skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

جاروبرقی به طور کلی دستگاه پرسروصدایی است اما در برخی از زمان ها شما احساس می کنید که دستگاه صدای غیر عادی و بلند تر از حالت نرمال خود دارد. اگر صدای بلند جاروبرقی شما را اذیت می کند، قبل از اینکه اقدام به کنار گذاشتن دستگاه جاروبرقی خود بکنید ابتدا سعی کنید منبع صدا را پیدا کنید. در اولین قدم دستگاه را خاموش کرده و داخل خرطومی را چک کنید تا یک شی بزرگی در آن گیر نکرده باشد.همچنین بلبرینگ شکسته در موتور جاروبرقی باعث ایجاد نویز می شود. اگر صدای بلند جاروبرقی بر طرف نشد ممکن است نیاز به تعمیر جارو برقی داشته باشید.

بررسی علل صدای بلند جاروبرقی

صدای-بلند-جاروبرقی-به-علت-پر-شدن-کیسه
صدای-بلند-جاروبرقی-به-علت-پر-شدن-کیسه

پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی:

فیلتر و کیسه دستگاه را بردارید و اطمینان حاصل کنید که بیش از حد پر نشده باشد. هر فیلتر را با توجه به دستورالعمل مدل جاروبرقی خود پاک کنید و یا کیسه را تعویض کنید . باقی ماندن آشغال بیش از حد باعث می شود موتور به سرعت حرکت کند.

 

صدای-بلند-جاروبرقی-به-علت-گیر-کردن-آشغال-داخل-لوله
صدای-بلند-جاروبرقی-به-علت-گیر-کردن-آشغال-داخل-لوله

گیر کردن آشغال در لوله خرطومی :

خرطومی جاروبرقی را بررسی کنید و هرگونه آشغال بزرگی که ممکن است درون لوله گیر کرده باشد و موجب مسدود شدن لوله شده باشد را بر طرف کنید. مقدار زیاد گرد و غبار و همچنین سنگ ها و یا سایر مواد سخت که ممکن است در داخل شلنگ خرطومی گیر کند باعث ایجاد سر و صدای بلند جاروبرقی می شود.

معیوب شدن موتور جاروبرقی:

محفظه ای که موتور جاروبرقی در آن قرار داده شده است را پاک کنید و قسمت پره جاروبرقی را برای از بین بردن گرفتگی احتمالی بررسی کنید. هرگونه آلودگی یا خرابی که ممکن است مانع حرکت موتور شود را از بین ببرید. آسیب احتمالی مانند خم شدگی و شکستگی پره های آن و هرگونه آسیب دیدگی در اطراف موتور را بررسی کنید. اگر به موتور آسیب رسیده باشد به یک مرکز تعمیر جاروبرقی معتبر مراجعه کنید تا آن را برای شما تعویض کند.

معیوب-شدن-موتور-جاروبرقی
معیوب-شدن-موتور-جاروبرقی

محکم نبودن موتور جارو برقی در جای خودش :

اگر موتور در زمان جای گذاری دوباره شل شده باشد آن را محکم کنید. پروانه شل یک صدای تند و تیزی را به عنوان گرداننده موتور ایجاد می کند.

حرارت ایجاد شده در موتور:

هر گونه خاک و گردوغبار را از قاب موتور بزدایید. مقدار زیاد گردوغبار و یا خاک در اطراف موتور می تواند باعث بروز بیش از حد حرارت شده و باعث لرزش و صدای بلند شود.

پوسیدگی قطعات داخلی جاروبرقی:

داخل جاروبرقی را برای اطلاع از سایر قطعات پوسیده و یا قطعات شکسته بررسی کنید. قطعات پوسیده و یا شکسته در داخل جاروبرقی می تواند باعث ایجاد صدای بلند جاروبرقی شود . بخش شکسته را بردارید و با رعایت نکات ایمنی جاروبرقی آن را جایگزین نمایید و برای تعمیرات جاروبرقی خود از یک تعمیرکار جاروبرقی متخصص کمک بگیرید.

طول-عمر-جاروبرقی
طول-عمر-جاروبرقی

جاروبرقی چند سال عمر می کند

جاروبرقی هم مانند یک موجود زنده است حتی با جایگزین کردن فیلترها و تعمیر و نگهداری سایر قسمت ها، باز هم موتور شروع به فرسوده شدن می کند و دیگر قسمت هایی که پوسیده شده اند شروع به خردشدن می کنند. جاروبرقی خود را بعد از حدود ۵ سال استفاده برای سرویس و نگهداری بهتر به یک تعمیرگاه جاروبرقی مطمئن ببرید.

 

در صورتی که نیاز به عیب یابی جاروبرقی و تعمیر لوازم خانگی خود دارید، می توانید از فرم زیر مشخصات دستگاه خود را ثبت کنید تا تکنسین های تعمیرات سایت سریعا با شما تماس گیرند.



    ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

    پاسخ دهید:

     

     

     

    2/5 - (1 امتیاز)

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top