skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر جاروبرقی شما خراب شده و نمی دانید چه کنید، باید به شما بگوییم که نخستین گام عیب یابی دستگاه است. عیب یابی جاروبرقی به این معنا است که ببینیم خرابی دستگاه از کدام بخش نشأت می‌گیرد، سپس آن را به تعمیرکار خواهید گفت تا عیب دستگاه را رفع کند. 

البته بسیاری از ایرادات و اشکال های مرتبط با جاروبرقی بسیار ساده بوده و به راحتی حل می شوند. اما بعضی از این ایرادها نیز پیچیده هستند. در ادامه بیشتربه عیب یابی جاروبرقی پرداخته ایم.  

عیب یابی جاروبرقی؛ ضعیف شدن مکش 

اگر اخیرا با کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی روبرو شده اید، نیاز به عیب یابی جاروبرقی دارید. ضعیف شدن قدرت مکش جاروبرقی می تواند مرتبط با مواردی از جمله لوله تلسکوپی دستگاه، لوله خرطومی، پاکت جاروبرقی و فیلتر جاروبرقی باشد. در ادامه این دلایل را بیشتر بررسی خواهیم کرد 

بیشتر بدانید: علت جرقه زدن موتور جاروبرقی چیست؟

عیب یابی جاروبرقی؛ ضعیف شدن مکش 

ضعیف شدن مکش جاروبرقی؛ مسدود شدن پاکت و فیلتر 

در عیب یابی جاروبرقی برای کاهش قدرت مکش به احتمال بسیار زیاد به پر شدن پاکت یا مسدود شدن فیلتر خواهید رسید. این دو مشکل ضمن کاهش جریان هوای درون دستگاه و بالا بردن دمای موتور که ریسک سوختگی را افزایش می دهد، قدرت مکش آن را نیز بسیار پایین می آورند.  

حتما مرتب پاکت دستگاه را خالی کرده و همچنین فیلترها را نیز تمیز کنید تا ضمن جلوگیری از کاهش مکش دستگاه، از سوختن موتور نیز جلوگیری شود.  

ضعیف شدن مکش جارو به دلیل اشکال در لوله 

در عیب یابی جاروبرقی برای کاش قدرت مکش، باید لوله و خرطومی دستگاه را نیز مورد بررسی قرار داد. بیشتر مواقع گیر کردن آشغال بزرگ همچون تکه ای دستمال کاغذی یا یک گلوله کرک سبب خواهد شد که راه خرطومی سد شده و مکش دستگاه نیز بسیار پایین بیاید. گیر کردن جسم سخت در راه لوله عموما با صدای زوزه نیز همراه است.  

ضعیف شدن مکش جاروبرقی؛ مسدود شدن پاکت و فیلتر 

عیب یابی جاروبرقی؛ کار نکردن دکمه ها  

دیگر اشکالی که ممکن است با آن روبرو بشوید، جمع نکردن سیم یا کار نکردن دکمه پاور است. برای عیب جاروبرقی در این مشکل باید قاب رویی دستگاه برداشته شود. این کار عمدتا باید از سوی تعمیرکار انجام شود.  

ممکن است دکمه ها در اثر استفاده مکرر هرز شده باشند. اگر سال ها است که از دستگاه خود استفاده می کنید این احتمال قوی تر نیز خواهد شد. همچنین ممکن است به دستگاه ضربه ای وارد شده و در نتیجه آن دکمه ها نیز گیر کرده باشد. مورد گیر کردن دکمه به راحتی قابل تعمیر است اما اگر هرز شده باشد باید تعویض شود.   

عیب یابی جاروبرقی برای خاموش شدن ناگهانی 

ممکن است به تازگی جاروبرقی خریداری کرده باشید؛ آن را به روی آخرین درجه مکش قرار می دهید و از تمیز شدن خانه تان لذت می برید اما یکی از همین روزها می بینید که دستگاه خاموش شد. اشتباه نکنید! موتور دستگاه آسیب ندیده است.  

دستگاه های جدید دارای یک ترموستات هستند که به هنگام بالا رفتن دما موتور را خاموش می کند. وقتی شما مکش زیادی از دستکاه بگیرید فیلترها سریع پر شده و دما بالا می رود و در نتیجه دستگاه خاموش می شود. فیلتر را تمیز کنید. 

 البته دستگاه های جدید فیوز درون پریز دارند که در اثر تنش برقی فیوز می سوزد. اگر تعداد خاموش شدن ها زیاد است باید دستگاه بررسی شود 

عیب یابی جاروبرقی به دلیل روشن نشدن 

اگر دستگاه شما روشن نمی شود احتمال وجود دارد که سیم دستگاه از داخل دچار قطعی شده باشد. عیب یابی جاروبرقی در این مشکل باید توسط تعمیرکار صورت بگیرد و کار شما نیست 

علاوه بر این موضوع ممکن است در اثر نوسانات برق به برد دستگاه یا حتی موتور آسیب وارد شده باشد. این موضوع با بررسی و تست تخصصی این اجزا صورت خواهد گرفت.  

بیشتر بدانید: علت صدای زیاد جاروبرقی

عیب یابی جاروبرقی برای خاموش شدن ناگهانی 

نکته پایانی 

برخلاف برخی لوازم خانگی همچون تلویزیون و ماشین لباسشویی، جاروبرقی چندان هایتک نیست، بنابراین تعمیر و عیب یابی جاروبرقی راحت تر انجام می وشد 

اگر به دنبال تعمیرگاه تخصصی جاروبرقی در تهران هستید ما به شما تعمیرات سایت را پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز با بیش از ۳۰ سال سابقه کاری، قادر به رفع کلیه مشکلات جاروبرقی های مدل جدید و قدیمی  است. 

در این مرکز تیمی متشکل از سرویس کاران و فنی کاران متعهد و با سابقه مشغول به فعالیت هستند که به طور مستمر در حال کسب مهارت و ارتقاء دانش فنی خود می باشند. 

 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top