skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این مقاله به موضوع تعمیر و سرویس ماکروفر – تعمیر انواع ماکروفر می پردازیم . ازجمله لوازم خانگی که عمل پخت و پز را به نحوه احسن انجام میدهد و با نام دیگرمانند: مایکروفر،ماکروویو و یا مایکروویو رایج است .

این وسیله نسبت به دیگر وسایل موجود در آشپزخانه ظاهر کوچک و نسبتا ساده ای داشته، اما در اصل ساختار خاص و ویژه ای دارد که به هنگام خراب شدن ،تعمیر آن بدست افراد بی تجربه ممکن است خطرات جدی (برق گرفتگی) را در پی داشته باشد (حتی زمانیکه دستگاه به برق متصل نباشد) پس مطلوب است هنگام بروز مشکل در مایکروویو ان را در اختیار گروه با تجربه و حرفه ای کارخانه قرار دهید.

با تمام ان چه گفته شد بهترین و راحتترین کار،جلوگیری از بروز مشکل در مایکروویو تنها بواسطه توجه و دقت در هنگام استفاده است.

تعمیر و سرویس ماکروفر - تعمیر انواع ماکروفر

نکات مهم برای تعمیر و سرویس ماکروفر – تعمیر انواع ماکروفر :

هنگام بستن درب مایکروویو دقت کنید :

درب مایکروویو را به اهستگی ببندید زیرا ساختار بسته شدن در مایکروویو به صورتی است که سه قسمت یا به اصلاح سه سوییچ دارد و باید به ترتیب مخصوص خود بسته شود و زمانیکه درب محکم بسته شود این ترتیب مختل میشود.

عدم فعال سازی هنگام تهی بودن دستگاه :

در این صورت انرژی که از مایکروویو متصاعد میشود ،مایع یا غذایی وجود ندارد که این انرژی را جذب کند بنابراین این انرژی در فضای داخلی مایکروویو پخش شده و باعث داغی و در نهایت خرابی اجزای آن می شود.

نوسانات برق را درنظر بگیرید:

مایکروویو را ابتدا به یک محافظ سپس به پریز متصل کنید ،در این صورت از خسارات جبران ناپذیری که ممکن است توسط نوسانات برق به دستگاه وارد شود جلوگیری کنید.

تعمیر و سرویس ماکروفر - تعمیر انواع ماکروفر

برای به جوش اوردن آب ،از کتری استفاده کنید :

این که بخواهید آب را در مایکروویو بجوشانید ، بدلیل حالتی که اصطلاحا” (فراگرم شدن ) نام دارد، آب به دمایی بالاتر از نقطه جوش خود میرسد اما نمیجوشد و در برخورد دست به ظرف محتوی ان یک آن باعث بروز انفجار میشود و افراد را میسوزاند . به همین سبب توصیه میشود که اب را در مایکروویو نجوشانید.

محفظه داخلی مایکروویو را تمیز کنید:

فضای داخلی مایکروویو را مرتبا” نظافت کنید تا ذرات باقی مانده از غذا در ان انرژی را جذب نکرده و باعث ایجاد سوختگی و اسیب های دیگری را برای مایکروویو ایجاد نکند . در ضمن هنگام خرید مایکروویو دقت کنید که محفظه داخلی ان استیل باشد تا عمل نظافت به سهولت انجام شود.

حتما از ظروف مخصوص مایکروویو استفاده کنید:

حتما از ظروفی که علائم مخصوص مایکروویو را دارند استفاده کنید که البته بعضی از ظروف شیشه ای اصلا” برای مصرف در مایکروویو مناسب نیستند. ظروفی که در آنها از قطعات فلزی، نقره و یا طلا استفاده شده را به هیچ وجه در مایکروویو قرار ندهید. کاغذ الومینیومی {حتی یک قطعه کوچک} را در مایکروویو قرار ندهید. زمانیکه ظرفی محتوی غذا در مایکروویو قرار داده و ظرف از غذا گرمتر شود ،یعنی ظرف انرژی بیشتری جذب میکند و برای استفاده در مایکروویو مناسب نیست .

Rate this post

This Post Has 4 Comments

  1. وقت بخیر
    دوست عزیز فن ماکروویو من چند دقیقه بعد از اتمام کار هنوز کار می کند این موضوع عادی می باشد یا خیر ؟

    1. با سلام
      بله یک حالت طبیعی هستش و تا اتمام کار میکرویوو از برق کشیده نشود در این حالت دستگاه (میکرویوو) سیستم داخلی را خنک میکند. این مورد در برخی از مایکروفر ها طبیعی می باشد

  2. سلام
    برای از بین بردن بوی نامطبوع داخل اتاق ماکرو باید چیکار کرد؟
    با باز بودن درب هم بعد از مدتها بوازبین نرفته قابل ذکر است گفته شود غذای بد بو یا سوخته هم در آن گذاشته نشده است .

    1. سلام دوست عزیز

      یه قاشق جوش شیرین و نصفه لیوان آب را به مدت یک دقیقه و سی ثانیه ، داخل مایکروفر قرار دهید و بعد از آن با دستمال تمیز داخل آن را تمیز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top