skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

 این راهکار های ساده احتمال خراب شدن یا از کار افتادن یخچال شما را کاهش می دهد. اگر از مشکل پیش آمده برای یخچال خود اطمینان ندارید با یک تماس ساده برای خبر کردن یک تعمیرکار یخچال حرفه ای زودتر به نتیجه خواهید رسید تا ساعت ها سرچ کردن آنلاین برای عیب یابی دستگاه خود. پس تلفن را بردارید و با تعمیرکاران متخصص شرکت تماس بگیرید.

۱. دفترچه راهنمای دستگاه خود را چک کنید

دفترچه راهنمای دستگاه خود را جایی قابل دسترس قرار دهید و با آن مشکلات رخ داده را شناسایی کنید، از موارد تحت گارانتی دستگاه و از چگونگی سفارش قطعات اطلاع یابید. دفترچه راهنمای دستگاه خود را درون یک کیسه ی پلاستیکی نگه دارید و آن را در بالای یخچال یا حتی درون فریزر خود قرار دهید.

۲. به طور مرتب آن را تمیز کنید

تمیز کردن مداوم یخچالتان ماندگاری مواد غذایی تان را بالا می برد و طعم آنها را عالی نگه می دارد. هنگام تمیز کردن، اطمینان یابید که تمام مواد چسبیده بر روی درز دستگاه را پاک کنید چرا که موادی که بر روی درز دستگاه قرار می گیرد می تواند مانع بسته شدن درست درب یخچالتان شود.

تمیز کردن یخچال-

۳. درز پلاستیکی دستگاه را تعویض کنید

اگر پس از تمیز کردن درز پلاستیکی دستگاه همچنان درست عمل نمی کند، بیخیال آن شوید و آن را تعویض کنید.

عوض کردن لاستیک دور یخچال-

۴. لوله های کندانسور دستگاه خود را تمیز کنید

هیچ کس علاقه ای به تمیز کردن کثیفی های لوله های پشت یخچال را ندارد، اما اگر می خواهید یخچالتان گرما را از داخل دستگاه خارج کند باید آنها را تمیز کنید. آنها را با یک برس نسبتا زبر و آب و صابون داغ، ۲ بار در سال تمیز کنید.

تمیز کردن کندانسور یخچال-

۵. فیلتر آب یخچال خود را تعویض کنید

این کار هر ۶ ماه یکبار باید انجام شود.

تعویض فیلتر آب یخچال-

۶. صدا های غیر عادی را نادیده نگیرید

اگر صدای یخچال شما مثل این است که می خواهد چیزی به شما بگوید (بیانگر مشکلی است). موقع آن است که با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. صدا های تیک تیک کردن، جیر جیر بلندی که برای مدت زمان طولانی ادامه دارد را نادیده بگیرید. صدای تق تق دستگاه احتمالا به خاطر ساخت یخ یخچال می باشد، بنابراین قبل از تماس با تعمیرکار ابتدا آن را چک کنید.

۷. دمای یخچال را کنترل کنید

برای کاهش رشد باکتری های مضر، دمای یخچال باید بین ۳۷ و ۴۷ درجه نگه داشته شود. از این رو برای کنترل دمای دستگاه خود یک دماسنج  تهیه کنید.

 

مناسب ترین درجه حرارت یخچال

تنظیم درجه حرارت یخچال-

۸. برفک های درون فریزر خود را یخ زدایی کنید

اگر اجازه دهید میزان ضخامت یخ ساخته شده درون فریزر تان از قطر ۰.۵ اینچ بالاتر رود، به دستگاه شما فشار می آورد. برای یخ زدایی به سادگی دستگاه را خاموش کنید، اجازه دهید یخ و برفک ها آب شوند، آب دستگاه جمع کنید و مجددا آن را روشن کنید.

۹. آمادگی اضطراری

اگر اتفاق بدی افتاد و یخچال شما از کار افتاد یا برق رفت، درب آن را باز نگه ندارید. یخچال و فریزر می توانند برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت مواد غذایی را در صورت باز نکردن درب دستگاه نگه دارند.

سوالات متداول در مورد یخچال

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top