skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

روشن نشدن جاروبرقی یکی از ایرادهای رایج در جاروبرقی است؛ علت کار نکردن جاروبرقی به موارد متعددی مربوط می شود از قطع شدن سیم دو شاخه و خرابی کلید روشن خاموش گرفته تا گرفتگی فیلتر و خرابی موتور.

در برخی از موارد علت کارنکردن جاروبرقی قابل عیب یابی در خانه است اما در برخی موارد دیگر این مشکل نیازمند بررسی و تعمیر جاروبرقی توسط افراد متخصص بوده و کار افراد عادی نیست. در ادامه به دلایل روشن نشدن جاروبرقی پرداخته ایم.

قطع شدن دوشاخه

سیم و دوشاخه برق جاروبرقی به شدت مستعد قطع شدن است. به عبارتی دیگر از آنجایی که حین جاروبرقی ممکن است سیم آن کشیده شود، به مرور قطعی هایی در آن به وجود خواهد آمد.

اگر تا قبل تر از روشن نشدن دستگاه این وسیله با خاموش روشن شدن ناگهانی مواجه شده، احتمالاً علت کار نکردن جاروبرقی به خاطر قطعی سیم از سمت دوشاخه است. در این شرایط باید با خرید دوشاخه مخصوص جاروبرقی آن را با دوشاخه آسیب دیده جایگزین کنید. البته گاهی موارد نیز قطعی از سمت سیم جمع کن دستگاه رخ می دهد.

علت کار نکردن جاروبرقی؛ قطع شدن دوشاخه

گرم شدن بیش از حد جاروبرقی

اگر دستگاه در حین کارکردن از کار افتاد و دیگر روشن نشد اجازه بدهید چند دقیقه ای بگذرد. گاهی اوقات ممکن است از دستگاه زیاد کار کشیده باشید و یا دستگاه شما برای مدت طولانی روشن مانده باشد.

در این صورت و به دلیل گرمای بسیار بالا ترموستات دستگاه جریان ورودی برق را به طور موقت قطع می کند؛ این کار برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور دستگاه است. پس از خنک شدن کامل جاروبرقی، احتمالا مشکل دستگاه حل می شود اما اگر چنین نشد باید دستگاه را برای خدمات تعمیر جاروبرقی نزد متخصص ببرید.

پر شدن کیسه جاروبرقی و کثیفی فیلتر

پر شدن پاکت جاروبرقی و کثیف شدن فیلتر ها نیز می تواند همچون مورد بالا به علت کار نکردن جاروبرقی منجر شود. در حقیقت با افزایش تراکم نخاله در کیسه جاروبرقی و فیلتر گردش هوا درون آن پایین می آید و دما بالا می رود و در نتیجه دستگاه روشن نمی شود.

برای رفع این مشکل کافیست تا کیسه جاروبرقی را خالی یا تعویض کرده و فیلترها را نیز تمیز کنید. به نظر می رسد با این کار مشکل حل شود.

خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی

خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی

کلید خاموش و روشن کردن در جاروبرقی، می تواند به مرور زمان دچار اشکال شود که قطعی و یکسره شدن جاروبرقی از جمله نشانه های آن است.

در صورت خرابی کلید روشن و خاموش باید آن را تعویض کرد. ساختار کلید استارت، در جاروبرقی های مختلف متفاوت است و در صورتی که علت کار نکردن جاروبرقی به خاطر کلید استارت باشد، باید کار تعویض این قطعه را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

انسداد شیلنگ جاروبرقی

علاوه بر مورد پر شدن پاکت و فیلتر که پیشتر به آن اشاره شد، در برخی موارد علت کار نکردن جاروبرقی بخاطر انسداد شیلنگ یا خرطومی است.

برای این منظور باید وضعیت شیلنگ را بررسی کرده و هر گونه مانع احتمالی را از بین ببرید. بهتر است یکبار بدون نصب کردن شیلنگ جاروبرقی را روشن کنید تا مطمئن شوید که مشکل از شیلنگ است یا خیر.

خرابی موتور جاروبرقی

خرابی موتور جاروبرقی

در صورت خرابی موتور جاروبرقی دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود. موتور جاروبرقی می تواند به دلایل مختلفی از جمله انسداد فیلتر ها، استفاده بیش از حد، پر شدن کیسه و ورود اجسام خارجی به درون آن دچار خرابی شود.

اگر علت کار نکردن جاروبرقی به خاطر سوختن موتور آن باشد باید این قطعه تعویض گردد. معمولاً این قطعه هزینه بالایی دارد و باید دید با توجه به ارزش، کیفیت و عمر دستگاه آیا به صرفه است که موتور تعمیر شود یا باید دستگاهی جدید خرید.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد علت کار نکردن جاروبرقی صحبت شود. در صورتی که دستگاه شما کار نمی کند و مواردی که گفته شد نیز نقشی در رفع اشکال نداشت باید دستگاه را به نمایندگی آن یا تعمیرگاه های معتبر بسپارید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top