skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مشکلات رایج شوفاژ برقی ها همچون دیگر سیستم های گرمایشی برقی اغلب  به سیستم ایجاد حرارت آن مربوط می شود، از جمله این مشکلات رایج می توان به مواردی چون خرابی المنت، خرابی برد، خرابی ترموستات، خرابی فن، روشن نشدن دستگاه و گرم نکردن پره های آن اشاره کرد.

عمده مشکلات رایج شوفاژ برقی قابل رفع و رجوع است و برای حل آن باید از خدمات تعمیر شوفاژ برقی کمک بگیرید.

دلیل روشن نشدن شوفاژ برقی

روشن نشدن از جمله اصلی ترین مشکلات رایج شوفاژ برقی است. این مشکل می تواند از سیم کشی، خرابی کنترل کننده و ترموستات شوفاژ نشأت بگیرید.

پیش از هرچیز بهتر است جریان برق درون پریز را بررسی کنید؛ برای این کار لازم است از یک فازمتر استفاده کنید. اگر برق در پریز جریان داشت، وضعیت کابل را بررسی کرده و در صورتی که کابل نیز سالم است، با نمایندگی معتبر تعمیر شوفاژ برقی تماس بگیرید.

احتمال دارد علت روشن نشدن شوفاژ برقی به اتصالات درون دستگاه و خرابی قطعاتی همچون ترموستات مرتبط باشد که این موارد و هزینه تعمیرات آن پس از بررسی دستگاه اعلام خواهد شد.

دلیل روشن نشدن شوفاژ برقی

مشکلات رایج شوفاژ برقی؛ خرابی ترموستات

همانطور که اشاره شد، خرابی ترموستات می تواند از مشکلات رایج شوفاژ برقی به شمار برود. در برخی از برندها این قطعه زیر فن دستگاه قرار دارد و کارکرد آن تنظیم دمای شوفاژ برقی و هماهنگی آن با دمای محیط است.

ترموستات ها قطعاتی حساس هستند و تکنسین ها به واسطه تجربه مداوم خود می توانند وضعیت صحت و سلامت آن ها را بررسی کنند. در صورتی که ترموستات خراب شده باشد باید مورد تعویض قرار بگیرد.

سوختن المنت شوفاژ برقی

وسایل برقی گرمایشی دارای المنت هستند؛ المنت پس از تشخیص دما توسط ترموستات روشن می شود و گرمای مورد نیاز برای پره های شوفاژ برقی را فراهم می کند و خرابی آن از جمله دیگر مشکلات رایج شوفاژ برقی است.

در صورت سوختن المنت شوفاژ برقی این قطعه نیز تعمیر پذیر نیست و باید تعویض شود. گاهی خرابی المنت با پریدن فیوز نیز همراه است.

مشکلات رایج شوفاژ برقی؛ خرابی ترموستات

خرابی سوئیچ برق و برد شوفاژ برقی

دیگر مشکل از مشکلات رایج شوفاژ برقی مربوط به خرابی سوئیچ برق است. سوئیچ ها از جمله قطعاتی هستند که تعویض آن ها باید با دقت انجام شود زیرا اتصال نادرست سوئیچ ها، برق را در دستگاه جاری نمی کند. این قطعات وظیفه قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارند.

علاوه بر این برخی از شوفاژ برقی ها دارای برد الکترونیکی هستند که عیب یابی این نوع از شوفاژ برقی ها با پیچیدگی بیشتری همراه است و دقت بالاتری را می طلبد.

ایراد در پره های شوفاژ برقی

سر و صدا دادن پره های شوفاژ برقی و همچنین گرم نشدن یا کم گرم شدن آن یکی دیگر از مشکلات رایج شوفاژ برقی به شمار می رود. پره‌ های شوفاژ برقی ساختار و عملکردی شبیه به شوفاژهای معمولی دارند و با تحریک گرمای هوا آن را در محیط اطراف به گردش در می آورند.

درون این پره ها به جای آب، روغن نیمه جامد وجود دارد که با حرارت دیدن به حرکت در می آید. اگر پره ها سرد یا نیمه سرد است، باید ورودی جریان برق به دستگاه و عملکرد ترموستات مورد بررسی قرار بگیرئ.

در صورت صدا دادن پره ها نیز وضعیت داخلی آن باید مورد بررسی قرار بگیرد و شاید نیاز به تعویض پره خراب با پره ای نو وجود داشته باشد.

خرابی سوئیچ برق و برد شوفاژ برقی

علت خرابی شوفاژ برقی

به طور کلی همچون بسیار از لوازم خانگی برقی، علت خرابی شوفاژ برقی ناشی از استفاده نادرست و وارد آمدن فشار بیش از حدبه دستگاه است.

به منظور بررسی مشکلات رایج شوفاژ برقی شما باید از خدمات تعمیر شوفاژ برقی و از مراکز معتبر تعمیراتی کمک بگیرید زیرا پروسه تعمیر شوفاژ برقی دارای پیچیدگی های خاص خود است.

هزینه تعمیرات شوفاژ برقی

هزینه تعمیر شوفاژ برقی و عیب یابی مشکلات رایج شوفاژ برقی به دلایلی بسیار متغیر خواهد بود؛ بنابراین تا پیش از بررسی دستگاه نمی توان برآوردی ارائه داد.

در شرکت یدک تعمیر برآورد هزینه پس از عیب یابی دستگاه انجام می شود و پس از اعلام به مشتری قطعات معیوب با قطعات وارداتی و معتبر جایگزین خواهد شد.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد مشکلات رایج  شوفاژ برقی مورد بررسی قرار بگیرد؛ همانطور که مشاهده شد این مشکلات بیشتر مربوط به ترموستات، المنت، برد و سوئیچ های دستگاه بوده که نیازمند بررسی دقیق است.

شما می توانید برای تعمیر شوفاژ برقی خود از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی لوازم خانگی با بیش از ۳۰ سال سابقه است.

5/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top