skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چای ساز تفال یکی از معتبر ترین برندهای چای ساز به شمار می رود، با این حال به دلایلی همچون عدم گرم شدن، نشت آب، یا مشکلات مرتبط با سیم برق و قطعات داخلی ممکن است به خدمات تعمیر چای ساز تفال نیاز پیدا کنید.

برای تشخیص اینکه آیا نیاز به تعمیر چای ساز ندارید یا مسئله جدی‌تری وجود دارد، باید به عیب یابی چای ساز بپردازید؛ در ادامه بیشتر به تعمیر چای ساز تفال پرداخته ایم.

عیب یابی و تعمیر چای ساز تفال

در طول استفاده از چای ساز تفال، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که نیازمند تعمیرات هستند. این مشکلات شامل خاموش شدن پیش از جوشیدن آب، ایجاد سر و صدا، وجود تکه های گچی در آب، نشت آب، و موارد مشابه می‌شوند. در ادامه به برخی از این موارد و راه‌حل‌های ممکن پرداخته می‌شود.

بیشتر بدانید: بررسی ۷ علت روشن نشدن چای ساز

عیب یابی و تعمیر چای ساز تفال

علت خاموش شدن چای ساز تفال پیش از جوش آمدن آب

یکی از مشکلاتی که می تواند شما را نیازمند به خدمات تعمیر چای ساز تفال کند، خاموش شدن چای ساز پیش از جوش آمدن آب است.

این مشکل ممکن است ناشی از خرابی ترموستات باشد که وظیفه تنظیم درجه حرارت آب را بر عهده دارد. در صورت خرابی ترموستات باید این قطعه تعویض گردد زیرا قابل تعمیر نیست.

علت اتومات نکردن چای ساز تفال

یکی دیگر از موارد مرتبط با ترموستات دستگاه این است که آب جوش بیاید اما دستگاه خاموش نشود. در این حالت نیز باید دستگاه را به خدمات تعمیر چای ساز تفال بسپارید زیرا به احتمال زیاد ترموستات خراب شده باشد.

البته ممکن است اتصال در دکمه دستگاه یا برد نیز وجود داشته باشد اما در هر صورت افراد ماهر باید دستگاه شما را مورد بررسی و عیب یابی قرار بدهند.

علت اتومات نکردن چای ساز تفال

سر و صدای زیاد چای ساز تفال

ممکن است هنگام کار با چای ساز تفال با سر و صدای زیاد از آن مواجه شوید؛ اگر دستگاه شما نو باشد این سر و صدا طبیعی است ولی اگر از عمر آن گذشته مشکل متفاوت است.

سر و صدای چای ساز می تواند به دلیل خرابی المنت باشد و پس از آن ایجاد مشکلاتی برای بدنه دستگاه مطرح است که درهر صورت برای عیب یابی بیشتر دستگاه را باید به خدمات تعمیر چای ساز تفال بسپارید.

علت روشن نشدن چای ساز تفال

اگر درخواست شما برای تعمیر چای ساز تفال ناشی از روشن نشدن دستگاه است باید به شما گفت که این مشکل می تواند ناشی از خرابی کابل یا منبع تغذیه دستگاه باشد.

ابتدا پیشنهاد می شود که دستگاه را به یک پریز دیگر نیز متصل کنید؛ اگر مشکل حل نشد دستگاه باید عیب یابی شود و حتی ممکن است خرابی المنت یا برد دستگاه نیز مطرح باشد.

خرابی های بدنه چای ساز تفال

مشکل دیگری که می تواند در چای ساز تفال رخ دهد و شما را نیازمند تعمیر چای ساز تفال کند، خرابی ها بدنه دستگاه است.

این موارد می تواند به صورت زیر باشد:

  • خرابی کفی: قسمت کفی حاوی المنت دستگاه است و در صورت خرابی این قسمت، چای گرم نخواهد شد و نیاز به خدمات تعمیر چای‌ساز تفال خواهید داشت.
  • وجود ترک در بدنه: در صورت ترک در قسمت قوری یا کتری چای‌ساز تفال، ممکن است با مشکل نشت آب روبرو شوید.
  • رسوب گرفتگی: در صورت وجود رسوب در بدنه با تکه های گچ در آب مواجه خواهید شد یا شاید چای خوش طعم نباشد که برای حل این مشکل نیز به خدمات تعمیر چای ساز تفال نیاز دارید.

علت روشن نشدن چای ساز تفال

دفترچه راهنمای چای ساز تفال

جدای از مواردی که در مورد تعمیر چای ساز تفال گفته شد، شما می توانید به دفترچه راهنمای چای ساز نیز مراجعه کنید.

در این دفترچه اطلاعات مفیدی درباره‌ی رفع اشکالات و تعمیرات احتمالی وجود خواهد داشت ولی در صورت حادتر بودن موضوع شما به خدمات تعمیر نیاز خواهید داشت.

بیشتر بدانید: عیب یابی چای ساز و کتری برقی

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر چای ساز تفال پرداخته شد؛ در صورت بروز هر کدام از این مشکلات می توانید دستگاه خود را نزد نمایندگی تفال یا تعمیرگاه های معتبر ببرید.

شما می توانید برای تعمیر چای ساز تفال به تعمیرات سایت مراجعه کنید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی  در خدمت شماست.

چرا چای ساز تفال نشتی آب دارد؟

سوراخ شدن بدنه و از بین رفتن آب بندی و عایق اطراف چای ساز تفال به دلیل بالا رفتن بیش از حد حرارت درنتیجه خرابی سنسور و المنت حرارتی از دلایل نشتی آب است.

دلیل سرد بودن چای در چای ساز تفال چیست؟

المنت در چای‌ساز تفال جریان الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند و این گرما باعث گرم شدن آب و همچنین دم کشیدن چای می‌شود. اگر این قطعه خراب شده باشد چایی سرد مانده و اصطلاحا دم نمی کشد.

4.8/5 - (60 امتیاز)

This Post Has 66 Comments

    1. باسلام
      اگر کتری چای ساز شما آب می دهد احتمال دارد فلز زیر کتری داغ شده و صفحه پلاستیکی را ذوب کرده باشد. این اتفاق بیشتر در مورد چایساز های با بدنه پلاستیکی رخ می دهد زیرا پس از مدتی قسمت طلق پلاستیکی دستگاه و درنتیجه آب بندی آن از بین می رود و چایساز دچار نشتی می شود.

      1. با سلام، باتوجه به داغ ماندن سینی زیر چایساز درصورت تو برق بودن، اگر بمدت دو یا چند روز تو برق باشد، ایا حادثه افرین است؟

        1. سلام کتری چایساز من از قسمت درجه پلاستیکی هر دو طرف بعد از جوش آمدن آب می‌دهد. احتمالا بخاطر جرمگیری کتری قسمت درجه ها از بدنه باز شدن. آیا امکان تعمیر وجود دارد؟

  1. سلام
    المنت چای سازمون خراب شده و مدل چای سازمون دقیقا همینی هست که تو عکس گذاشتین
    المنت جهت فروش موجود هست یا نه؟

    1. باسلام

      برای اطلاع از موجودی قطعه مورد نیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

    1. باسلام

      سرکار خانم رضایی عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

  2. سلام چایساز تفال از این ولوم دارها گرفتم قسمت کفی چایساز مربوط به تایمر و همچنین کلید خاموش روشن وارمر قوری ثابت هست وهمش روشنه تایمر هم کار نمیکنه علت چیه چرا کلید مربوط به وارمر قوری ثابت میمونه و نمیشه خاموش کرد برمیگرده سر جاش لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام
      گر بخارات آب به مدار دستگاه برسد عملکرد دکمه ها را مختل می کند. در هر صورت دستگاه شما نیاز به بررسی توسط تعمیرکار دارد.

      برای مشاوره رایگان در رابطه با نوع مشکل چایساز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

  3. سلام خسته نباشید
    من یک چای ساز تفال مدل BK263044 دارم که بدنه آن از دوطرف نشانگر طلق پلاستیکی نشت آب دارد با چسب دوقلو هم درست نشد راهنمایی می فرمایید باید کل بدنه تعویض شود یا راه دیگری هم دارد؟

    1. باسلام

      دوست عزیز باید عکس چایساز خود را برای ما ارسال کنید.

      برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

    1. معمولا شرکت ها پیچ ها را جوری طراحی میکنند که فقط تعمیرگاه مجاز میتونه بازش کنه و ابزار مخصوص مثل ستاره ای یا مثلثی نیاز داره .

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی و هزینه قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      1. باسلام

        دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  4. سلام چایی ساز من مارک تفال است یک سال است ک دارم و هدیه عروسیم میباشد ولی پس از یکسال پس از شستن و جرم گیر کردنش متاسفانه از زیر آن دیگر آب پس میدهد آیا امکان درست شدن آن وجود دارد؟

  5. سلام چایی ساز من مارک تفال است یک سال است ک دارم و هدیه عروسیم میباشد ولی پس از یکسال پس از شستن و جرم گیر کردنش متاسفانه از زیر آن آب میدهد آیا امکان درست شدن آن وجود دارد؟

    1. باسلام

      دوست عزیز نیاز به ارسال تصویر از دستگاه شما است.

      لطفا با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  6. سلام من کتری چای سازم خراب شده نو این کتری چنده من اراکم چطوری میتونم تهیه کنم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  7. با سلام
    کتری چای ساز با مارک مستر که همه بدنه فلزی نیست و دو طرف آن پلاستیک شفاف جهت دیدن میزان آب تعبیه شده است که از اطراف آن آب پس میدهد با چسب مزدا هم امتحان کردم لیکن بعد از مدتی مجدد آب پس میدهد .
    آیا قابل تعمیر است
    آیا کتری جدا و سالم آن جهت خریداری در بازار موجود است
    آیا در جنوب شهر و اطراف خیابان پیروزی هم شعبه ای دارید . با تشکر

    1. در چای ساز زمانی که خود اون قسمت(آبنما)نشتی پیدا میکند یا خود آبنما باید تعویض گردد یا بدنه برای راهنمایی بیش تر با ما تماس بگیرید

  8. سلام
    کتری چای ساز تفال (اصل سری اول) من هم از قسمت طلق پلاستیکی (یک طرف) نشتی داره طلق از قسمت گوشه پایین بصول یک سانت از بدنه جدا شده و هنگام جوش آمدن آب نشتی میده لطفا برای رفع ایراد راهنمایی کنید

      1. سلام. منم مشکل پوسیدگی طلق چایساز تفال رو دارم. گفتید باید بدنه عوض شه ولی نگفتید از کجا و چطور.
        لطفاً راهنمایی کنید .
        با تشکر

      2. منظور از تعویض بدنه،تعویض همان نشانگر پلاستیکی هست که آب پس می دهد؟و در صورت مثبت بودن پاسختان آیا نشانگر آنرا دارید؟

  9. سلام ،باتشکراز شما ،المنت کف کتری چایساز تفال سوخته است .ایا قابل تعویض است؟؟ ممنون می شوم اگه راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام متاسفانه در مورد سوختن المنت کف کتری چایساز امکان تعمیرات چایساز تفال وجود ندارد.

    1. ممکن است آبندها چای ساز از بین رفته باشد. به منظور خدمات بهتر عیب یابی چای ساز تفال لطفا عکس دستگاه را به شماره تلگرام شرکت ارسال کنید.

  10. سلام،آیا کل صفحه زیرین چایساز تفال موجود هست؟ چایساز ما تفال اصل هست منتها طی سالیان استفاده صفحه زیر قوری و کتری بر اثر حرارت کم کم خرد شده،قاب یا کل صفحه مورد نیاز هست،راهی وجود داره؟

    1. سلام

      بله موجود است می توانید از فروشگاه اینترنتی قطعات یدکی لوازم خانگی تعمیرات سایت آن را تهیه نمایید.

  11. سلام خسته نباشید من تازه ازدواج کردم .و چای ساز تفال دارم نمیدونم مدلش چیه ولی روی کاتولیگش نوشتهkt_2000. ,اصلا ازش راصی نیستم چون از همون اول که استفاده کردم کتریش مشکل داشت..هر دفعه درستش کردم بعد سه بار روشن کردن دوباره خراب شد که دیگه الان نمیشه درستش کرد .کلیدروی کتری رو که میزنم اصلا کار نمیکنه .مقل اینکه فلز زیر کتری اب شده..ازتون خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید من چطور میتونم کتریشو درست کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top