skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف هرچه که باشد، باید خود این مشکل به سرعت حل شود زیرا در صورت خرابی سوپاپ اطمینان بخار داخل دیگ زودتر از موعد خارج شده و پخت غذا با اختلال مواجه می شود؛ همچنین گیر کردن و بسته شدن روزنه خروج بخار می‌تواند باعث انفجار زودپز شود.

در ادامه بیشتر به علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف پرداخته خواهد شد، اما پیش از آن ببینیم که اصلاً سوپاپ زودپز چیست؟

تعمیر-زودپز-وی-ام-اف

عملکرد سوپاپ زودپز

هنگامی که زودپز شروع به کار می کند، بخار شدیدی درون آن متراکم خواهد شد. هنگامی که میزان بخار داخل دیگ زودپز از حد طبیعی و تعریف شده‌ فراتر برود، سوپاپ بالا رفته و با فشار زیاد بخار اضافی را از دیگ خارج می‌کند که این امر از انفجار دیگ جلوگیری به عمل خواهد آورد.

در برخی از زودپزها می توان بر حسب نوع غذا، میزان بخار برای فعال شدن سوپاپ را مشخص کرد. در ادامه خواهیم دید که علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف و البته بسیاری دیگر از زودپزها چیست.

بیشتر بدانید: علت صدا دادن زودپز

خرابی سوپاپ زودپز وی ام اف

برای یافتن علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف باید این نکته را در نظر داشته باشید که سوپاپ زودپزها معمولاً در دو حالت دچار اشکال می شوند.

در حالت اول هنگامی که بخار متراکم نشده آن را به بیرون هدایت می کنند که سبب نپختن غذا می شود. این ایراد بیشتر به خرابی واشر (عموماً از جنس سیلیکون معروف به واشر سیلیکونی) بر می گردد.

در حالت دوم اصلاً بخار به بیرون هدایت نمی شود که بسیار خطرناک است و در صورت مشاهده، سوپاپ را بردارید تا بخار باقی‌ مانده به طور کامل از دیگ خارج شود و سپس اقدام به باز کردن در زودپز کنید و با خدمات تعمیر زودپز تماس بگیرید.

دلایل بالا نیامدن سوپاپ زودپز

برای بررسی خرابی دیگ بخار یا سوپاپ آن باید حتماً یک سرویس کار متخصص در زمینه زودپز آن را چک کند. نشت مواد غذایی از درب یا سوپاپ ها می تواند علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف باشد.

به مرور زمان و در اثر پخت و پز زیاد، مواد غذایی در کناره های درب زودپز و سوپاپ آن رسوب می کند که بر عملکرد زودپز اثر خواهد گذاشت؛ سرویس زودپز و حل این مشکل باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

سوپاپ زودپز وی ام اف

خرابی واشر زودپز

واشر سوپاپ شاید به ظاهر قطعه ای کم اهمیت به نظر برسد اما در عمل وظیفه آب‌بندی را برعهده دارد تا بخار غذا هدر نرود.

خرابی واشر تراکم فشار درون دیگ را به هم می زند و علاوه بر این که می تواند علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف باشد، سبب خارج شدن بخار و نپختن غذای یا دیر پختن آن هم خواهد بود بنابراین اگر غذایی به نسبت قبل دیرتر پخته می شود، پیش از شک کردن به کیفیت مواد غذایی، احتمال خرابی واشر دستگاه را در نظر بگیرید.

گیرکردن سوپاپ زودپز

سوپاپ زودپز همیشه باید به صورت شناور باشد و به آسانی در جای خود حرکت کند. به عبارتی دیگر علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف می تواند سفت شدن و گیر کردن آن باشد.

در برخی از موارد، خرابی اجزای ریز درون سوپاپ می تواند به گیر کردن آن و عدم حرکت منجر شود. جرم گرفتگی و همچنین تمام شدن عمر این قطعات از جمله دلایل گیر کردن است و در این حالت سوپاپ زودپز باید عوض شود و به تعمیر زودپز وی ام اف wmf نیاز است.

سوپاپ های تنظیم شونده

به هنگام خرید زودپز قابلیت سوپاپ تنظیم شونده را مدنظر داشته باشید تا ضمن پخت راحت تر غذا، احتمال ایجاد خطر نیز به حداقل برسد.

همچنین در صورت پخته نشدن کامل مواد غذایی یا عدم عملکرد صحیح سوپاپ، برای یافتن علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف آن نزد تعمیر کار متخصص ببرید.

بیشتر بدانید: تعمیر زودپز وی ام اف wmf

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد علت بالا نیامدن سوپاپ زودپز وی ام اف صحبت شود؛ همانطور که اشاره شد علت اصلی این مشکل، کثیفی بیش از حد سوپاپ است اما خرابی قطعات سوپاپ و حتی دیگ نیز می تواند علت این مشکل باشد. در هر صورت پیش از خطرناک شدن باید دستگاه سرویس شود.

شما می توانید برای خدمات تعمیر زودپز از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top