skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی قصد دارد به علت نچرخیدن ماشین لباسشویی بپردازد.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

علت اول : سوئیچ درب

هنگامی که درب ماشین لباسشویی باز است سوئیچ درب باعث جلوگیری از چرخش ماشین لباسشویی می شود . اگر سوئیچ درب نتواند به درستی عمل کند دیگ نخواهد چرخید . برای تعیین اینکه آیا سوئیچ درب به درستی عمل می کند یا خیر می توانید از مولتی متر استفاده کنید. اگر سوئیچ درب دارای عملکرد مناسبی نباشد تعمیر ماشین لباسشویی لازم می شود و باید سوئیچ را تعویض کنید.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

علت دوم : کوپلینگ موتور

کوپلینگ موتور وظیفه انتقال نیروی موتور را در ماشین لباسشویی برعهده دارد . اگر واشر دارای بار اضافی باشد، کوپلینگ موتور در محافظت از موتور و انتقال به درستی عمل نخواهد کرد. کوپلینگ موتور همچنین می تواند به علت سایش طبیعی خراب شود. دقت کنید کوپلینگ موتور شکسته نشده باشد و اگر شکسته بود از متخصصین وارد در تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا آن را تعویض کنید.

Motor Coupling in washer

علت سوم : تسمه

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می تواند از  تسمه باشد ، پس تسمه را حتما بررسی کنید تا مشخص شود که شکسته و یا شل نشده باشد. اگر تسمه معیوب و یا شل شده باشد آن را جایگزین نمایید.

علت چهارم : قفل درب

 اگر قفل درب ماشین بسته نشده باشد ، سوئیچ درب باعث ممانعت از شست و شو می شود. قفل درب معیوب می تواند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی باشد. مشکل در قفل موجب میشود ماشین لباسشویی شروع به کار نکند و دیگ آن نچرخد.  قفل درب می تواند به صورت مکانیکی یا الکتریکی خراب شود. قفل درب را جهت اطمینان از سالم بودن آن بازرسی کنید . اگر قفل درب آسیب دیده باشد و یا به درستی بسته نشود آن را تعویض کنید. برای تعیین اینکه آیا قفل درب الکتریکی خراب شده است یا نه  از یک مولتی متر برای آزمایش هر سوییچ در لبه درب استفاده کنید . اگر یکی از سوئیچ ها در هنگام فعال بودن ادامه کار ندهد سوئیچ را تعویض نمایید.برای تعمیر ماشین لباسشویی خود می توانید از متخصصان تعمیرات سایت کمک بگیرید.

1452016804626

علت پنجم : برد کنترل موتور

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می تواند از برد کنترل موتور باشد . برد کنترل موتور، باعث ایجاد قدرت در موتور می شود . اگر برد موتور ناقص باشد ممکن است ماشین لباسشویی به درستی کار نکند و یا اصلا کار نکند. در ابتدا برد موتور را جهت احتمال سوختگی اجزای آن بررسی کنید. برای تعیین اینکه آیا برد کنترل موتور معیوب است یا نه ابتدا اطمینان حاصل کنید که برد کنترل، قدرت موتور را فراهم می کند . اگر برد دارای قدرت است اما این قدرت را به موتور انتقال نمی دهد آن را تعویض نمایید. اگر در زمینه تعمیر لباسشویی تجربه لازم را ندارید بهتر از متخصصان این حوزه کمک بخواهید.

Motor Control Board washer

علت ششم : کلاچ

وظیفه کلاچ انتقال نیرو بین گیربکس و دیگ داخلی است که این امر به دیگ کمک می کند تا سریعا به سرعت چرخش مناسب برسد . اگر کلاچ فرسوده شده باشد می تواند موجب جلوگیری از چرخش دیگ شود . پس این موضوع نیز میتواند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی باشد.  کلاچ قابلیت تعمیر پذیری ندارد بنابراین اگر کلاچ فرسوده شده باشد آن را تعویض نمایید.

30240 07S00ClutchCoverWasher 3616

علت هفتم : فولی

ممکن است علت نچرخیدن ماشین لباسشویی شما مشکل در فولی ماشین لباسشویی باشد.  فولی به دیگ شست و شو متصل می شود و با کمک تسمه و موتور دیگ را به چرخش درمی آورد . اگر فولی فرسوده شده باشد باعث از کارافتادن تسمه خواهد شد که این امر باعث ممانعت از  چرخش موتور می کند. فولی را بردارید و آنرا بررسی کنید . اگر فولی ضعیف شده بود آن را تعویض نمایید.

Drive Pulley washer

علت هشتم : مجموعه کیت کلاچ

کلاچ اتصال بین انتقال و داخل دیگ را ایجاد می کند که این امر به دیگ کمک می کند تا سریعا به سرعت چرخش مناسب برسد . اگر کلاچ فرسوده شده باشد می تواند موجب جلوگیری از چرخش دیگ شود .اگر برد کلاچ پوسیده شده باشد بهتر است از یک متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی استفاده کنید و  آن را جایگزین کنید.

Clutch Band Kit washer

علت نهم : استاتور

استاتور با روتور تعامل پیدا می کند تا یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد کند تا دیگ را در هر جهت چرخش دهد. اگر سیم پیچ ها در استاتور آسیب دیده باشند ماشین لباسشویی  نخواهد چرخید و یا به صورت غیر منظم و غیر معمول خواهد چرخید. روتور را برای احتمال آسیب دیدن سیم پیچ ها و یا نقص های دیگر بررسی نمایید.

Stator in washer mashin

علت دهم : روتور

روتور با استاتور ارتباط برقرار می کند تا یک میدان مغناطیس قوی جهت چرخش دیگ ایجاد کند. اگر مغناطیس روی موتور آسیب دیده باشد و یا هر بخشی از روتورمعیوب باشد می تواند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی و یا منظم نچرخیدن آن باشد. برای مشخص شدن اینکه آیا روتور آسیب دیده است وضعیت روتور را بررسی کنید . اگر روتور آسیب دیده باشد ان را به متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید تا آن را تعویض نمایید .

Rotor washer mashin

علت یازدهم : بلبرینگ شفت

بلبرینگ شفت در وسط قسمت بیرونی ماشین لباسشویی قرار گرفته است. بلبرینگ کمک می کند تا دیگ داخلی را به صورت صاف نگه داریم. اگر تحمل بلبرینگ لوله کم باشد، می تواند قفل شده و باعث جلوگیری از چرخش ماشین لباسشویی گردد. ماشین لباسشویی نیز ممکن است سر و صدای بلندی ایجاد کند. جایگزینی بلبرینگ و تعمیر آن نیاز  به جداسازی اکثر قسمت های ماشین لباسشویی دارد پس بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی خود را به یک تکنسین ماهر بسپارید. اگر شفت بلبرینگ معیوب باشد توصیه می شود که دیگ خارجی و بلبرینگ را تعویض نمایید.

Tub Bearing in washer mashin

علت دوازدهم : درام عقب به همراه یاتاقان

نقش یاتاقان در درام عقب حفظ چرخش دیگ ماشین لباسشویی می باشد. اگر سیستم بلبرینگ معیوب باشد ماشین لباسشویی می تواند بسیار پرسرو و صدا باشد و دیگ هم چرخش خود را متوقف می کند . در بعضی از ماشین آلات یاتاقان به صورت جداگانه از درام عقب به فروش می رسد با این حال توصیه می شود که درام خارجی و یاتاقان را با هم تعویض کنید . تولیدکنندگان پیشنهاد می کنند هر دو با هم تعویض گردد . آگاه باشید که جایگزینی واحدهای بیرونی و یاتاقان نیز آسان نیست و می تواند بسیار پرهزینه باشد.

Rear Drum with Bearing in washer

علت سیزدهم : یاتاقان

یاتاقان در قسمت وسط دیگ بیرونی نصب شده است و کمک می کند تا دیگ داخلی را به چرخش وادارد. اگر یاتاقان ضعیف باشد به طور جداگانه فروخته می شود پس آن را تعویض نمایید. اگر یاتاقان به طور جداگانه در دسترس نباشد محفظه بیرونی و یاتاقان را تعویض کنید. از آنجایی که تعویض محفظه بیرونی و یاتاقان یک تعمیر سخت و دشوار است پس در نظر بگیرید که کل ماشین لباسشویی خود را عوض کنید.

Bearing in washer

علت چهاردهم : موتور

موتور ممکن است دچار اشکال شود با این حال موتور به ندرت می تواند علت نچرخیدن ماشین لباسشویی باشد. قبل از تعویض موتور ، ابتدا تمامی اجزای ماشین لباسشویی که معمولا دچار ایراد می شوند را بررسی کنید . اگر هیچ یک از این اجزا معیوب نباشند موتور را تعویض کنید. برای تعیین اینکه آیا موتور معیوب است ابتدا اطمینان حاصل کنید که موتور قدرت را دریافت می کند. اگر موتور فعال است اما اجرا نمی شود و یا پر سرو صداست و با به طور خودکار روشن نمی شود آن را تعویض نمایید.

Drive Motor in washer

علت پانزدهم : گیربکس

گیربکس ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده و یا معیوب باشد . ایراد در چرخ دنده های گیربکس می تواند باعث عدم چرخش در ماشین لباسشویی شود. با این حال این مورد به ندرت پیش می آید . قبل از تعویض انتقال ابتدا همه قسمت های دیگر که احتمال مشکل در آن زیاد است را بررسی کنید.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی
Transmission in washer

علت شانزدهم : درب ماشین لباسشویی

درب ماشین لباسشویی را از نظر آسیب دیدن بررسی نمایید. اگر در اثر ضربه در آن شکستگی ایجاد شده باشد آن را تعویض نمایید. درب قابلیت تعمیر  ندارد و اگر شکسته شود باید جایگزین گردد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top