skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ | با توجه به پیشرفت جهان ، امروزه انسان ها وابستگی خاصی نسبت به لوازم خانگی خود پیدا کرده اند. تصور اینکه یک روز بدون یخچال و یا ماشین لباسشویی و یا دیگر لوازم خانگی سر کنیم بسیار دشوار است. یکی از وسایلی که بیش تر مردم با آن در آشپزخانه سروکار دارند و برای شستن ظروف خود به آن عادت کرده اند ، ماشین ظرفشویی است. اما این وسایل نیز مانند تمام ساخته های دست بشر ممکن است دچار ایراد و اشکال شود . در این مقاله سعی میکنیم به علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم. پیشنهاد میکنم قبل از انجام تعمیر ماشین ظرفشویی خود با مشاوران تعمیرات سایت تماس بگیرید . ما شما را به بهترین شکل راهنمایی خواهیم کرد.

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ
علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

تسمه پمپ آب ماشین ظرفشویی

ممکن است تسمه پمپ آب جرم بگیرد یا پاره شود. با این حال، تعداد کمی از ماشین های ظرفشویی تسمه ی پمپ آب دارند، بهتر است برای مدل ظرف شویی خود پرس و جو کنید تا مشخص شود که دارای تسمه پمپ آب می باشد یا خیر.

برای دسترسی به تسمه پمپ آب، پنل پایینی را بردارید، تسمه پمپ آب در پایین موتور واقع شده است. اگر این تسمه جرم گرفته یا پاره شده است، آن را عوض کنید.

دریچه (سوپاپ) ورودی آب

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند از دریچه ورودی آب باشد. دریچه ورودی آب برای ورود آب به ماشین ظرفشویی باز می شود. اگر این دریچه مسدود شده یا معیوب باشد، ماشین ظرفشویی برای درست تمیز کردن ظروف به اندازه کافی آب نمیگیرد. اگر دریچه ورودی آب مسدود شده است، آن را عوض کنید. این دریچه را تمیز نکنید، تمیز کردن آن احتمال دارد بیشتر به آن صدمه زند. توصیه میشود قبل از هر گونه اقدام در خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ با تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

بازوی آب پاش مرکزی

بازوی آب پاش مرکزی، آب را به ظروف در قفسه ی بالا هدایت می کند. اگر آب نتواند به طور صحیح از طریق بازوی آب پاش مرکزی جریان یابد، ظروف در قفسه ی بالایی خوب تمیز نخواهند شد.

با گذشت زمان، ممکن است ذرات غذا در سوراخ های ریز بازوی آب پاش گیر کنند. اگر ظرف هایتان تمیز نشده اند، ممکن است بازوی آب پاش مسدود شده باشد. برای باز کردن بازوی آب پاش مرکزی، بازوی آب پاش را خارج کنید و تمام ذرات غذایی را از سوراخ های آن بیرون بکشید، اگر بازو تمیز نمی شود آن را عوض کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که بازوی آب پاش مرکزی با لوله تامین آب به درستی چفت شده است.

بازوی آب پاش پایین

بازوی آب پاش پایینی، آب را به ظروف در قفسه ی پایین تر هدایت می کند. اگر آب نتواند به طور صحیح از طریق بازوی آب پاش پایین جریان یابد، ظروف در قفسه ی پایین تر خوب تمیز نخواهند شد.

با گذشت زمان، ممکن است ذرات غذا در سوراخ های ریز بازوی آب پاش گیر کنند. اگر ظرف هایتان تمیز نشده اند، ممکن است بازوی آب پاش مسدود شده باشد. برای باز کردن بازوی آب پاش پایین، بازوی آب پاش را خارج کنید و تمام ذرات غذایی را از سوراخ های آن بیرون بکشید، اگر بازو تمیز نمی شود آن را عوض کنید.

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ
علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

بازوی آب پاش بالا

بازوی آب پاش بالا، آب را به ظروف در قفسه ی بالا هدایت می کند. اگر آب نتواند به طور صحیح از طریق بازوی آب پاش بالا جریان یابد، ظروف در قفسه ی بالایی خوب تمیز نخواهند شد.

با گذشت زمان، ممکن است ذرات غذا در سوراخ های ریز بازوی آب پاش گیر کنند. اگر ظرف هایتان تمیز نشده اند، ممکن است بازوی آب پاش مسدود شده باشد. برای باز کردن بازوی آب پاش بالا، بازوی آب پاش را خارج کنید و تمام ذرات غذایی را از سوراخ های آن بیرون بکشید، اگر بازو تمیز نمی شود آن را عوض کنید.

 پمپ گردش آب

پمپ گردش آب با به کارگیری از یک موتور و پروانه از طریق بازوهای آب پاش ، آب را به بالا به جریان در می آورد. اگر این پمپ معیوب باشد، ظروف به خوبی تمیز نمی شوند.  اگر موتور هیچ سر و صدایی نکند یا تنها صدای وز وزی بعد از پر شدن ماشین ظرفشویی داشته باشد، ممکن است موتور بسوزد.

ابتدا، مطمین شوید که موتور  روشن است. ثانیا، برای اینکه مطمئن شوید پروانه می تواند بچرخد، چک کنید که پمپ آشغال نگرفته باشد. اگر موتور روشن باشد و پمپ را آشغال نگرفته باشد، احتمالا موتور نیاز به تعویض دارد. حواستون باشد که پمپ گردش آب احتمال دارد نیاز به تعویض داشته باشد اگر چه خیلی از آنها بدون تعویض به خوبی کار کرده اند.

 مونتاژ پمپ و موتور

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند از مونتاژ پمپ و موتور باشد . موتور برای انتقال دادن آب به سمت بالا از طریق بازو های آب پاش پروانه ای را هدایت می کند. اگر موتور نقصی داشته باشد، پروانه ی پمپ شکسته شده باشد یا بخشی از پمپ مسدود باشد، ظروف به خوبی تمییز نخواهند شد. مطمئن شوید که پمپ گردش آب کار می کند و موتور روشن است. اگر پمپ کار می کند و موتور هم روشن است اما هنوز دستگاه کار نمی کند، پمپ و موتور را عوض کنید.

پروانه همزن

پروانه همزن یک تیغه ی پلاستیکی کوچک است که از طریق بازوهای آب پاش ، آب را به سمت بالا هدایت می کند. اگر این پروانه شکسته شده باشد یا بعضی از بال هایش افتاده باشد؛ احتمال دارد نتواند نیروی کافی برای هدایت آب به سمت بالا را ایجاد کند.

در اکثر مدل ها شما می توانید پروانه ی همزن را به طور مجزا از پمپ و موتور تعویض کنید. برای قابل تعویض بودن پروانه ی شماره مدل خود پرس و جو کنید. اگر پروانه را نتوانیم به طور مجزا تعویض کنیم، شما باید مونتاژ پمپ را کلا عوض کنید.

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ
علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

موتور پمپ گردش و تخلیه آب

پمپ گردش آب از یک موتور و پروانه استفاده میکند تا از طریق بازو های آب پاش ، آب را به بالا هدایت کند. اگر پمپ گردش آب معیوب باشد، ظروف به خوبی تمیز نمی شوند. اگر موتور هیچ سر و صدایی نکند یا تنها صدای وز وزی بعد از پر شدن ماشین ظرفشویی داشته باشد، ممکن است موتور بسوزد.

ابتدا، مطمین شوید که موتور  روشن است. ثانیا، برای اینکه مطمین شوید پروانه می تواند بچرخد، چک کنید که پمپ آشغال نگرفته باشد. اگر موتور روشن باشد و پمپ را آشغال نگرفته باشد، احتمالا موتور نیاز به تعویض دارد. حواستون باشد که پمپ گردش آب احتمال دارد نیاز به تعویض داشته باشد اگر چه خیلی از آنها بدون تعویض به خوبی کار کرده اند.

بازوی پروانه ای آب پاش بالا

بازوی آب پاش بالا، آب را به ظروف در قفسه ی بالا هدایت می کند. اگر آب نتواند به طور صحیح از طریق بازوی آب پاش بالا جریان یابد، ظروف در قفسه ی بالایی خوب تمییز نخواهند شد و این میتواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد.

با گذشت زمان، ممکن است ذرات غذا در سوراخ های ریز بازوی آب پاش گیر کنند. اگر ظرف هایتان تمیز نشده اند، ممکن است بازوی آب پاش مسدود شده باشد. برای باز کردن بازوی آب پاش بالا، بازوی آب پاش را خارج کنید و تمام ذرات غذایی را از سوراخ های آن بیرون بکشید، اگر بازو تمیز نمی شود آن را عوض کنید.

 

تعمیرات سایت تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی با ۳۴ سال تجربه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی و تعمیر ظرفشویی با ضمانت ۹۰ روزه این اطمینان را به شما میدهد تا کلیه لوازم خانگی شما را در ۸۶ برند تعمیر کند.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top