skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعویض خرطومی جاروبرقی از جمله نیازهایی است که دیر یا زود به سراغ شما می آید. این کار معمولا بی دردسر و آسان انجام می شود و چندین مرحله دارد.

خرطومی جاروبرقی البته به این راحتی ها آسیب نمی بیند با این حال آسیب پذیری در مقابل اجسام تیز از جمله نقاط ضعف این بخش از جاروبرقی است.

خرطومی جاروبرقی از چه اجزایی تشکیل شده است

پیش از تعویض خرطومی جاروبرقی، بهتر است نگاهی داشته باشیم به اجزای این بخش؛ به طور کلی خرطومی از یک سو به کوپل جاروبرقی متصل شده است و سر دیگر این شلنگ نسبتا بلند به تلسکوپی متصل می شود. تلسکوپی همان قطعه ای است که اندازه آن تغییر می کند.

در نهایت تلسکوپی نیز به برس دستگاه متصل می شود که فرایند جارو زدن با آن انجام می شود. آن بخشی که در این سیستم دچار مشکل می شود، همان شکلنگ دستگاه است.

بیشتر بدانید: علت صدای زیاد جاروبرقی

GettyImages 951280874 ce13b783dbbe4b6695c1da1d89a776ae scaled e1684394193242

شرایط تعویض خرطومی جاروبرقی

آسیب دیدگی خرطومی جاروبرقی دو حالت دارد؛ ممکن است شلنگ دستگاه پاره شده باشد که در این شرایط تعویض خرطومی جاروبرقی تنها مشمول عوض شدن خود شلنگ می شود.

در حالتی دیگر ممکن است کوپل دستگاه یا تلسکوپی نیز آسیب دیده باشد. در صورتی که کوپل و لوله تلسکوپی سالم مانده و تنها لوله خرطومی دچار مشکل شده باشد، می توان شلنگ را به صورت جداگانه تهیه و آن را نصب کرد.

چگونگی تعمیر خرطومی جاروبرقی

همانطور که اشاره کردیم تعمیر خرطومی جاروبرقی چندان کار سختی نیست. برای این کار و به منظور جداسازی لوله از بدنه باید کوپل خرطومی را خلاف جهت بچرخانید. برخی کوپل ها نیز از دو خار برای اتصال پیدا کردن به شلنگ استفاده می کنند.

سپس شلنگ را از کوپل جدا کرده و به کمک یک کاتر بخش پاره شده لوله خرطومی را از سایر آن جدا کرده و در نهایت تکه باقی مانده شلنگ را به کوپل متصل  کنید.

چگونگی تعمیر خرطومی جاروبرقی

چگونگی تعویض خرطومی جاروبرقی

برای تعویض خرطومی جاروبرقی اگر شلنگ و کوپل یکسره هستند باید آن را به صورت یک سره عوض کنید. اگر شلنگ به صورت تک است باید آن را به کوپل متصل کنید. در این شرایط یا باید شلنگ را در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید تا از کوپل جدا شود یا در برخی مدل ها دو دکمه روی کوپل را فشار دهید تا شلنگ از جا خارج شود.

چه زمانی تعویض خرطومی جاروبرقی اجتناب ناپذیر است؟

در برخی موارد تعمیر خرطومی امکان پذیر نیست و باید به سراغ گزینه تعویض خروطمی جاروبرقی رفت. به عنوان مثال اگر لوله از وسط پاره شده باشد با برداشتن قسمت پاره شده و حذف نیمی از اندازه لوله، این وسیله بلا استفاده می شود.

همچنین در برخی از جاروبرقی ها خرطومی درون کوپل پرس می شود و امکان جداسازی آن از کوپل وجود ندارد، در چنین شرایطی نیز امکان تعمیر خرطومی وجود ندارد زیرا خرطومی و کوپل یک سره هستند و باید با هم عوض شوند.

آیا امکان تعمیر تلسکوپی وجود دارد؟

بر خلاف خرطومی، لوله تلسکوپی از پلاستیک ساخته نشده است و مشکلاتی مانند پارگی یا سوراخ شدن برای آن رخ نمی دهد اما در مقابل مواردی همچون تغییر شکل ظاهری و هرز شدن برای این وسیله پیش می آید.

در نتیجه برخلاف راه های گریز از تعویض خرطومی جاروبرقی، برای تلسکوپی چنین امکانی وجود ندارد و در صورت اشکال برای این وسیله باید لوله خرطومی را به صورت کامل همراه با کوپل و لوله تلسکوپی تعویض کنید.

تعویض خرطومی جاروبرقی و نیاز به تعمیرکار

تعویض خرطومی جاروبرقی و نیاز به تعمیرکار

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حین جارو کشیدن مدام با کنده شدن شلنگ از بدنه جاروبرقی مواجه می شوید. در این شرایط به جای تعویض خرطومی جاروبرقی باید کوپل را عوض کرد.

معمولا کوپل اکثر جاروبرقی ها جدا از شلنگ نیز پیدا می شود. با این حال اگر محل اتصال کوپل به بدنه از سمت بدنه جاروبرقی دچار شکستگی شده باشد باید دستگاه را نزد تعمیرکار یا نمایندگی شرکت سازنده ببرید زیرا در این شرایط باید بدنه جارو تعمیر یا تعویض شود.

بیشتر بدانید: علت جرقه زدن موتور جاروبرقی چیست؟

نکته پایانی

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر جاروبرقی دارید، می توانید از تعمیرکاران ماهر تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه جاروبرقی و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top