skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علائم سوختن موتور جارو برقی | جاروبرقی ها از خانه های ما خاک می گیرند و آنها را تمیز نگه می دارند. با این حال، اگر متوجه بوی سوختگی ناخوشایند از جاروبرقی در حین استفاده می شوید، خیلی سریع باید جاروبرقی را خاموش کنید تا دلیل این بو را بیابید. بوی سوختگی یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی است. البته بوی سوختن ممکن است نتیجه مشکلات مختلف، برخی جدی و برخی جزئی باشد.

معرفی رایج ترین علائم سوختن موتور جاروبرقی

اتمام عمر موتور جاروبرقی

گاهی اوقات، موتور جاروبرقی شما ممکن است به سادگی از کار بیفتد. این امر به چند دلیل اتفاق می افتد ، اما متداول ترین آنها استفاده بیش از حد از جاروبرقی یا استفاده از موتور قدیمی رو جاروبرقی می باشد. بوی حاصل از این مشکل شبیه به سوزاندن سیم یا پلاستیک ذوب شده است.

تعویض موتور شما باید توسط یک متخصص تعمیر جاروبرقی مورد اعتماد شما انجام شود. بعضی اوقات موتور کاملاً نمی سوزد بلکه فقط برای چند لحظه بیش از حد گرم می شود و نیاز به خنک شدن دارد. پس اتمام عمر موتور بصورت طبیعی می تواند یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی باشد.

چگونه صدای بلند جاروبرقی خود را بر طرف کنیم؟

اتمام عمر موتور جاروبرقی-

جاروبرقی از گرد و غبار اشباع شده

کار جاروبرقی شما یافتن و برداشتن گرد و غبار در اطراف خانه است. بنابراین موتور جاروبرقی ، چه قدیمی باشد و چه جدید ، ممکن است به مرور زمان گرد و غبار را درون خود جمع کند. همچنین این مشکل ممکن است به دلیل فیلتر مسدود شده رخ دهد.

تجمع گرد و غبار طبیعی است و به طور کلی مشکلی ایجاد نمی کند. اگر گرد و غبار بیش از حد انباشته شود ، ممکن است باعث خاموش شدن موتور شود و یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی است.

علت مکش نداشتن جاروبرقی

جاروبرقی از گرد و غبار اشباع شده-

کابل یا دو شاخه دیواری داغ می شود

در اثر کار کشیدن بیش از حد از جاروبرقی، کابل و یا دوشاخه دیواری داغ می شود و این یکی دیگر از علائم سوختن موتور جاروبرقی است. پس از تمیز کردن فیلترها و خالی کردن کیسه ، جاروبرقی را دوباره راه اندازی کنید تا ببینید کابل یا دو شاخه دوباره گرم می شود یا خیر. اگر کابل هنوز گرم است ، بررسی کنید که دو شاخه محکم به پریز وصل شده است یا خیر. در غیر این صورت جاروبرقی را به پریز دیگری وصل کنید.

موهای در هم تنیده و چرخشی در سوختن موتور جاروبرقی

ممکن است موها به دور انتهای برس چرخشی پیچیده شده و به سمت یاتاقان کشیده شود. اصطکاک در برابر این مو می تواند گرما و بوی سوز ایجاد کند. موها باید کاملاً از درون جاروبرقی رفع شوند.

در صورتی که جاروبرقی کار نکند، چاره چیست؟

در صورتی که موتور کار نمی کند یا علائم سوختن موتور جاروبرقی را مشاهده می کنید موارد زیر را بررسی کنید:

گام اول: میزان نیروی برق را بررسی کنید.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما کمبود نیرو غالباً دلیل خاموش شدن جارو برقی است. بررسی کنید که جاروبرقی به یک پریز برق وصل شده باشد و نیازی به تنظیم مجدد فیوزها نیست

گام دوم: بررسی شیلنگ ها

شاید در مسیر شیلنگ ها مانعی باشد.انسدادهای موجود در شیلنگ و فیلترها را بررسی کنید و هرگونه مانع موجود را از بین ببرید. انسداد شیلنگ ها یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی است.

گام سوم: کیسه ی پر جاروبرقی را خالی یا تعویض کنید

در برخی موارد ، یک کیسه کاملا پر مانع از روشن شدن دستگاه می شود. برای رفع مشکل، کافی است کیسه را تعویض کنید.

گام چهارم: آسیب دیدگی کابل جاروبرقی

کابل آسیب دیده می تواند علت و از علائم سوختن موتور جاروبرقی باشد.

گام پنجم: سوئیچ روشن / خاموش معیوب باشد.

سوئیچ روشن / خاموش می تواند به مرور زمان شکسته شود و نیاز به تعویض دارد.

گام پنجم: موتور سوخته باشد

اگر موتور سوخته باشد، جاروبرقی بی ارزش به نظر می رسد. به یاد داشته باشید که یک موتور معیوب اغلب به دلیل مسئله دیگری مانند فیلترهای مسدود شده یا استفاده بیش از حد از کیسه ایجاد می شود. بنابراین هنگام تعویض موتور، به یاد داشته باشید که مشکل اساسی وجود نداشته باشد که باعث خرابی موتور شود.

بیس تر بخوانید:

چگونگی تمیز کردن جاروبرقی

دلایل روشن نشدن جاروبرقی

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top