skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در فصل زمستان علاوه بر سیستم گرمایشی مبتنی بر گاز و نفت، از بخاری ها و شوفاژهای برقی نیز استفاده می شود. با این حال گرم نشدن شوفاژ برقی یکی از ایرادهای رایج در این نوع وسایل گرمایشی است.

مواردی همچون خرابی کابل و سوئیچ، خرابی ترموستات، اشکال در فن و خرابی المنت را می توان دلیل گرم نشدن شوفاژ برقی به حساب آورد و برای رفع آن نیاز به دریافت خدمات تعمیر شوفاژ برقی خواهید داشت.

تعمیر شوفاژ برقی

مواردی که در ادامه می آید صرفاً برای این است که بدانید، احتمالاً چه مواردی می تواند علت گرم نشدن شوفاژ برقی باشد. پس از دانستن موارد، می توانید از خدمات تعمیر شوفاژ برقی کمک بگیرید.

توصیه می شود در صورتی که با کارهای فنی و الکتریکی آشنایی ندارید، به هیچ عنوان دستگاه را باز نکنید؛ در غیر این صورت هم ممکن است به خودتان صدمه بزنید و هم اینکه قطعات سالم دستگاه را نیز دچار عیب و نقص کنید.

این را هم در نظر بگیرید که سیم کشی های درون شوفاژ برقی پیچیده است و شما هنگام بستن مجدد دستگاه ممکن است دچار سردرگمی شوید.

بیشتر بدانید: علت روشن نشدن شوفاژ برقی

تعمیر شوفاژ برقی

علت گرم نشدن شوفاژ برقی؛ خرابی ترموستات

خرابی ترموستات یکی از رایج ترین اشکالات در وسایل گرمایشی و سرمایشی است. ترموستات دستور اتصال برق به المنت را صادر می کند و برای این دستور از سنجش سطح دما بهره می گیرد،

بنابراین خرابی ترموستات را می توان علت گرم نشدن شوفاژ برقی به حساب آورد، زیرا در صورت خرابی ترموستات برقی به المنت نمی رسد که بخواهد گرما تولید کند

در صورت خرابی ترموستات، باید این قطعه عوض شود زیرا تعمیر آن معمولاً امکان‌پذیر نیست و حتی در صورت امکان، از نظر هزینه به صرفه نخواهد بود.

قطعات شوفاژ برقی

شوفاژ یا رادیاتور برقی، همچون بخاری برقی دارای المنت است، که این المنت ها با حرارت دادن به روغن موجود در پره ها، سبب حرکت آن شده و در نتیجه گرما را تولید می کنند.

بنابراین عملکرد شوفاژ برقی پس از گرم شدن روغن چیزی شبیه به شوفاژ است. این وسیله علاوه برروغن، از فن، ترموستات، المنت، سیم کشی درونی و همچنین سوئیچ روشن و خاموش بهره می گیرد که اشکال در هرکدام از این این قطعات باعث گرم نشدن شوفاژ برقی خواهد بود.

علت گرم نشدن شوفاژ برقی؛ خرابی ترموستات

خرابی المنت شوفاژ برقی

دیگر علت گرم نشدن شوفاژ برقی به خرابی المنت می تواند ربط داشته باشد. همانطور که اشاره شد المنت از ترموستات فرمان می گیرد و در صورتی که ترموستات سالم باشد، این قطعه باید را به انرژی گرمایشی تبدیل کرده و روغن درون رادیاتور را به حرکت در بیاورد.

اگر المنت دستگاه دچار خرابی شده باشد، هیچ تبدیل جریانی صورت نمی گیرد، هرچند که برق درون دستگاه جریان پیدا کرده باشد. المنت ها در صورت خرابی قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند.

روشن نشدن فن شوفاژ برقی

همان طور که در بالا گفته شد، شوفاژهای برقی دارای فن هستند و این فن وظیفه انتقال حرارت بین رادیاتورها را بر عهده دارد. الکترو فن ها معمولاً از یک موتور کوچک و پره تشکیل دشه اند.

در نتیجه یکی دیگر از دلایل گرم نشدن شوفاژ برقی علاوه بر خرابی المنت و ترموستات می تواند به خرابی فن نیز مرتبط باشد. شاید فن دستگاه دچار کثیفی و گرفتگی شده یا اینکه موتور آن نیم سوز شده باشد. در هر صورت این قطعه باید بررسی شود تا دوباره بتواند انتقال حرارت را به خوبی انجام بدهد.

علت روشن نشدن شوفاژ برقی؛ کابل و سوئیچ

علت روشن نشدن شوفاژ برقی؛ کابل و سوئیچ

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که در برخی از موارد ایراد گرم نشدن شوفاژ برقی درون دستگاه شما نبوده بلکه به کابل یا حتی پریز برق مربوط است. برای تشخیص این موضوع باید نخست با یک فازمتر برق درون پریز را بسنجید و سپس وضعیت ظاهری کابل را بررسی کنید.

علاوه بر این از وضعیت سوئیچ روشن/خاموش آن نیز غافل نشوید. ممکن است کلید قطع و وصل جریان برق به دستگاه خراب شده باشد که در این صورت کلید باید تعویض شود.

بیشتر بدانید: هزینه تعمیر شوفاژ برقی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد علت گرم نشدن شوفاژ برقی صحبت شود. همانطور که گفته شد خرابی فن، المنت و ترموستات به علاوه قطعی کابل از محتمل ترین دلایل روشن نشدن شوفاژ برقی به شمار می رود.

شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر شوفاژ برقی از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top