skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر از مشکلات متداول این دستگاه نیست. اما در هر صورت به محض مشاهده این اتفاق بهتر است که سریعاً از مراکز تعمیر معتبر کمک بگیرید تا از وارد آمدن آسیب های جدی به دستگاه و همچنین به خطر انداختن سلامتی خود جلوگیری کنید.

علت داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر

در این اتفاق بدنه مایکروفر به حدی داغ می‌شود که حتی ممکن است دست شما را بسوزاند. مطمئنا قطعات داخلی ماکروفر نیز تحت تاثیر این حرارت دچار آسیب می شوند.

در این مقاله از تعمیرات سایت تصمیم گرفته‌ایم تا علت داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر را بررسی کرده و بهترین مرکز برای تعمیر فوری ماکروفر را به شما معرفی کنیم.

علت داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر

  1. خراب شدن لامپ مگنترون
  2. استفاده از برنامه های پخت با مدت زمان طولانی
  3. خراب شدن فن خنک کننده
  4. استفاده از ظروف نامناسب
  5. آسیب دیدن برد الکترونیکی مایکروویو
  6. خراب شدن قطعه TOD

۱٫ خراب شدن مگنترون

خراب شدن لامپ مگنترون

وظیفه مگنترون تولید امواج الکترومغناطیسی است تا با به ارتعاش درآوردن مولکولهای آب در مواد غذایی و ایجاد اصطکاک نقطه‌ای، تولید گرما کند.

مگنترون برای عملکرد خود نیاز به انرژی الکتریکی با شدت بالا دارد. اگر این قطعه خراب شود و یا اینکه کاور هدایت موج از بین برود باعث می شود، بدنه مایکروفر بیش از اندازه داغ شده و حتی ممکن است با خطر جرقه زدن و آتش سوزی مواجه شوید.

وظیفه کاور هدایت موج، متمرکز کردن امواج مگنترون بر روی مواد غذایی و جلوگیری از چسبیدن بقایای مواد غذایی به آن است.

بیشتر بدانید: کار مگنترون ماکروفر چیست؟

۲٫ استفاده از برنامه پخت با مدت زمان طولانی

داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر به خصوص زمانی اتفاق می‌افتد که در ماکروفر های قدیمی از برنامه‌های پخت با مدت زمان طولانی استفاده کنید.

زیرا در دستگاه قطعه ای به نام سنسور افزایش دما وجود دارد که در صورتی که گرما و بخار درون مایکروفر افزایش پیدا کند، این قطعه فعال شده و با خاموش کردن دستگاه، از وارد آمدن آسیب به آن جلوگیری می کند.

حال اگر این قطعه به دلیل فرسودگی و استهلاک در ماکروفر های قدیمی از کار افتاده باشد، دستگاه خاموش نکرده و با ادامه تولید حرارت بدنه مایکروویو به شدت داغ می کند.

۳٫ خراب شدن فن خنک کننده

فن خنک کننده با تهویه هوا حرارت اضافی مگنترون را از مایکروفر خارج می‌کند و در نتیجه از داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر جلوگیری می کند.

اما اگر فن خنک کننده خراب شده باشد این تولید حرارت ادامه پیدا کرده و باعث می شود تا مدار های داخلی ماکروفر قطع شود.

در این حالت منطقی است که دستگاه مایکروفر خاموش کند. با خنک شدن مگنترون مجدداً میتوانید مایکروفر را روشن کنید. اما در مواردی که گرمای شدید، آسیب جدی به دستگاه وارد کرده باشد، ماکروفر طور کلی از کار می افتد.

۴٫ داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر به دلیل استفاده از ظروف نامناسب

ظروف مناسب ماکروفر

علت دیگر داغ شدن بیش از حد بدن مایکروفر استفاده از ظروف نامناسب است. با داغ شدن ظرف می توانید متوجه شوید که آیا این ظرف برای استفاده در ماکروفر مناسب است یا خیر. زیرا ظروف نامناسب هم خود گرم می‌شوند و هم منجر به داغ شدن بدنه مایکروفر می شوند.

استفاده از ظروف فلزی در ماکروفر ممنوع است. زیرا پس از روشن ماکروفر، در دستگاه جرقه تولید می‌شود و ادامه حرارت دهی با ظروف فلزی منجر به داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروویو می گردد.

۵٫ داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر به دلیل آسیب دیدن برد الکترونیکی

برد الکترونیکی مهمترین قطعه داخلی در این دستگاه است که فرمان کلیه عملیات را صادر کرده و ارتباط میان بخش‌ها را کنترل می‌کند.

اگر این قطعه آسیب دیده و دچار نقص فنی شود، می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر گردد.

از آنجایی که تعمیر این قطعه نیاز به تخصص و دانش فنی بالا دارد، لذا اکیداً توصیه می‌شود تا از دستکاری آن توسط خود و افراد آماتور خودداری فرمایید.

۶٫ داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر به دلیل خراب شدن قطعه TOD

در برخی از مدلهای مایکروفر قطعه ای به نام TOD وجود دارد که به منظور جلوگیری از گرمای بیش از حد مگنترون تعبیه شده است.

زمانی که مگنترون بیش از اندازه حرارت تولید کند، این سوئیچ با ریست کردن خودکار ماکروفر از ادامه فعالیت آن جلوگیری کرده و در نتیجه از بروز آسیب به دستگاه جلوگیری می کند. اما این خاموش شدن موقتی بوده و پس از خنک شدن مگنترون دستگاه دوباره روشن می شود.

اگر این قطعه خراب شده باشد، حرارت زایی توسط مگنترون ادامه پیدا کرده و باعث آسیب رسانی و داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر می شود.

بیشتر بدانید: علت صدا دادن ماکروفر چیست؟

مرکز تعمیر معتبر برای رفع مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر

مرکز تعمیر معتبر برای رفع مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه ماکروفر

داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر از مشکلات نادر اما مهم این دستگاه است که به محض مشاهده آن از یک تعمیرکار آشنا به برند دستگاه خود کمک بگیرید.

زیرا ادامه استفاده از دستگاه با چنین شرایطی می تواند باعث وارد آمدن آسیب های جدی به ماکروفر شما و از کار افتادن همیشگی آن شود.

تعمیرات سایت با گارانتی ۳ ماهه، رفع نهایی مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر را به شما ضمانت می دهد.

برای رفع مشکل مزبور چنانچه نیاز به تعویض قطعات یدکی ماکروفر باشد، صرفاً از لوازم جانبی اصل برند ماکروفر شما استفاده می شود.

تعمیر دستگاه تنها توسط استادکاران با تجربه انجام شده و در صورتی که امکان مراجعه حضوری و تحویل دستگاه به کارگاه مرکزی را نداشته باشید سرویسکار تعمیرات سایت در اسرع وقت در محل شما حاضر می شود.

هزینه های تعمیر نیز کاملا مورد تایید اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی بوده و با فاکتور رسمی به مشتریان ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و یا اینکه فرم آنلاین موجود در سایت را پر کنید و منتظر تماس همکاران ما در بخش پذیرش باشید.

چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟

علت گرم نکردن ماکروفر می تواند از درست تنظیم نکردن زمان پخت دستگاه باشد. در سایر موارد می توان به سوختن مگنترون و دیود اشاره کرد.

درب ماکروویو به درستی بسته نمی شود

مکانیسم چفت های در مایکروفر دارای سه سوییچ است که باید با یک ترتیب خاص بسته شوند. محکم بستن درب این ترتیب را به هم می زند و باعث خرابی آن می شود.

چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

اگر زیر سینی ماکروفر تمیز است و نمی چرخد، به احتمال زیاد موتور گردان دستگاه شما دچار مشکل شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top