skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

هنگامی که با آب رفتن داخل جاروبرقی روبرو می شوید اول از هر چیز خواهید پرسید که الان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در صورت ورود آب به موتور جاروبرقی آسیب های جبران ناپذیری به این بخش وارد خواهد آمد و لاجرم باید جاروبرقی تعمیر شود. اما بعضی اقدامات میتواند مشکل را حل یا کمتر کند.

در حقیقت موتور جاروبرقی ضد آب نیست بلکه به شدت در مقابل آن آسیب پذیر است و آب رفتن داخل جاروبرقی می تواند به سوختن موتور ختم شود و برای این کار نیاز است اقداماتی سریع انجام شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

علائم آب رفتن داخل جاروبرقی

رفتن آب به درون جاروبرقی قطعاً با علائمی همراه خواهد بود و با دانستن این علائم به این موضوع پی خواهید برد که دستگاه دچار آب گرفتگی شده است.

به طور کلی مواردی همچون جرقه زدن موتور جاروبرقی، سر و صدای بیش از اندازه موتور، داغ شدن بیش از حد بدنه، خاموش شدن جاروبرقی، بوی ساختگی و عدم مکش از جمله علائم آب رفتن به درون موتور جاروبرقی است.

بیشتر بدانید: عیب یابی جاروبرقی 

علائم آب رفتن داخل جاروبرقی

خطرات آب رفتن داخل جاروبرقی

ورود آب به درون جاروبرقی علاوه بر سوختن موتور خطرات دیگری نیز در پی خواهد داشت، برخی از این خطرات جانی است و حتی ممکن است استفاده کننده را تهدید کند.

از آنجایی که آب رسانای برق است ورود آن به درون دستگاهی که ضد آب نیست سبب خواهد شد که بین اجزای دستگاه اتصال برقرار شود و ممکن است این اتصال به برق گرفتگی نیز منجر شود. علاوه بر این ممکن است موتور نسوزد اما به برخی از قطعات دستگاه آسیب وارد شود که بر عملکرد جاروبرقی تاثیر خواهد گذاشت.

آب رفتن داخل جاروبرقی؛ اقدامات لازم

بلافاصله پس از ورود آب به درون جاروبرقی باید اقداماتی را انجام دهید تا از آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری شود. برای این منظور سریعاً دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.

سپس کیسه جاروبرقی را خارج کنید، اگر آب زیاد از وارد کیسه شده باشد احتمال دارد که فیلتر را هم رد کرده و وارد موتور جاروبرقی شود. در چنین وضعیت اگر آب رفتن داخل جاروبرقی سبب خیس شدن موتور بشود، باید موتور را از جا خارج کرده و اجازه داد تا خشک شود سپس به بررسی میزان خسارت وارده و رفع آن پرداخت.

آب رفتن داخل جاروبرقی؛ اقدامات لازم

آیا کار نکردن موتور صرفاً به دلیل ورود آب است؟

مواردی همچون بوی سوختگی یا کارنکردن موتور صرفاً به دلیل آب رفتن داخل جاروبرقی اتفاق نمی اقتد. در حقیقت دلایل متعددی برای کار نکردن یا درست کار نکردن جاروبرقی وجود دارد که ورود آب تنها یکی از آنها است.

به عنوان مثال اگر جاروبرقی مکش خوبی ندارد شاید فیلترهای آن پر شده است، یا اگر موتور کار نمی کند، ممکن است به دلیل بالا رفتن بیش از حد دما، ورود جسم خارجی به موتور یا مواردی از این دست نیز چنین اتفاقی رخ می دهد. به علاوه این موارد اگر با خاموش شدن مداوم جارو روبرو شده اید شاید مشکل از فیلترها باشد یا اینکه ترموستات باید بررسی شود.

جاروبرقی های آب و خاک، مقاوم در برابر آب

اگر برای شما سوال شده که آب رفتن داخل جاروبرقی در چه مواردی امکان پذیر است، شما را باید به جاروبرقی های آب و خاک ارجاع بدهیم.

جاروبرقی آب و خاک خانگی دستگاهی همه‌کاره است که با قدرت مکش بسیار بالا هرگونه ضایعات جامد و مایعی را می تواند جمع کند. در حقیقت این جاروبرقی به گونه ای طراحی شده است که در صورت آب رفتن داخل جاروبرقی مشکلاتی مثل اتصالی یا سوختن موتور ایجاد نخواهد شد.

خطرات آب رفتن داخل جاروبرقی

جاروبرقی های آب و خاک نسبت به جاروهای معمولی قیمت بالاتری دارند و البته وزن آن ها نیز سنگین تر است و از همین رو حمل و نقل آن ها چندان راحت نیست.

بیشتر بدانید: علت صدای زیاد جاروبرقی

نکته پایانی

در صورت مواجهه با آب رفتن داخل جاروبرقی قطعاً به خدمات تعمیرکاران حرفه ای نیاز پیدا خواهید کرد زیرا همانطور که اشاره شد در این مورد احتمال آسیب به موتور وجود دارد و تعمیر آن نیز کاری بسیاری تخصصی است.

شما می توانید تعمیرات جاروبرقی خود را به تعمیرات سایت بسپارید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی در حوزه جاروبرقی و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top