skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مایکروفرها از سیستم های متفاوتی بهره می گیرند که تولید اشعه اصلی ترین آن ها است. غذا باید جلوی اشعه بچرخد و برای این منظور از موتور گردان مایکروفر بهره گرفته می شود.

برای پخته شدن غذا در مقابل اشعه مایکروفر، سیستم موتور گردان مایکروفر یا turntable motor طراحی شده است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

سیستم موتور مایکروفر

موتور گردان مایکروفر نیروی لازم برای گرداندن صفحه دستگاه را به کوپلینگ انتقال می دهد. کوپلینگ مایکروفر یا کوپلر نیز این نیرو را به صفحه ای منتقل می کند که روی غلتک و ریل سوار است. کوپلینگ برای چرخاندن صفحه از شفت کمک می گیرد.

چرخیدن صفحه مایکروفر به پخت یکنواخت مواد غذایی کمک می‌کند. ایراد در هر کدام از اجزای این سیستمی که ذکر شد به ویژه موتور، گرم کردن یا پخت را با اشکال اساسی مواجه می کند.

سیستم موتور گردان مایکروفر

موتور گردان

موتور گردان مایکروفر معمولاً چندان بزرگ نیست، به صورت گرد و تخت است و در کف دستگاه قرار می گیرد. این موتورها به دو جهت چپ و راست می چرخند و ولتاژ کاری آن ها در اکثر دستگاه ها ۲۲۰ ولت است.

همچنین اهم سیم پیچ موتور گردان نیز بین ۱۰ تا ۲۰ کیلو اهم قرار دارد. اگر این موتور مایکروفر خراب شود، عمدتاً با سر و صدا کار می کند یا اینکه اصلاً چرخشی نخواهد داشت. موتور تعمیرپذیر نیست و در صورت خرابی باید تعویض شود.

شفت موتور مایکروفر

در سیستم موتور گردان مایکروفر شفت و کوپلینگ نقش انتقال دهنده قدرت به سینی را ایفا می کند. این قطعه ممکن است دارای چرخ دنده نیز باشد.

سر کوپلینگ درون شیارهای سینی چفت می شود و قدرت موتور کوچک کف دستگاه را به سینی ای انتقال می دهد که در دو حالت می چرخد و به پخت یا گرم کردن غذا کمک می کند.

صفحه متصل به موتور مایکروفر

صفحه متصل به موتور مایکروفر

همانطور که گفته شد، سینی نیز بخش مهم دیگری از سیستم موتور گردان مایکروفر است. این سینی معمولاً از پیرکس ساخته شده و روی شفت و ریل ها سوار می شود.

سینی گردان مایکروفر دارای ۳ زائده در قسمت زیرین است؛ این برآمدگی ها روی کوپلینگ چفت شده و سینی بر روی این ریل به گردش در می آید. همانطور که گفته شد مرکز سینی گردان ماکروفر نیز برای چفت شدن بهتر با کولینگ به صورت آج دار طراحی می شود.

ریل موتور گردان مایکروفر

سینی متصل به کوپلینگ روی ریل قرار گرفته است و این ریل به صورت دایره ای و ثابت کف دستگاه قرار دارد.

چنانچه ریل دستگاه آسیب ببیند، چرخش سینی نیز با سر و صدا یا لرزش های فراوان همراه خواهد بود. معمولاً اگر ریل ساییده شود، باید آن را تعویض کرد.

غلتک های سینی مایکروفر

غلتک های سینی مایکروفر

دست آخر اینکه حرکت سینی روی ریل با کمک غلتک انجام می گیرد. وظیفه غلتک نگه داشتن سینی بر روی ریل است؛ بنابراین نباید ظرف کف مایکروفر را بیش از اندازه تعیین شده سنگین کرد زیرا می تواند به خرابی غلتک ها منجر شده و حرکت آن ها را با مشکل مواجه کند.

بیشتر بدانید: خطای مایکروفر سامسونگ

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد به این سؤال پاسخ داده شود که موتور گردان مایکروفر چیست؟ همانطور که اشاره شد این وسیله بخشی از سیستم چرخش سینی در کف مایکروفر است و در صورت خرابی، عمل کرد مایکروفر را کاملاً مختل می کند که در این صورت به خدمات تعمیر مایکروفر نیاز خواهید داشت.

چنانچه به خدمات تعمیر ماکروفر نیاز دارید، می توانید از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها می‌باشد که تمام خرابی‌ها و مشکلات اتو بخار مخزن دار را به‌صورت کاملا تخصصی تعمیر می‌کند تا نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top