skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

 دلایل زیادی برای خاموش شدن جارو برقی در حین کار وجود دارد. اولین دلیل می تواند گرم شدن موتور باشد، دومین دلیل ممکن است مشکل الکتریکی در دستگاه باشد. بزرگترین و رایج ترین دلیل خاموش شدن جارو برقی در حین کار گرمای بیش از حد است که به راحتی در تعمیر جاروبرقی قابل حل است.

جاروبرقی خاموش می شود-

بررسی دلایل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار

• گرم شدن موتور

استفاده طولانی از جارو برقی موجب بیش از حد گرم شدن موتور و در نتیجه خاموش شدن آن در حین کار می شود. هنگامی که جاروبرقی خیلی گرم می شود، ترموستات محافظ موتور به طور خودکار برق را خاموش می کند. شما در این هنگام باید جاروبرقی را خاموش و مجددا وصل کنید. ظرف محتوی گرد و غبار را برداشته و خالی کرده و هر دو فیلتر را تمیز کنید.

• کمبود نیروی لازم

این ممکن است ساده و ابتدایی به نظر برسد و به عنوان یک مشکل به چشم نیاید، اما کمبود نیرو اغلب علت خاموش شدن جارو برقی در حین کار است. بررسی کنید که جاروبرقی به یک پریز برق وصل شده باشد.

• پر شدن کیسه

هنگامی که کیسه فیلتر بیش از حد پر می شود ، خاک و گرد و غبار درون آن سرریز می شود و به داخل موتور جاروبرقی راه پیدا می کنند و باعث عملکرد ضعیف دستگاه و خاموش شدن جارو برقی در حین کار می شود. ناگفته نماند که این گردو غبار باعث گرم شدن موتور هم می شوند که بسیار خطرناک است.

• شیلنگ جاروبرقی

اگر شیلنگ جاروبرقی شما آسیب دیده، فیلتر هوا مسدود و یا موتور مکش بد دارد می تواند باعث خاموش شدن جارو برقی در حین کار شود. شیلنگ مکش آسیب دیده در جاروبرقی می تواند باعث خاموش شدن موتور شود زیرا شیلنگ مکش دارای سیمهای یکپارچه ای است که جریان را از سوئیچ پاور به رله موتور مکش منتقل می کند.

• مشکل در موتور جاروبرقی

اگر موتور به خوبی عمل نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض موتور داشته باشید زیرا سیم پیچ موتورمشکل دارد. سیم پیچ های بد می تواند باعث گرم شدن موتور و عبور بار اضافی شود.

اگر محفظه موتور، فیلتر هوای موتور دارد، وضعیت فیلتر هوا را بررسی کنید زیرا یک فیلتر کثیف می تواند باعث گرم شدن موتور در حین کار شود. در صورت کثیف بودن، فیلتر هوای موتور را تمیز یا تعویض کنید.

بررسی گرفتگی شلنگ جاروبرقی-

بررسی کنید که شلنگ مسدود نشده باشد

برای محافظت از جاروبرقی در برابر صدمه های احتمالی در اثر گرم شدن بیش از حد و در صورت گرم شدن موتور، منبع برق را خاموش کنید. انسداد در شیلنگ، جریان هوا را محدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد خواهد شد.

بهترین راه برای بررسی محدودیت یا انسداد ، شیلنگ را از دستگاه جدا کرده، آن را به صورت صاف نگه دارید و یک سکه را از بالای آن رها کنید. اگر سکه در انتهای دیگر ظاهر شود ، شیلنگ شما مسدود نشده است. اگر در شلنگ گیر شود ، انسداد وجود دارد که می توان با فشار دادن انسداد با استفاده از دسته جارو یا قطب مشابه ، آن را به راحتی آزاد کرد.

دلایل بوی سوختگی از جاروبرقی

راه حل ها در مشکل خاموش شدن جارو برقی در حین کار 

موتور مکش جاروبرقی را تعویض کنید

موتور مکش فن و هوای داخل جارو برقی را ایجاد می کند که با حرکت هوا از ورودی در قسمت تمیز کننده به محفظه جمع آوری خاک، مکش ایجاد می کند. اگر موتور مکش کار نمی کند، آن را فورا تعویض کنید.

شیلنگ جاروبرقی را تعویض کنید

شیلنگ جاروبرقی از وینیل تقویت شده ساخته شده است. بعضی اوقات سیمها در شلنگ یکپارچه شده اند. اگر شیلنگ پاره شده است یا سیم های یکپارچه خراب است ، شیلنگ را تعویض کنید.

فیلتر هوا جاروبرقی را تعویض کنید

فیلتر هوای جاروبرقی می تواند دلیل خاموش شدن جارو برقی در حین کار باشد.فیلتر هوا برای خنک کردن موتور، بقایای کثیفی و جریان هوای در گردش در محفظه موتور را به دام می اندازد. فیلتر از آسیب دیدن موتور مکش جلوگیری می کند. فیلتر هوای موتور را هنگام کثیف بودن تعویض کنید. در بیشتر جاروبرقی ها، نمی توان آن را شستشو داد و شانس استفاده مجدد از آن را داشت.

علت مکش نداشتن جاروبرقی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top