skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

آب سرد کن یکی از اجزای جدانشدنی زندگی ادارای است و شیر آن به دلیل استفاده مکرر مستعد خرابی خواهد بود از این نظر تعمیر شیر آبسردکن یکی از پر تقضاترین خدمات تعمیراتی مربوط به این وسیله است.

خرابی شیر آب سردکن به دلیل استهلاک، فشار، رسوب گرفتگی و مواردی از این دست رخ می دهد و برای تعمیر شیر آب سردکن نیاز به خدمات تعمیر آب سردکن خواهید داشت.

انواع خرابی شیر آبسردکن

شیر آب سردکن می تواند به اشکال گوناگونی خراب شود، به عنوان مثال چکه کردن شیر یکی از موارد خرابی آن است. همچنین شکستگی شیر، یا عدم آبرسانی نیز از دیگر موارد خرابی شیر آب سردکن است.

اگر شیر آبسردکن تعمیرپذیر نباشد، تعویض خواهد شد. از آنجایی که برای تعمیر شیر آب سردکن کل دستگاه باید باز شود، باید برای تعمیر آن از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: روش تمیز کردن آبسردکن

انواع خرابی شیر آبسردکن

جنس شیر آبسردکن چیست؟

شیر آبسردکن قطعه پدالی شکل است که آب سرد را عرضه می کند. اکثر آبسردکن ها دارای دو شیر هستند که یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم است.

به عبارتی دیگر شیرهای آبسردکن متصل به مخزن خنک‌کننده و همچنین المنت گرمایشی هستند و با فشردن آن می‌توانید از آب گرم و سرد تولید شده در آبسردکن استفاده کنید. این شیرها عموماً از جنس پلاستیک هستند و می توانند در برابر ضربه آسیب پذیر باشند.

انواع آبسردکن

اگر بخواهیم آبسردکن‌ ها را از یکدیگر تفکیک کنیم، به دو دسته مختلف خواهیم رسید که در ادامه به معرفی و بررسی انواع آبسردکن خواهیم پرداخت؛ این موارد ممکن است در روش تعمیر شیر آبسردکن اندکی متفاوت باشند.

  • آبسردن مخزن دار: آبسردکن‌ های مخزن دار از جمله شناخته شده ترین نوع آبسردکن ها هستند؛ طراحی این آبسردکن ها به نحوی است که مخزن بر روی دستگاه قرار می‌گیرد و از این طریق آب به شیرها منتقل می شود.

 

  • آبسردکن بدون مخزن: همچنین یکی دیگر از آبسردکن‌ هایی که برای استفاده خانگی و اداری مناسب است، آبسردکن بدون مخزن است که مستقیما به شیر آب شهری متصل می‌شوند و آب از این طریق به محفظه خنک‌کننده دستگاه منتقل می‌شود.

دلایل خرابی شیر آب سردکن

دلایل خرابی شیر آب سردکن

شیرهای آبسردکن بر حسب کیفیت مواد به کار رفته در آن عمر مفید و مقاومت متفاوتی دارند. شما به یکی از دلایل زیر ممکن است نیاز به تعمیر شیر آبسردکن پیدا کنید:

  • وارد شدن ضربه: شیرهای آبسردکن به نحوی طراحی شده است که با آرام‌ترین فشار کار کنند. به عبارتی دیگر محکم فشار دادن شیر، جریان آب خروجی را قوی تر نمی کند! اگر فشار آب کم است باید آبسردکن سرویس شده و رسوب گیری شود.
  • عمر مفید: همانطور که در بخش های قبلی در مورد تعمیر شیر آبسردکن گفته شد، جنس این شیرها از پلاستیک بوده و البته از استقامت کافی برخوردار است. اما این مقاومت همیشگی نیست و به مرورزمان یا تداوم استفاده نادرست شیر خراب خواهد شد.

هزینه تعمیر و تعویض شیر آبسردکن

بی شک هزینه تعمیر شیر آبسردکن برای شما مهم خواهد بود؛ تعمیرات سایت به عنوان مرکز تخصصی تعمیر آبسردکن و عضو اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی خانگی می‌باشد، هزینه را براساس آنچه مصوبه اتحادیه است به شما اعلام خواهد کرد و هزینه ای اضافی از شما دریافت نخواهد شد.

اگر مایل به استفاده از خدمات تعمیر آب سردکن تعمیرات سایت برای تعمیر شیر آبسردکن خود هستید، باید در ابتدا دستگاه را به شعب ما منتقل کنید تا عیب یابی دقیق صورت گیرد و سپس براساس خرابی شیر، برآورد هزینه شود.

بنابراین هزینه تعمیر شیر آبسردکن و همچنین هزینه تعویض شیر آبسردکن یک عدد ثابت نیست و بستگی به مدل، برند و میزان خرابی شیر دستگاه شما دارد؛ ممکن است یک شیر معیوب تعمیر پذیر بوده و نیازی به تعویض نباشد.

بیشتر بدانید: نحوه بستن مخزن آبسردکن

هزینه تعمیر و تعویض شیر آبسردکن

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد تعمیر شیر آبسردکن صحبت شود. همانطور که گفته شد تعمیر شیر این دستگاه ها در اکثر موارد امکان‌پذیر است و هزینه آن بر حسب مدل دستگاه شما و برند آن متفاوت خواهد بود. اگر شیر تعمیر پذیر نباشید با نوعی مشابه و با کیفیت جایگزین خواهد شد.

شما می‌توانید با خیال راحت دستگاه خود را به تکنسین‌های تعمیرات سایت بسپارید تا تعمیرات تخصصی با استفاده از کادر فنی مجرب و قطعات کاملا وارداتی برای دستگاه شما صورت گیرد. تمام خدمات ما شامل ۹۰ روز گارانتی می‌شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top