skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یکی از ایرادهای ماشین ظرفشویی مواجه شدن با سیکل شستشوی بسیار طولانی است که در این حالت شما به دنبال علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی خواهید بود. .

علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی می تواند به خاطر دلایلی از جمله کمبود فشار آب، وجود ایراد در سیستم گردش آب، خرابی المنت و همچنین ایراد در سیستم تخلیه باشد و از جمله خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی به حساب می آید.

مدت زمان برنامه های ماشین ظرفشویی

پیش از پرداختن به علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی بهتر است یک نکته را در نظر بگیریم. معمولاً زمان شستشو در همه برندهای ماشین ظرفشویی یکسان نیست و طیف گسترده‌ای از انواع برنامه‌های شستشو برای ماشین های ظرفشویی وجود دارد.

منظور از طولانی شدن مدت زمان شستشو این است که مدت زمان انجام کار بیشتر از تایمر شده و در اصل تایمر جلو نرود. که در نهایت یا خطا خواهد داد یا اینکه کار دستگاه بسیار دیر تمام می شود.

بیشتر بدانید: علت برق داشتن ماشین ظرفشویی

مدت زمان برنامه های ماشین ظرفشویی

کمبود فشار آب و طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی

مهمترین علت سشتشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی به کم بودن فشار آب ورودی بر می گردد. در این حالت زمان زیادی صرف پر شدن آب دستگاه و شروع سیکل شستشو می شود. به کلی فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی برای شروع کار باید در حدود ۲۰ تا ۱۲۰ پاسکال باشد.

اگر فشار آب شهری از ۲۰ پاسکال کمتر شود، این موضوع سبب طولانی شدن فرآیند شستشوی ماشین ظرفشویی خواهد شد.

طولانی شدن زمان شستشو به دلیل گرفتگی فیلترها

گاهی اوقات علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی به آب شهری بر نمی گردد، بلکه آب در هنگام ورود به دستگاه افت فشار پیدا می کند. به این علت که در پشت دستگاه شیربرقی قرار دارد و این شیرها دارای فیلتر هستند که ممکن است دچار گرفتگی شوند.

در نتیجه این موضوع نیز بر آب گیری دستگاه تاثیر گذاشته و سبب کند شدن فرایند آبگیری آن خواهد شد.

کمبود فشار آب و طولانی شدن زمان شستشوی ظرفشویی

وجود اشکال در سیستم گرمایش آب ماشین ظرفشویی

عدم وجود آب گرم کافی دیگر علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی است. به عبارتی دیگر برای شروع کارکرد ماشین ظرفشویی دمای آب باید بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه فارنهایت باشد.

این مشکل می تواند به دلیل عدم اتصال شیر آب گرم یا خرابی المنت دستگاه باشد.

علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی؛ خرابی المنت

همانطور که اشاره شد برای شروع کارکرد ماشین ظرفشویی به آب گرم احتیاج است. المنت حرارتی وظیفه گرم کردن آب ماشین ظرفشویی را دارد. در نتیجه اگر این قطعه دچار مشکل شود، آب ورودی به دستگاه به اندازه کافی گرم نخواهد شد.

تست المنت ماشین ظرفشویی کار تعمیرکاران متخصص بوده و به دستگاه های مخصوص این کار نیاز دارد. مشابه همین ایراد در دستگاه های دارای ترموستات به وجود می آید.

ایراد در سیستم گردش آب و طولانی شدن فرآیند ماشین ظرفشویی

سیستم گردش آب ماشین ظرفشویی از اجزایی همچون شلنگ ورودی، شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه و شیر برقی تشکیل شده است. علاوه بر این سیستم دوش ها را نیز باید در نظر گرفت. به مرور زمان و با کارکرد دستگاه احتمال جمع شدن رسوب درون دوش ها وجود دارد.

وجود رسوب در سیستم آب رسانی درون محفظه شستشو نیز می تواند علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی باشد.

ایراد در سیستم گردش آب و طولانی شدن فرآیند ماشین ظرفشویی

خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

در نهایت باید مورد خرابی برد الکترونیکی را نیز به عنوان علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی در نظر گرفت. برد وظیفه دارد تا برنامه شستشو را با هماهنگی سایر ارگان های ماشین ظرفشویی به پیش ببرد.

چنانچه برد دستگاه به هر دلیلی دچار اشکال شود، فرآیند شستشو نیز دچار اشکال شده و ممکن است طولانی شود. احتمال خرابی برد آنجا تقویت می شود که دستگاه پس از طولانی شدن فرآیند شست و شو خطا بدهد و مجبور شوید برنامه را از مجدد اجرا کنید.

بیشتر بدانید: علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی بوش

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا مواردی که احتمال دارد علت شستشوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی باشند مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال عیب یابی این مشکل نیازمند افرادی متخصص است.

برای دریافت خدمات مرتبط با تعمیر ماشین ظرفشویی می توانید با تعمیرات سایت تماس بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top