skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

صدا دادن ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج آن است که در تعمیر ماشین ظرفشویی بر طرف می شود. دلایل مختلف میتواند برای آن وجود داشته باشد. مثلا امکان دارد شما ظروف شیشه ای داخل ماشین ظرفشویی قرار داده باشید و در اثر بد چیده شدن پره ها به آن گیر کرده و تولید صدای نامتعارف کند.

بررسی دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی

معیوب بودن پمپ ظرفشویی

یک پمپ معیوب می تواند دلیل صدا دادن ماشین ظرفشویی شما باشد. عملکرد پمپ این است که بر بازو های آب پاش فشار وارد می کند و در بیشتر مدل ها برای تخلیه ی آب هم کاربرد دارد. پمپ در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی قرار دارد و معمولا شامل دو بخش جداگانه است؛ بخشی برای شستشو یا چرخش و بخش دیگر برای تخلیه آب و خشک کردن می باشد. بخش چرخشی پمپ معمولا شامل پروانه ی شستشو و فیلتر می باشد در حالیکه بخش تخلیه ی آن شامل پروانه تخلیه و یک تیغه ی هلی کوپتری می باشد. پروانه ها توسط یک موتور الکتریکی که در قسمت زیرین یا کناری پمپ متصل می باشد، حرکت می کنند.

در نتیجه یک پمپ آسیب دیده می تواند یکی از علت های صدا دادن ماشین ظرفشویی باشد.

معیوب بودن پمپ ظرفشویی-

حلقه چرخان بازو های شستشو و بازوی آب پاش غیر متحرک

یکی دیگر از دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی شستشو یا بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند. هر یک از این قطعات می توانند شل شده یا فرسوده شوند و باعث عملکرد نادرست بازوی آب فشان شود. هر دو قطعه یعنی بازوی آب فشان و حلقه ی چرخان را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

مشکل در بازوهای آب پاش-

بازو های آب پاش

اطمینان یابید که بازو های آب پاش آزادانه چرخش داشته و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی نداشته باشند.در این صورت موجب صدا دادن ماشین ظرفشویی می شود. اگر بازو ها لق باشند، سپس بخش مرکزی یا مرکز چرخش بازوی آب پاش ممکن است ساییده و آسیب ببیند و در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب  پاش باشد.

بیش تر بخوانید: دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top