skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اصول نگهداری لوازم خانگی در زمستان | اگر علاقه مند به داشتن لوازم خانگی هایی با بیشترین بازده ممکن هستید، این مقاله برای شما مفید می باشد. برای این منظور، یک دستگاه باید از حد متوسط بهتر عمل کند و هر نوع نیاز شما را برآورده سازد. لوازم خانگی های پر بازده کنونی، مجهز به برچسب سطح انرژی هستند. این طراحی به بهترین وجه این لوازم را از بقیه لوازم خانگی مجزا می سازد. چه شما لوازمی قدیمی تر، فاقد برچسب انرژی داشته باشید یا یک دستگاه جدید، با سطح انرژی کارآمد داشته باشید، در این مقاله از تعمیرات سایت اصول نگهداری لوازم خانگی را در زمستان برای شما آورده شده است.

بالابردن راندمان یخچال در زمستان-

 نگهداری لوازم خانگی و بالا بردن بازدهی یخچال فریزر در زمستان

یکی از دستگاه هایی که در نگهداری لوازم خانگی در زمستان مورد توجه قرار می گیرد یخچال است . شما در بیش تر اوقات در رسیدگی به یخچال و فریزرتان کوتاهی می کنید، به خصوص اگر یکی دیگر از این دستگاه ها را در گاراژ یا مکانی دیگر از خانه داشته باشید، اما این وسایل برقی تقریبا هر دقیقه از روز انرژی مصرف می کنند. از یخچال و فریزر خود نگهداری کنید تا هم به نیاز به تعمیر یخچال پیدا نکنید و هم به افزایش کارآیی موثر آنها در طول زمستان کمک کنید:

• درجه حرارت یخچال را بین ۳۶ تا ۳۸ درجه فارنهایت تنظیم کنید. در جه حرارت فریزر را بین ۰ تا ۵ درجه فارنهایت نگه دارید.

• مطمئن شوید که یخچال و فریزرتان از هر طرف حداقل ۱ اینچ فضای خالی دارد.

• لوله های خنک ساز واقع بر پشت یا زیر یخچال را با جارو برقی تمیز کنید تا گرد و غبار و آشغال های روی آن از بین برود. این کار را یکبار در این زمستان انجام داده و مجدداً در تابستان تکرار کنید.

• درزگیر پلاستیکی درب یخچال و فریزر را تعویض کنید تا درب آن محکم تر بسته شود و سرما را بهتر درون خود نگه دارد.

• وقتی یخ زدگی درون یخچال و فریزر به ضخامت ۰٫۵ اینچ رسید آن را یخ زدایی کنید. (بیشتر یخچال و فریزر های جدید مجهز به سیستم یخ زدایی خودکار هستند، بنابراین این مورد در رابطه با دستگاه های جدید با برچسب مصرف انرژی اعمال نمی شود)

بالا بردن راندمان ظرفشویی در زمستان-

بالابردن بازدهی ظرفشویی در زمستان

در شب های زمستانی سرد افراد اغلب ترجیح می دهند شام را در خانه صرف کنند. برای اطمینان از کارکرد موثر ماشین ظرفشویی تان و نیاز کم تر به تعمیر ماشین ظرفشویی این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

– صبر کنید تا ماشین پر شود و سپس آن را روشن کنید. در صورت شستشوی تعداد کم ظروف و پر نشدن دستگاه، از تنظیمات شستشوی نیمه پر یا اکو استفاده کنید.

– ماشین ظرفشویی های جدید به اندازه کافی قدرتمند هستند تا ظروف کثیف را تمیز کنند، بنابراین از آب گرفتن یا شستن ظروف قبل از قرار دادن در ماشین جلوگیری کنید تا در مصرف آب صرفه جویی کنید.

– برای خشک کردن ظروف با حرارت، ماشین را روی خشک کن تنظیم کنید.

– در طول روز از یک لیوان یا فنجان برای نوشیدن استفاده کنید. این کار از کثیف شدن تعداد زیادی لیوان جلوگیری می کند و از بار ماشین ظرفشویی تان برای روشن کردن در هر هفته می کاهد.

بالا بردن بازدهی لباسشویی
بالا بردن بازدهی لباسشویی

 

بالا بردن بازدهی ماشین لباسشویی در زمستان

لباس های زمستانی نسبت به لباس های تابستانی بزرگتر و حجیم تر هستند. این تفاوت باعث می شود تا لباس های زمستانی حجم بیشتری بگیرند. در اینجا نکاتی برای بالا بردن بازدهی ماشین لباسشویی و نیاز کم تر به تعمیر لباسشویی پیدا کردن در فصل زمستان آورده شده است:

• صبر کنید تا ماشین لباسشویی پر شود سپس آن را روشن کنید. اگر نمی توانید تا پر شدن ماشین صبر کنید، برای شستن تعداد کمی از لباس ها، ماشین را بر روی سطح پایینتر تنظیم کنید.

• تا آنجا که امکان دارد برای لباس ها از آب سرد استفاده کنید.

• وقتی تصمیم به تعویض ماشین لباسشویی خود دارید، ماشینی را انتخاب کنید که مجهز به نشان دادن میزان سطح انرژی باشد.

• برای ماشین های با راندمان بالا، از مواد شوینده ی خوب استفاده کنید تا از کف کردن بیش از حد جلوگیری کنید، که کف زیاد می تواند آثاری از مواد شوینده بر روی لباس های شما باقی گذارد و نیاز به شستشوی مجدد باشد.

 

بالابردن بازدهی خشک کن-

بالا بردن بازدهی خشک کن در زمستان

خشک کن در زمستان برای خشک کردن پوشش های زمستانی شما کار بسیار سختی انجام می دهد.  برای اطمینان از کارکرد موثر و ایمن دستگاه خشک کن، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

• برای آبگیری هر چه بیشتر لباس ها تا جای ممکن، قبل از انتقال لباس ها به خشک کن از چرخش دور تند ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

• لباس ها را پشت سر هم خشک کنید، تا دستگاه قبل از استفاده مجدد از آن کاملا سرد نشود.

• پس از هر بار استفاده از خشک کن فیلتر آن را تمیز کنید تا لباس ها سریع تر خشک شوند و از خطر سوختن یا آتش گرفتن لباس ها جلوگیری کنید.

• زمان یکسانی را برای خشک کردن هر یک از لباس ها اختصاص دهید.

• در زمستان وقتی هوای بیرون سرد است، لباس ها را بر روی بند رخت داخل خانه آویزان کنید.

 

برای راهنمایی های بیشتر جهت نگهداری لوازم های خانگی و یا تعمیرات تخصصی آنها، لطفا با تعمیرات سایت تماس حاصل فرمایید. ما به شما کمک می کنیم تا بیشترین بهره را از لوازم های خانگی خود ببرید، تا به خوبی کار کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.

 

بیش تر بخوانید: نکات نگهداری و پیشگیری از تعمیر لوازم خانگی

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top