skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

درب ماکروفر بسته نمی شود؟ ارورهای مرتبط با میکروسوئیچ دریافت می کنید؟ دستگیره در شکسته است؟ بسیار خب! زمان تعمیر درب ماکروفر فرا رسیده است.

درب ماکروویو یکی از پر کار ترین بخش های این وسیله برقی است در نتیجه ریسک خراب شدن آن نیز بالاتر خواهد بود. برای تعمیر درب مایکروویو باید آن را نزد تعمیرکار متخصص یا نمایندگی شرکت سازنده ببرید.

تعمیر درب ماکروفر به دلیل خرابی میکروسوئیچ

درون درب دستگاه  ماکروفر، میکرو سوئیچ‌هایی بکار رفته که خراب شدن آن علاوه بر اشکال در روشن شدن دستگاه، می تواند حتی بر کیفیت گرم کردن غذا نیز تاثیر بگذارد.

اگر میکرو سوئیچ خراب شده باشد، برق به مدار وارد نخواهد شد و دستگاه نیز کار نمی کند. با عدم عملکرد میکروسوئیچ، به جهت جلوگیری از نشت اشعه به بیرون از دستگاه، فرمان گرم شدن غذا صادر نخواهد شد بنابراین تعمیر درب ماکروفر ضروری است.

بیشتر بدانید: عیب یابی ماکروفر

تعمیر درب ماکروفر به دلیل خرابی میکروسوئیچ

میکروسوئیچ چیست؟

بدنیست که در میانه بحث تعمیر درب ماکروفر گریزی نیز به موضوع میکروسوئیچ داشته باشیم. میکروسوئیچ یا کلید مینیاتوری، گونه‌ای از کلید است که با فشار، حرکت و یا ضربه فیزیکی تحریک می شود و عمل قطع و وصل جریان الکتریکی مدار را کنترل می کند.

میکروسوئیچ در مایکروفر باعث قفل شدن درب مایکروفر می شود. درون درب هر مایکروفر یک نوع قلاب وجود دارد که با کمک میکروسوئیچ باعث چفت شدن درب مایکروفر می شود. وقتی درب مایکروفر را باز می کنید، این میکروسوئیچ به حالت باز است و وقتی درب دستگاه را می بندید به شکل بسته در می آید. برای تعمیر این قطعه، باید به نمایندگی تعمیرات مایکروفر مراجعه کنید.

تعمیر قطعات شکسته درب ماکروفر

قطعات درب مایکروویو به دلایل مختلفی می توانند دچار شکستگی شوند. یکی از این قطعات لولای درب است. در صورت شکستگی قطعات، تعمیر درب ماکروفر در صورت شکستگی قطعات امکان پذیر است.

در این وضعیت، درب دستگاه باید باز شده و یراق آلات آسیب دیده مورد بررسی قرار بگیرد. عمدتا یراق آلات درب ماکروفر در واحدهای تعمیراتی پیدا می شود و از این رو با اندکی صبر می توان دستگاه را تعمیر شده تحویل گرفت.

تعمیر درب ماکروفر به دلیل شکستن شیشه

تعمیر درب ماکروفر به دلیل شکستن شیشه

شیشه درب مایکروفر ممکن است به دلیل ضربه، تغییر دمای شدید، یا تغییرات فشاری شکسته شود. همچنین، برخی از دلایل دیگر شامل استفاده از ظروف نامناسب، استفاده از ظروف فلزی، و استفاده از ظروف با پوشش فلزی نیز در شکستن شیشه درب ماکروفر دخیل هستند.

تعوبض شیشه شکسته مایکروفر نیز در دسته خدمات مرتبط با تعمیر درب ماکروفر قرار می گیرد که دقت بالایی می طلبد و باید از سوی تعمیرکاران ماهر انجام شود.

جنس شیشه درب ماکروفر چیست؟

یکی از سوالات مطرح در زمینه تعمیر درب ماکروفر این است که جنس شیشه این درب از چیست؟ شیشه درب ماکروفر از جنس سیکوریت است.

شیشه سیکوریت یا شیشه نشکن، نوعی از شیشه است که برای مقاومت در برابر شکستن و ضربه‌ های قوی طراحی شده است. این نوع از شیشه‌ ها دارای مقاومت چند برابر شیشه‌ های معمولی هستند و بعد از شکستن باعث آسیب افراد نخواهند شد. همچنین، شیشه سیکوریت می‌ تواند عایق مناسبی برای گرما تلقی شود.

تعویض دستگیره درب ماکروفر

شکسته شدن دستگیره درب ماکروفر یکی دیگر از اتفاقات رایجی است که سر و کار ما را به تعمیر درب ماکروفر خواهد انداخت. دستگیره ها معمولا بر اثر فشار یا ضربه می شکنند.

تعمیر دستگیره البته کار چندان دشواری نیست؛ می توان دستگیره آسیب دیده را با متریالی همچون چسب ۱۲۳ تعمیر کرد اما اگر قصد تعویض آن را دارید احتمالا باید به تعمیرکار مراجعه کنید. فراموش نکنید که باز کردن پیچ های درب مایکروویو توسط خودتان می تواند تنظیمات آن یا حتی سنسورهای درب را به هم بزند.

بیشتر بدانید: تعمیر ماکروفر کنوود Kenwood

تعویض دستگیره درب ماکروفر

نکته پایانی

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر دارید، می توانید از تعمیرکاران ماهر تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه ماکروفر و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top