skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

انواع چیلر تراکمی

انواع چیلر تراکمی | چیلرها در حالت پایه به دو دسته چیلر های جذبی و چیلر های تراکمی تقسیم بندی می شوند.چیلر های تراکمی بر اساس سیستم خنک کننده کندانسور خود به سه دسته چیلر هوا خنک ، چیلر آب خنک و تبخیری تقسیم می شود.در چیلر آب خنک کندانسور در مجاورت آب خنک می شود و سپس آب به برج خنک کننده می رود و گرمای خود را از دست می دهد.در چیلر هوا خنک کندانسور به وسیله فن های تعبیه شده خنک می شود و دیگر نیازی به آب ندارد.

انواع چیلر تراکمی
انواع چیلر تراکمی

انواع چیلر تراکمی بر اساس سیستم کمپرسور

روش دیگر دسته بندی چیلر تراکمی سیستم فشرده سازی مبرد در کمپرسور است که به چهار دسته تقسیم میشود.

۱- کمپرسور پیستونی:

این نوع از کمپرسور ها با حرکت رفت و برگشتی پیستون کار میکنند و به چیلر تراکمی که از این استفاده می کنند چیلر تراکمی رفت و برگشتی گفته می شود.این مدل کمپرسور از سیلندر و پیستون تشکیل شده است و کار آن فشرده کردن و داغ کردن مبرد و فرستادن آن به سمت کندانسور است. این سیستم کاری معمولا ارزان قیمت تر از سایر مدل ها می باشد و ظرفیت تبرید ۲۰ تا ۱۲۵ تن تبرید را دارد.

۲- سانتریفیوژ یا گریز از مرکز :

این نوع کمپرسور بسیار شبیه به پمپ سانتریفیوژ کار می کند و میتواند در ابعاد کوچک سرمایش بالایی تولید کند. توان سرمایشی آن بین ۱۵۰ تا ۲۴۰۰ تن می باشد و این قابلیت را دارد تا ظرفیت آن را با توجه به نیاز مصرف کننده تغییر دهیم و این امکان را به چیلر می دهد تا دماهای مختلف را با دقت ایجاد کند . این سیستم سرمایشی توان بالایی دارد و برای استفاده بلند مدت مناسب است. به این نوع چیلر های تراکمی که با این سیستم کار میکنند چیلر تراکمی سانتریفیوژ می گویند.

۳- کمپرسور مارپیچی

چیلری که از این نوع کمپرسور استفاده می کند به چیلر تراکمی اسکرو معروف است و از بقیه کمپرسور ها گران قیمت تر است . این کمپرسور از دو روتور مارپیچ تشکیل شده است . هوای محیط بیرون به داخل کشیده می شود و بین چرخدنده های یا همان رتور ها به دام میافتد . این مدل چیلر  بین ۲۵ تا ۴۵۰ تن تبرید ظرفیت دارد.اگر نیاز دارید کمپرسور شما شبانه روزی روشن باشد این کمپرسور برای شما مناسب است.

۴-کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال نسبت به سه کمپرسور دیگر راندمان بالاتری دارد ولی ظرفیت تبرید آن پایین تر است. این کمپرسور از دو تیغه به صورت مارپیچ که یکی ثابت و یکی متحرک است تشکیل شده است. با به دام افتادن گاز و حرکت تیغه مارپیچ گاز به مرور فشرده می شود.

انواع چیلر تراکمی
انواع چیلر تراکمی

تعمیرات سایت متخصص با ۳۴ سال سابقه در تعمیرات لوازم خانگی این افتخار را دارد با ارائه خدمات تخصصی در زمینه  تعمیر چیلر جذبی و تعمیر چیلر تراکمی در خدمت شما مشتریان عزیز باشد. در صورت هر گونه مشکل مابا تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

شماره تماس: ۷۷۹۰۲۲۲۰

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top