skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

شکستن دسته اتو پرس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در طول بهره‌برداری از این دستگاه با آن مواجه خواهید شد؛ در صورت شکستن، تعویض دسته اتو پرس اجتناب ناپذیر است.

برای تعویض دسته اتو پرس، ابتدا باید دسته اورجینال را تهیه کنید. تعویض دسته اتوپرس نیازمند دانش فنی تعمیرات است زیرا بدنه دستگاه باید باز شود؛ بنابراین باید از خدمات تعمیر اتوپرس کمک بگیرید.

دسته اتوپرس چیست؟

تفاوت اتو پرس و اتو معمولی در این سات که نوع پرسی از نگه داشت لباس بین دو کفی برای اتوکردن بهره می گیرد که کفی بالا متحرک و کفی پایین ثابت است. کفی بالایی اتو پرس حامل قطعات دستگاه از جمله برد الکترونیکی دستگاه بوده و به نسبت کفی پایین سنگین تر و البته داغ است، در نتیجه از دستگیره ای برای پرس شدن روی لباس بهره می گیرد.

اما اتفاقاتی ممکن است برای این دستگیره بیفتد و شما را نیازمند تعویض دسته اتوپرس کند.

بیشتر بدانید: رایج ترین مشکلات اتو پرس چیست؟

عمر مفید دسته اتوپرس

مقاومت دسته اتوپرس

احتمالاً شما هم وقتی مجبور به تعویض دسته اتو پرس شوید، از خود می پرسید مگر این قطعه در برابر فشار و ضربه مقاومت ندارد؟

دسته اتوپرس از لحاظ مواد اولیه و شیوه تولید به نحوی ساخته است که از مقاومتی قابل توجه برخوردار باشد. اما اگر اجسامی سنگین از آن آویزان شود و ضربه بخورد احتمال از بین رفتن آن بسیار زیاد است.

توصیه می شود به هیچ عنوان از دسته اتوپرس به عنوان آویز استفاده نکنید و همچنین دستگاه را در جایی قرار دهید که احتمال ضربه خوردن یا بدتر، سقوط آن به روی زمین حداقل باشد.

عمر مفید دسته اتوپرس

تمام شدن عمر مفید، تعویض دسته اتو پرس را اجتناب ناپذیر می کند. این طبیعی است که ابزارها و قطعاتی که به طور مداوم استفاده می شوند، پس از چمد سال دچار خرابی شوند.

طول عمر اتو پرس به میزان استفاده از آن و همچین رعایت تمام نکات جانبی است و در بهترین حالت بین ۸ الی ۱۲ سال یا بیشتر می تواند بدون پیش آمدن اشکالی کار کند.

مقاومت دسته اتوپرس

تعویض یا تعمیر؟

ممکن است در صورت بروز اشکال در دستگیره، بر سر دوراهی تعویض دسته اتو پرس یا تعمیر آن گیر کرده باشید. برای راحت کردن خیال شما باید گفت که تعمیر دسته اتو پرس راهکاری نامتعارف، کوتاه مدت و تقریباً بیهوده است.

تعمیر دسته شکسته اتو پرس معمولا از طریق چسب‌های مخصوص، میخ و… انجام می‌شود، اما نهایتاً یک الی دو ماه می‌توانند نیاز شما را برطرف کرده و مجددا دچار خرابی شود.

نه تنها خرابی که شکست مجدد دسته به ویژه در هنگام فرآیند اتو زدن می تواند برای شما خطرناک هم باشد، در نتیجه توصیه می شود که حتما در صورت اشکال دسته اتو پرس را تعویض کنید.

بهترین روش نگهداری از اتو پرس

اگر به تازگی اتو پرس را خریداری کرده اید یا اینکه تعویض دسته اتو پرس را به تازگی انجام داده اید و نمی خواهید مجدد دچار هزینه شوید و دسته شما خراب شود، توصیه می کنیم اصول استفاده از این دستگاه را که در دفترچه راهنما آمده است، حتماً بخوانید.

برخی از اتو پرس ها دارای قفل هستند که با نشان قفل باز و بسته مشخص است. مطمئن شوید که پیش از شروع اتو زدن، قفل باز شده باشد و پس از فرآیند اتو نیز مجدد آن را قفل کنید.

بیشتر بدانید: مهمترین نکات تعمیر و عیب یابی اتو پرسی

بهترین روش نگهداری از اتو پرس

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد به تعویض دسته اتو پرس پرداخته شود. همانطور که اشاره شد دسته اتوپرس به علت استفاده نادرست و همچنین کاهش عمر مفید دچار خرابی و شکستگی خواهد شد. در چنین شرایطی باید از تعمیر دسته اتو پرس اجتناب کرده و قطعه اورجینال را از نمایندگی هایی چون تعمیرات سایت تهیه کنید.

شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت دستگاه خود را به تکنسین‌های ما بسپارید تا تعمیرات تخصصی با استفاده از کادر فنی مجرب و قطعات کاملا وارداتی برای دستگاه شما صورت گیرد.

همچنین ما در تعمیرات سایت به‌صورت تخصصی سایر اتو پرس‌های موجود در بازار کشور اعم از ژانومه، بیم، بکو، بایترون و… را تعمیر می‌کنیم و تمام خدمات ما شامل ۹۰ روز گارانتی می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top