skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

این روزها و با نوسانات مالی موجود در بازار به ویژه برای لوازم برقی، هزینه تعمیر به یکی از نگرانی های عمده بدل شده است؛ این نگرانی برای شوفاژ برقی نیز صدق می کند. در این رابطه باید گفت که هزینه تعمیر شوفاژ برقی هچون بسیاری از لوازم گرمایشی برقی دیگر تابع عیوب دستگاه و قطعه معیوب خواهد بود.

مشکلاتی چون خرابی المنت، خرابی برد، خرابی ترموستات، خرابی فن، روشن نشدن دستگاه و گرم نکردن پره ها دستگاه شما را نیازمند خدمات تعمیر شوفاژ برقی خواهد کرد و اگر هزینه تعمیر شوفاژ برقی برای شما دغدغه است، این مطلب را بخوانید.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه تعمیر شوفاژ برقی

هزینه تعمیر شوفاژ برقی به دلایلی که عنوان شد متفاوت خواهد بود و تا پیش از عیب یابی شوفاژ برقی نمی توان برآوردی دقیق از آن ارائه داد.

در تعمیرات سایت برآورد هزینه بر اساس نرخ اتحادیه انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض قطعاتی همچون برد از قطعات وارداتی با کیفیت بالا استفاده خواهد شد.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه تعمیر شوفاژ برقی

سوختن المنت شوفاژ برقی

وسایل برقی گرمایشی دارای المنت هستند؛ در شوفاژ برقی المنت نقشی اساسی در به حرکت در آوردن روغن درون رادیاتورها را برعهده دارد. اگر المنت دستگاه سوخته یا نیمسوز شود، دستگاه دیگر گرمایش نخواهد داشت و در نتیجه این قطعه باید تعویض شود زیرا قابل تعمیر هم نیست.

معمولاً هزینه تعمیر شوفاژ برقی برای تعویض المنت نیز چندان هزینه سنگینی نیست و شامل هزینه المنت و اجرت باز و بسته کردن دستگاه می شود.

ایراد در پره های شوفاژ برقی

سر و صدا دادن پره های شوفاژ برقی و گرم نشدن آن ها از دیگر مشکلات رایج در شوفاژ برقی به شمار می رود. همانطور که گفته شد سیستم کارکرد پره‌ های شوفاژ برقی به نوعی شبیه به شوفاژهای معمولی است با این تفاوت که درون این پره ها به جای آب، روغن وجود دارد که با حرارت به حرکت در می آید.

اگر پره ها سرد یا نیمه سرد است، احتمال خرابی المنت و ترموستات مطرح است. در این مورد هزینه تعمیر شوفاژ برقی شبیه به مورد بالا است.

همچنین اگر صدا دادن پره ها به خاطر خرابی بدنه دستگاه باشد، آن زمان شاید نیاز به تعویض بدنه باشد که به صرفه بودن این مورد پس از عیب یابی اعلام می شود.

خرابی شدن ترموستات شوفاژ برقی

خرابی شدن ترموستات شوفاژ برقی

یکی دیگر از قطعات حیاتی در شوفاژ برقی ترموستات است. این قطعه به عنوان کنترل کننده دما، وظیفه تنظیم حرارت دستگاه را برعهده دارد. ترموستات اگرچه به نسبت المنت و سایر قطعات عمر بالا تری دارد اما همچنان ریسک خرابی آن وجود خواهد داشت.

خرابی ترموستات شوفاژ برقی یکی از دلایل اصلی روشن نشدن آن است. هزینه تعمیر شوفاژ برقی در صورت خرابی ترموستات از برندی به برند دیگر متقاوت است با این حال به نسبت قطعاتی چون برد خیلی گران تمام نمی شود.

این نکته را هم باید اشاره کرد که برخی از قطعات در صورت تعمیر هزینه پایین تری را رقم می زنند اما ترموستات چنین قطعه ای نیست. به عبارتی دیگر وقتی که ترموستات خراب شد، بهتر است آن را به طور کامل تعویض کنید.

هزینه تعمیر برد و کلید شوفاژ برقی

در نهایت اینکه خرابی سوئیچ و برد را هم برای شوفاژ برقی ها را هم باید در نظر گرفت. اگر خرابی شوفاژ برقی به خاطر کلیدهای دستگاه باشد هزینه تعمیر شوفاژ برقی چندان زیاد نمی شود، البته در مواردی همچون خرابی فن دستگاه، طبیعتاً هزینه بالاتر خواهد بود.

همچنین در صورتی که برد شوفاژ برقی خراب شود، باید به فراخور قطعه‌ای که خراب شده است، اقدام به تعمیر کرد که در این صورت هزینه تعمیر شوفاژ برقی بالاتر از موارد قبلی می شود.

البته ناگفته نماند که برد شوفاژ برقی به پیچیدگی لوازمی چون تلویزیون و صوت و تصویر نیست، از این رو تعمیرات آن نیز چندان هزینه هنگفتی نخواهد داشت.

بیشتر بدانید: تعمیر شوفاژ برقی گوسونیک (Gosonic)

هزینه تعمیر برد و کلید شوفاژ برقی

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد هزینه تعمیر شوفاژ برقی مورد بررسی قرار بگیرد؛ همانطور که مشاهده شد این هزینه ها بسته به مشکل و قطعه آسیب دیده متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای تعمیر شوفاژ برقی خود از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top