سیم را دنبال کنید تا جایی که پیدا کنید جریان کجا قطع می شود. اگر ایرادی در سیم کشی وجود دارد، شما می توانید سیم ها را تعویض کنید.

تایمر ماشین ظرفشویی-۵. دفع زباله

سیستم دفع زباله ممکن است علت تخلیه نکردن آب باقی مانده ی ماشین ظرفشوییسامسونگ شما باشد. این مشکل ممکن است در طول نصب و راه اندازی دستگاه یا مسدود شدن آن اتفاق بیفتد. لوله ی تخلیه ضایعات زباله شامل یک درپوش سخت است که می تواند سیستم آبکشی را محدود کند.

در بیشتر موارد، این اتفاق برای دفع زباله های تازه نصب شده اتفاق می افتد. درپوش را بر دارید و بررسی کنید که مشکل تخلیه ی آب برطرف می شود یا خیر. اگر از ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، سپس ممکن است بخواهید دستگاه دفع زباله را برای گرفتگی آن چک کنید.

شلنگ تخلیه را در بیاورید و بست (قسمت تاشو) دستگاه دفع زباله و شلنگ تخلیه را تمیز کنید. چک کنید که آیا این خرده های مواد غذایی که گرفتگی ایجاد کرده اند، از ذرات بزرگتر مواد غذایی می باشند. اگر این گونه است، سپس شما همچنین نیاز به بررسی خردکن مواد غذایی دستگاه هم دارید.

۶. توپی دستگاه

بعضی اوقات متوجه می شوید که ماشین ظرفشویی شما آبکشی می کند، اما بعد از مدتی شما در کفه ی ماشین ظرفشویی خود آب مشاهده می کنید. این ممکن است ناشی از برگشت جریان آب از تخلیه آب ماشین ظرفشویی باشد.

توپی چک کننده دستگاه یک توپ پلاستیکی کوچک در دریچه بازرسی است که از برگشت جریان آب فاضلاب جلوگیری می کند. وقتی این توپی گیر می کند، تخلیه آب توسط دریچه بازرسی محدود می شود. با استفادده از یک پیچ گوشتی این توپی را آزاد کنید و به آن روان کننده اسپری کنید.

۷. گرفتگی سبد آبکشی

این شایع ترین علت مشکلات مربوط به تخلیه آب در بسیاری از ماشین های ظرفشویی می باشد که در تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ هم در نظر گرفته می شود. سیستم آبکشی شامل یک فیلتر است که از ورود خرده های مواد غذایی جلوگیری می کند.

به طور دستی تمام آب های باقی مانده را برای بیرون کشیدن سبد آبکشی تخلیه کنید. شما باید هنگام انجام این کار مراقب باشید چرا که ممکن است خرده های شیشه دلیل گرفتگی سبد آبکشی دستگاه باشند.

سبد آبکشی توسط پیچ و مهره ها در جای خود قرار گرفته است. آنها را باز کنید سپس سبد را در بیاورید و اطراف فیلتر را تمیز کنید.

نتیجه گیری

عیب یابی کردن بخش گیج کننده تعمیرات سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی شما می باشد. وقتی مشکل را شناسایی کردید، برطرف کردن آن در صورت داشتن ابزار های مناسب، کار پیچیده ای نیست. پیچیدگی هایی فنی در رابطه با سیستم تخلیه وجود دارد که در این صورت به یک تعمیرکار حرفه ای ظرفشویی در این زمینه نیاز خواهید داشت.

در رابطه با پیچیدگی های سیستم تخلیه که عمدتا از قسمت کنترل پنل دستگاه نشات می گیرد، توصیه می شود اگر نمی دانید این مشکل را چگونه حل و فصل کنید با یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

مطالب مرتبط:

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top